Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kirjasin Wikiin Nikseihin osion: https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;
Korvaavien varaosien soveltuvuus 2cv:hen.
Sinne voi kirjata kaikenlaista niksiä joilla voi korvata 2cv: varaosia…
Oisko huono idea… ❓Eikö kukaan keksi tuonne mitään. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂23.6.2010, 10:57 vastauksena käyttäjälle: kootun huolto-ohjeistuksen tekeminen killa sivuille #1572152cv Wikiin on lisäilty yhtä jos toistakin asiaa, niin Nikseihin kuin myös Tekniikka osioon.. 💡
Ja samalla on siistitty juttujen ulkoasujakin…. 8)
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Nosto ylemmäs. ➡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Monikan kuski wrote:
Olen miettinyt pääni puhki mistä moinen voisi johtua. Ainakaan se ei voi mielestäni johtua nokka-akselin heitosta vaan jostain muusta. Viittaisiko tämä sellaiseen, että jokin entinen omistaja olisi purkanut koneen tai jopa tehtaalla tullut virhe ja nokan ajoitus olisi tullut asetettua väärin? Muuta en kyllä nyt keksi.
Onko muilla koskaan tullut vastaan samanlaista ilmiötä? Tietäjät hoi.
Jos toisen sylinterin sytytys ennakko on kohdallaan, niin myös toisen kuuluu olla kohdallaan.
Koska kärkien nostaja nokat ovat tasan puolen kierroksen välein nokka akselin päässä.
Ainoa mikä voi tuota sytytys ennakoiden ajoitusta horjuttaa on joko että kärkien nosto nokat ovat kuluneet eri korkuisiksi jolloin kärjen avautumis kohta on toisella sylinterillä eri aikaan kuin toisella. Jos taas kärkien nostajat ovat saman korkuiset ja muotoiset jää ainoaksi vaihtoehdoksi vain se nokka akselin pään heitto.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Koripeltien sovituksessa ja muutenkin tehtäessä ruostevaurio korjauksia on työt syytä suorittaa rungon päällä, jolloin kaikkien kiinnitys pulttien plus korin asemointi niin korkeus kuin muussakin suunnassa säilyy oikeana.. Korin pohja pelleissä niin oikeassa kuin vasemmassakin on ainakin pari kiinnityspultin ylimääräistä reikää joissa ei alunperinkään ole ollut mitään kiinnityspulttia.
Korin ollessa rungon päällä on helppoa asemoida korin etupään paikka korissa olevan ohjaus putken reiän kukaan siirtämällä koria etuakselissa olevan matopyörän sbooriakselin kohdalle, asennettaessa etukolmio palkkia paikoilleen, sen jälkeen asennetaan korin pohjapellit rungon kiinnitys reikien mukaan. Näillä toimenpiteillä varmistutaan että kori istuu myös rojektin valmistumisen jälkeen ryhdikkäästi ja etulokasuojat konepelti ja kolmio pellit istuvat oikea oppisesti paikoilleen ja saadaan uutta vastaava ryhti kulkimelle… 💡 😉PS: Ei siis mikään niin yksinkertainen juttu, mitä saattaa tulla ajatellakseen. ❗
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Dooris wrote:
Onko totta, että foorumia lukevien kiltalaisten omistuksessa on vain kuusi pakua?
On niitä varmaan enempi, itse aioin ilmoittaa omani tiedot kunhan pääsen taas omalle Huolto varikolle..
Kannattaskohan laittaa ilmoitun / kysely paku rekisterin keräyksestä myös Nyytisiin. ❓ 💡
Tuolla se minun paku luuraa.. ➡ http://www.hulifer.net/fourgonettes/gallery/index.php?gallery=AZU%201960″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuolta asennus ohje Wikiltä…. ➡ https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;
Siellä Nikseissä on osio Tuulilasin ja sivulasien asennus.Tilaa suosiolla uusi tiiviste ei maksakkaan kuin parikymmentä Euroa….
Vanhan tiivisteen sisälaidan leikkaat puukolla sisäpuolelta vain suosiolla pois jolloin lasi irtoaa ehyenä paikoiltaan…. 💡Ei kannata vanhan kovettuneen tiivisteen kanssa pelailla,, irrottaessa vielä särkee sen lasinkin ja tulee isompi vahinko rahallisesti.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuo ristikkoavain on varmaan hyvä konsti kun laskee tunkilla hiukan painoa päälle..
Jolloin ei ainakaan avain hyppää pois pultista..
Ongelma ei kuitenkaan ole se avain,, kyllä hyvä kuusiokolo hylsyavain on pysynyt hyvin paikoillaan kun kaikki törky on puhdistettu pultin kannasta ja sen ympäriltä…
Mutta miten saadaan se rungon vahvikkeen sisään kiinni ruostunut pultti irti ja pyörimään siellä tukiputkessa.. ❓
Siitä pultin kiinni ruostumisesta ja sen irroittamisesta runkoa särkemättä oli lähinnä tässä niksi kyselyssä kysymys.. 💡PS: En tätä tietoa itseäni varten tarvitse,, vaan ehkä tulevat 2cv:n korjaus persoonat..
Viimeksi kuukausi sitten irroitin kyseiset pultit,, vain yksi pultti piti vääntää taka akselilta poikki,, kun oli jumittunyt totaalisesti siihen alkelin alla olevaan alumiini palikkaan,, rungon läpi pultti kyllä pyöri… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No kukaan ei varsinaisesti vikaa huomaa kuvasta,, vaikka se siitä paljastuukin.. ❓
Vika on siinä että etummainen jousipöntön kannake holkki on yli 5 milliä liian korkealla joka aiheuttaa sen että jousivarpa rappaa liikkuessaan kiinnikeholkin alareunaan.. Alkuperäisessä rungossa etuholkki on 5 milliä alempana kuin takaholkki,, johtuen siitä alumiini palikasta taka akselin alla.. Edestä se palikka puuttuu joten jousenkorvakin kuuluu olla vastaavasti alempana… 💡Verratkaa kuvia: http://www.flickr.com/photos/30132857@N06/3969155335/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/30132857@N06/3969927108/in/photostream/” onclick=”window.open(this.href);return false;Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Akaile wrote:
Villi veikkaus, että Särkyneen sitikan majatalosta?
Veikkaan samaa paikkaa.. 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tarkoititko tuota Jasun kuvaa.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Taava wrote:
Ehh… tuota…
Kiitos vastauksesta. Olen ollut poissa 2CV-kuvioista n. 20 vuotta, eli en tiedä mikä/kuka on “Franzosella”.
Ja koneesta en tarkempaa tyyppiä, mutta vm lienee 62..Varaosa liike netissä: http://www.franzose.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olet hitsin oikeassa.. ❗
Tästä sivusta laitoin linkin aikoinaan Wikiin… 😯 Mutta noin siinä sitten käy,, se ei sielläkään enää aja asiaansa.. 😥
Melkein samalla työllä,, kun tänne laittaa ohjeita ja kuvia niin ne menisi Wikin muistiin yhteen paikkaan.. 💡
Tästähän on koitettu porukkaa innostaa,, ettei olisi vain yhden harteilla se tallennus…. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mihinkäs ne kuvat on kadonneet tästä korjaus ohjeesta tuolta edeltä.. ❓ 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No moneen kertaanhan tuo kondensaattori asia on kokeiltu..
Joskus vanha toimiva kondensaattori voi olla parempi toiminen kun se juuri ostettu uustuotanto kondensaattori..
Todella huono kondensaattori kipinöi valtavasti kärjissä,, kun taas toimiva tarkkaan katsonen hiukan.. ➡ 💡
Niin ja tosiaan,, ne tulpanjohdot kannattaa joskus uusia,,
jos ei muuta niin ovat ainakin varmasti kunnossa ettei tarvi turhaa niitäkin epäillä.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit