Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 901 - 915 (kaikkiaan 1,478)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Värejä #141361

    @Akaile wrote:

    mut ehkä joihinkin muihin koneellisiin kulkupeleihin 😉

    Leikkuupuimurimaalit ovat myös sävytettävissä asiakkaan toiveiden mukaan.

    vastauksena käyttäjälle: Myydään kaksi Wanhusta ja kasa osia. MYYTY !!! #141377

    Kävin tutustumassa projekteihin sekä osiin tänään. Kummatkin sätkät ovat mitä mainioimpia kunnostuskohteita.
    Kuusnelosen kori vaikutti kadehdittavan hyvältä, eli paljoakaan hitsattavaa ei liene. Kosmeettisena haittana kuvissa näkyvät tuuletusventtiilit kyljissä
    Runko ryhdikkään oloinen. Kone ei ollut keulilla, mutta se 18-hepainen kone/laatikkoyhdistelmä lienee tähän kuuluva. Katto huono. Alkuperäinen konepelti korvattu tiheäryppyisellä, mutta se lienee jopa etu, ellei sitten halua museoida.

    Kuuskymmppisessä hieman laitettavaa takaovien takareunojen ympäriltä, mutta arvioisin sen viikonlopun hommaksi. Etupää hyvä, ehkä vähän hitsailtavaa lattiapeltien rungon puoleisessa reunassa. Runko kaipaisi ehkä pientä vahvistusta, mutta oli kuitenkin oikein hyvässä ryhdissä. Tähän ympätty joskus todella mauttomat takavalot, joten ne ehkä haluaisi korvata alkuperäisillä. Keulilla 18-kaakkinen kone keskipakokytkimellä. Ei kattoa.

    Irtokoneista kaksi oli 18-kaakkisia, yksi 12-kaakkinen sekä yksi nelkun kone hieman jo purettuna. Kaikki silmiin sattuneet laatikot wanhuksen.
    Valokuuppia oli sekä Marschallia että Cibietä.

    Huonoa oli se että kaikki koneet olivat sen verran hapettuneita, että ei saanut vauhtipyörästä käsin pyöritettyä. Kunnosta ei siis voi sanoa mitään. CRC auttaa irroituksessa ja hoonauskivellä saa toivottavasti hapettumat siloitettua. Myös aikakautensa suosikkiautomaali Miranol on haittatekijä, koska se pitää saada kaikki pois ennen oikeata maalia. Ei sekään kyllä paha homma ole.
    Kokonaisarvoa laskee myös se, että ylimääräiset ovisarjat eivät kuulune kauppaan, ainakin näin ymmärsin.

    Ja vielä sokerina pohjalla: Rengaspinkasta pisti silmään kaksi reilusti isompaa rengasta jotka olivat 400:silla vanteilla. Ne suosittelin myytäväksi erikseen koska eivät oikeastaan näihin kuulu. Soitelkaa siis myyjälle.
    Jos minulla ei olisi kiintiö täysi vähäksi aikaa, tekisin tarjouksen joka ylittäisi reilusti puolihullun pohjalaisen tekemän puoli-ilmaiseksi -tarjouksen 😀 . Yritän siis ilmaista että nämä ovat hyviä harrastuskohteita ensi talveksi, ja toinen noista vielä erinomaista vuosikertaa.

    2cvjimmille ja muillekin skeptikoille: Myyjällä on kyllä realistinen kuva näiden arvosta, joten mikäli nämä oikeasti haluaa, kannatta rohkeasti tajota.

    vastauksena käyttäjälle: Myydään kaksi Wanhusta ja kasa osia. MYYTY !!! #141375

    Olen menossa käymään, mikäli myyjälle sopii vielä tänä iltana, joten jos joku haluaa lisäkuvia erityisistä kohteista, voin ottaa.

    vastauksena käyttäjälle: Värejä #141359

    @Isoo-Jukka wrote:

    vai onko mentävä vesiohenteisiin meidänkin.

    Miten tämän nyt sanoisi… Kannattaa ottaa yhteyttä Deco-väriin tämän vuoden aikana 😆 . Värikartta joutaa minulle lainaksi, joten skannailen tarvittavat sivut kun ehdin.

    http://www.decovari.fi/

    vastauksena käyttäjälle: Värejä #141357

    Tuosta Deco-värin katalogista? Onnistuu varmaan, kyselen kun käyn siellä tässä viikon-kahden sisällä.

    vastauksena käyttäjälle: Värejä #141355

    Akaile: Pistäydy joskus Deco-värissä Aleksis kivenkadulla. Heillä on uskomattoman hieno retrovärikartasto jossa mm. kaikki citroenin sävyt jostakin 20-luvulta 90-luvulle. Lainasivat ystävällisesti A-F-mapin minulle viikonlopun yli.
    Samassa saattoi tehdä vertailuja eri autonvalmistajien näkemyksistä esimerkiksi punaisesta väristä. Jälkimmäisen kohdalla tosin ei muita värejä ollutkaan 80-luvun lopussa.

    vastauksena käyttäjälle: Vedin jouselle?? #141336

    Olen menedtyksekkäästi jousen asentanut niin, että kamat paikoilleen, jousen toinen pää paikoileen ja naskalin piikki reikään ja jousen toinen lenkki naskalin varteen. Kevyt kampeaminen sopivassa kulmassa ja plops, se on siinä.

    vastauksena käyttäjälle: Citroen 2 cv osia monenlaisia kori rullaavana #141263

    Hyvät etukaappariovet kelpaisi, varsinkin kuskinpuoleinen joka taittui venäjän-reissulla.

    vastauksena käyttäjälle: Startti ja laturi – apua! #141258

    Palavasta eristeestä nousee kyllä myös sankka savu, joten veikkaan että laturin plussa menee nyt syystä tai toisesta maihin laturin päässä. Toisessa päässää vain liitin lämmennyt ja antanut savusignaaleja?
    Oikosulku on tuossa mittakaavassa helppo paikallistaa, etsit vain sen hiiltyneimmän kohdan.

    vastauksena käyttäjälle: Teflonit #141198

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Toimenpiteessä jätetään narun pää ulos,, jotta se voidaan sitten vetää sylinteristä pois…….

    Tuossa on luovaa niksi-pirk… eikun -nyytismeininkiä! Meinaan muuten kokeilla kun sen aika koittaa.

    vastauksena käyttäjälle: Kuvia Hollannin pakukokouksesta… #141203

    Joku muukin näyttää kokeilleen niitä kuuluisia sarkaojia pakulla 😀 .
    Dago, näin vanhan pakusi savolaisessa autotallissa, ja nyt ymmärrän mitä tarkoitat… 😯 . Nyt on kiuitenkin hyvissä ja ossavissa käsissä.

    vastauksena käyttäjälle: AZU:n mystinen kytkin #141176

    Joojoo, kunhan vitsiksi heittelin noita. Kaukana alkuperäisestä se minunkin paku on 8) .
    Mistä tuollainen aarre on löytynyt?

    vastauksena käyttäjälle: AZU:n mystinen kytkin #141172

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Näyttäs olevan ylimääräinen ruuvikin kuvassa….
    8) 😉

    …ja vielä ristikantainen. Useita ristikantaisia… Mitähän museovirasto tähän sanoisi? :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: AZU:n mystinen kytkin #141170

    @jym wrote:

    Pitää tutkia, eipä tuo sähkölaitteiden määrä em. hyötykulkimessa ole kovin mittava.

    Älä vähättele. Näen kuvan alareunassa punaisen LEDin, sekä yläoikealla abiko-liittimen! Eikös viiskasi saa jo allergiaoireita moisista? 😀

    vastauksena käyttäjälle: Ne jarrut… #141079

    Hyvä jos paineilmalla lähtee (6-12 bar). Vaseliiniprässi on tosiaankin hyvä, joskus vähän liiankin (prässistä riippuen 300-900 bar). Jos on oikein hyvin junttaantunut, satula halkeaa rasvaprässillä (kokemusta on). Mitä lie jalalla aikaan saatu paine. Miten vain, uskoisin kyllä että pääsylinteri yksinkertaisesti laskee läpi mikäli mihinkään ei näytä vuotavan. Onko järjestelmässä ollut muuta kuin LHM:ää? Omassa superissa on sekasysteemi, ja kuulemma pitäisi LHM-kumien kestää DOT-nestettä. Äskettäin lueskelin manuaaleja joissa kuitenkin sanottiin että ei missään nimessä sekaisin kumpaakaan nestettä missään järjestyksessä. Toimii kyllä vielä kahden vuoden jälkeen hyvin.
    Oletko katsonut tihkuuko pääsylinterin takapäästä?
    Oliko muuten kaikki levyjarrusysteemit LHM:ää varten? Mielestäni faijalla oli edessä jossakin vaiheessa levyt, mutta yksipiiripääsylinteri, eli DOT-systeemi?

Esillä 15 viestiä, 901 - 915 (kaikkiaan 1,478)