Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@jym wrote:
Mielipide: Sätkän vanteet eivät kapseleita kaipaa. Se vanteen keskustan kauniisti muotoiltu “tissi” saa olla kernaasti näkyvissä. Vielä pahempia hirvityksiä ovat muoviset kokonaan vanteen peittävät kapselit.
//jym
Lienet oikeassa 😆
@Jasu wrote:
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Vanteisiin kuuluvat mutterit on kiinni siinä neliskanttisessa keskireiässä kiinnike klipsillä..
Kierre mutterissa ja pultissa muistaakseni M12 mm?? 😀Kierre on M9, aika yleisesti on hitsattu M10 mutteri vanteeseen jolloin pitää myös pultti vaihtaa. Siistejä, kromattuja pultteja saa Sitroselta, muttereineen, ja jos vanteeseen on tuo isompi laitettu niin sitten voi alkuperäisen M9 pultin korvata vaikka D-mallin M10 pultilla joka on muuten vastaava…
Häkkimuttereita, joka on alkuperäinenkin ratkaisu, saa myös kattavasta ruuvikaupasta, M8 ja M10 on ihan hyllytavaraa, M9 on taas täysin noille tuntematon ja niitä saanee vain Ranskalaisiin erikoistuneista kaupoista…
Hyvä tieto. 8MM oli liian pieni, ja tuo kapseleiden mukana tullut sarja liian iso, taisi olla 12mm. Eli täytyy soveltaa. Tosin kun maalasin vanteet niin tuli niin hienon näköinen jotta tarvinneeko edes kapseleita 😛
Maalasin nelkun vanteet, ja Torniosta ostamani pölykapselit ajattelin laittaa paikalle, mutta niiden mukana tulleet pultit ovat eri kokoiset kuin vanteiden jenkat. Normaalia?
Itsekin kyselin patongista katon maalaamisesta, käskettiin kysellä HENKALTA josko löytyis maalia. En maalannut, vaan ostin uuden.
1,5 kuukautta ja nelkku taas ajoon, jollei lunta ole, jee. Kysymys tuosta sytytyksestä: onko kulkemiseen yhtään merkitystä kun tuossa heittää nokka hieman, eli lampulla katsottuna ajoitusta merkki näkyy 2ssa peräkkäisessä hampaassa? En viitsi sitä suotta alkaa takomaan ettei mene särki.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Chromteile/ANR16819/” onclick=”window.open(this.href);return false; noita tarkoitin.
Laitatko Möykky mulle yv’nä hintaa niin…..
Valot ostettu, kiitokset Tornioon. Kyllähän tuota valopukkia täytyy kaventaa, on hienompi tuossa Akailen 2cv4-kuvassa. Ja nelkkuhan mulla onkin 😀
Hyvä tietää, laitan leveälle pukille 🙂
Ourait, eli pystyy muokkaamaan ❓
Täytynee Franzoselta tilata tuikut, ja muutakin sälää, pölykapselit, takalokasuojien kromit ym. Ja maalipinta talvella paikallisella maalarillaKomian pelin Ed Kiina tekee, saavat muistaakseni 10000 puntaa siitä.
Vieläkö kone löytyy? Voisin omaan nelkkuun laittaa, alkanut välillä kilisemään. Piti myös vaihtaa kutosen tekniikkaan mutta aikani pohdittuani tulin tulokseen ettei kannata minun kesäkilometreilläni.
oho. vaikuttaisiko tuo isompi suuytin mun nelkkuun? 84km/h olen hänellä saanut vauhtia pitkällä suoralla gepsin mukaan.
Naama punaisena menin k1-asemalle nelkun kanssa, katsuri otti kotelosta paperit ja sanoi että sellainen sitikka, kysyin “että saatko sen liikkeelle”, vastasi että 10v sitten ajanut pätkän, 3n kuukauden kokemuksellani verestin muistiansa vaihteista ym.
Jarrudynossa viipyi viitisen minuuttia, iskareita ei testannut, sanoi ettei viitsinyt 😛 ).
Kun tuli nosturille ajohetki, toinen katsuri viittoo että pysähdy, juuri ja juuri mahtui renkaat koko leveydeltään nosturiin.Etupäätä katseli ja kysyi että mistäs tän voi nostaa ylös, tukivarsista sanoin, kuten olen täältä lukenut 😉
Heilutteli renkaita ja kolinaahan tuo piti, joka tuli vetareiden booreista. Sitten meni takapäähän ja katseli aikansa, kunnes pyysi toisen katsurin katsomaan, ajattelin että mitäs nyt 😳 Hän vain pyysi toiselta neuvoa mitä täältä pitäisi katsoa, toinen vastasi että on 2 rättäriä katsastanut joskus ajat sitten, eikä noista jousista/iskareista mitään ketään ymmärrä.
Elikkäs 16kk leima tuli, etujarrujen prosentin sai 25%iin, kun muutaman minuutin jurnutti, ja olkatapista myös löysi pienen välyksen.Elikkäs varmaan tuollainen perinteinen katsastus 2cv’tä tuntemattomien katsurien toimesta
@Jasu wrote:
@Mister wrote:
Olisko vinkkiä antaa mikä kannattaa laittaa bensa-anturin kohoksi, anturi toimii mutta viinipullon korkki 🙄 ei kestä kuin muutaman päivän?
Tuli vastaan ihan muita osia etsiessä, alkuperäinen koho joka on tullut talteen laitettua rikkoutuneesta anturista. Onko vielä tarvetta, olisi hyvinkin joutava osa..?
Shampanjapullon korkki on nyt tuntunut kestävän, siinä taitaa olla joku vaha pinnassa niin ei imeydy bensa niin helposti 😛 Taisi viinipullon korkki olla hieman liian pieni, eikä jaksanut pitää anturin rautaa kelluksissa.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
😯 Laita se sytytys vain kohdalleen..
Ennakon kääntö liian aikaiselle aiheuttaa vain kone vaurion eikä sillä saada vääntöäkään lisää päinvastoin.. 😯teen niin.
-
JulkaisijaArtikkelit