Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Eiköpä oikea mitta liene pituudelleen noin 15 – 18 milliä,, tuossa edellä ilmoitettuna olisi 100 milliä,, joka on 10 senttiä..
Lukijalle sattunut vain pieni kömmähdys..? 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Siinä vetarin pultissa ei ole ihan normaalilla nousulla oleva M9 pultti vaan on hiukan pienemmällä nousulla.. 💡
Lisäksi osassa pulteista on vetarin laipan keskittämis levike kierteen tyvessä.. ❗Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä niitä pultteja löydä muuta kuin erikois pultti liikkeistä..
Varmin keino on hakea kaverilta sopiva, jos itsellä ei purkuosana löydy… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Moottorin pohjassa sekä vaihteiston alla on kierre tulppa, sopiva avain siihen on 21mm kuusi kulmainen hylsyavain.
Moottoriin kun myös suodatin on vaihdettu menee öljyä noin 2,5 litraa.
Vaihteistoon vajaa litra vaihteisto öljyä..
Vaihteiston sivussa on myös tulppa saman kokoinen kuin pohja tulpat.
vaihteisto öljyn pinta tulisi olla sivussa olevan tulpan alareunan tasolla… 💡Jos koneessa on yksi kurkkuinen kaasutin,
niin saattaa olla että kiihdytyspumpun kalvo on kuivettunut
eikä kaasua painettaessa kaasuttimen kurkkuun tule kiihdytyspumpulta bensa ruiskausta,, niin syy voi olla siinä… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@turtl3 wrote:
Tyhjäkäyntiä en tosin nyt saanut niin hiljaselle kuin haluaisin.. ilmeisesti uusi kaasari tai kaasutanko vähän kanittaa ja/tai kaasupolkimen jousi on kai löysä.. kädellä kun auttaa, niin kierrokset kyllä laskee halutulle tasolle.. pitää vielä tutkia.. vai onko tämä yleinen ominaisuus?
Ei se ominaisuus ole, saattaa olla että kaasuläpän keskitys akselilla ei ole ihan justiinsa kohdallaan vaan kanittaa kurkun reunaan juuri siinä kiinni meno vaiheessa. Asiaan auttaa kun kaasutin on irti niin löysää kaasuläpän ruuveja 2 kpl hiukan ja sievästi kaputtelee akselin päistä sellaisen kohdan että läppä menee keveästi kanittamatta ihan kiinni asti.. Näin olen itse hienosäätänyt noita.. Voihan siinä uutuuttaan olla myös niin tiukka se akseli että vaatisi voitelua.. Saattaisi silläkin kanitus asettua ehkä.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No empä tiedä muuta kun omat kokemukseni..
Säätänyt olen katsastus mittaukseenkin vain kokemus peräisesti tuon säädön ja kuulema oli seokset kohdillaan..
Se että onko seokset sitten laihalla vai rikkaalla riippuu siitä että mihin kohtaan sen ilmaruuvin lopulta jättää..
Mutta periaatteessa siten kun tuolla edellä kirjoitin on säätöohje ollut kotikonstein toteutettavissa..
Edellytys kuitenkin on että koneen muutkin säädöt on kohdillaan eikä ilma vuotoja ole…
Olisi mielenkiintoista joskus testata omakin kutonen tuon korvakuulolta säädön jälkeen,, jollaisella säädöllä on tullut ajeltua viimeiset kolmekymmentä vuotta..
Kaverini ajellut 60 tuhatta samoilla menetelmillä säädetyllä koneella pakokaasu mittausten ollessa edelleen kunnossa.
Helpoin konsti tietenkin on kun laittaa testerin ja säätää sitten,, niin tulee ainakin kohdilleen..
On hyvä että kirjoitellaan aiheesta,, niin asiasta huonomminkin tietävät osaisivat säätää sen verran että liikkeelle pääsevät nyt ainakin..
Olen vuosien varrella säätänyt joskus aina tapahtumissa tyhjäkäyntejä pyydettäessä jotta olis edes siedettävä tyhjäkäynti.. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kuva osoite päivitetty eka viestiin.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ensin säädetään ilmaruuvista sellainen kohta jolla kone käy tasaisen varmasti suurinta kierroslukua tyhjäkäynnillä,,
ja kaasuläpällä säädetään sitten tyhjäkäynnin kierrokset kohdalleen…
Sen jälkeen voi kokeilla kiertää sitä ilmaruuvia karvan verran kiinni.. ❓
Vaikka sekään ei ole tarpeen ellei tarvitse katsastukseen säätää.. ❓ 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mikä tuon akselin kokonais pituus on… ❓
Minulla jouten yksi tuon näköinen lojuu tallissa, mutta en muista oliko tuo pyörän navan puoleinen boori tuollainen harva..
Menen ensiviikolla varikolle niin voin tarkistaa asian… ❓
Olisi ilmainen jos on sopiva…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.9.2010, 08:32 vastauksena käyttäjälle: Myydään tarpeettomana 2cv-61 rojekti. MYYTY KURIKKAAN.. #158779Edelleen myymättä…. 💡
Varmaan näitä kuusikymmentä lukuisia on riittävästi jo liikenteessä,, ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tämä näyttäisi siltä että on oikea aito versio Britti pakusta… 💡


Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eikös se hattuhyllyn putki tullut siihen takaikkunan raamissa oleviin koukkuihin ja ne laitalipareen sitten koukuilla sinne oopperaikkunan tiivisteen väliin.. Vai mitenkäs se olikaan.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Olipa tosi mukava tapahtuma kun pitkästä aikaa päästiin Vaasan leirintään verestämään muistoja menneiltä ajoilta… ❗ ❗
Tosi mukava oli nähdä myös siellä tuttavia vuosien takkaa joita ei enää ihan joka tapahtumassa näekkään.. 💡
Niin ja tapahtuman järjestäjät olivat kyllä nähneet suunnattoman työn että tapahtuma oli saatu noin hienosti järjestettyä,
mutta olihan kyseessä pohojammaan jaoksen 30 vuotis juhlatapahtumasta.. Onnea jaokselle… 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossa holkituksessa on sekin hyöty, että nyt kura ei pääse varvansilmukan avoimesta reiästä varvan kierteisiin tehden niistä umpi ruosteisia.
Tuossa alkuperäisessä mallissa kun varvan reikä on läpi asti.
Mutterimallissa silmukka on umpinainen joten ne saa vanhanakin irti helpommin kuin nuo alkuperäiset..
Tuohon systeemiin kun lisää vielä huoparenkaan kahden puolen silmukkaa niin siitäkin kuran pääsy ehtyy tapille… 💡
Kun tässä kotiudun tuolta Vaasan reissulta mittailen vähän tuota silmukkaa ja tappia.
Tekaisen siitä niksin sitten ➡ 2cv-Wikiin..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit

