Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Cuisinier vinkkasi, jotta jos Maarianhaminaan päädytään, niin Cikada ois hyvä ja edullinen hotelli. Nettisivuilla oli vanha syksyinen sänky+aamiainen tarjous 45€ kahden hengen huoneessa. Tuo on aika puoleensavetävää tuo.
Tää jäätieajelu on vaan niin kinkkinen järjestää, että varoitusaika lähtöön saattaa olla esim. neljä päivää. Jääteistä kun saa tiedon, että on käytössä niin jo viikon päästä kaikki voi olla ohi. Käytännössä ulkomaisille ei tätä kannata isommin koettaa. Ainahan on tietty myös niitä, jotka ovat valmiita hyppäämään lentokoneeseen ja kerkeävät paikalle nopeammin kuin yksikään suomalainen. Tuo mitä ekassa viestissä ajankohdaksi suunnittelin ei tosiaan ole lukkoon lyöty, vaan pyrin seuraamaan jäätietilannetta. Kun kaikki merkit näyttää hyvältä, laittaisin sähköpostin alkuviikosta ilmottautuneille, jotka sitten vahvistaisivat ilmottautumisen. Tässä vaiheessa vasta voisin varata yöpymispaikat eli menee jo loppuviikkoa. Ja sitten onkin jo perjantai ja lähtö. Ainoa paikka Kumlingella isommalle ryhmälle on Remmarine stugby ja vähintään tänne meinaan ajelulla tähdätä.
PÄÄSAARELLE?
Talvesta saattaa tulla harvinainen ja saattaa meri jäätyä siihen malliin, jotta myös pääsaarelle pääsisi ajamaan. Tämähän sitten kannattaisi tehdä samaan syssyyn. Käytännössä sitten tulisi yksi yöpyminen lisää, koska päivälautat Maarianhaminasta Turkuun lähtevät noin kolmelta ja kiire pilaa monet hyvät asiat. Eli sunnuntaipäivälauttaan ei kannata kiirehtiä vaan ottaisi suosiolla lomalisäpäivän. Hotelleja Maarianhaminassa varmasti piisaa yöpymiseen ilman varailuja.
( tänään just uutisissa ennakoitiin jotta tanskan salmetkin jäätyy – viimeksi 15v sitten )Hyvinä pakkastalvina tuonne Kumlingeen asti on merkityt talvitiet. Paikalliset ne sinne merkkaavat vapaaehtoisvoimin. Eksyilemään (pahasti) ja kuolemaa uhmaten ei ole tarkoitus ajella. Jos Teilin ylitys ei kulkimella ajamalla onnistu, niin aivan hyvin sitä voi sitten kotiiin päin lähteä. Näin tulee retkestäkin päivää lyhyempi. Tulisihan käytyä Ahvenanmaalla kuitenkin kun tuo Kumlinge on sitä jo sekin. Kesällä sitten veneillään.
Kahden varjoliitäjän kuvia olen nyt saanut. Ja tasaväkisiä ovat olleet. Eli Taisto ja Matti ovat 1 megan luokassa kumpikin. Paneeko joku paremmaksi ?
2CV rod – mostissa

Hyvää joulua – ja luvatta skanattu joulukortti.

Peräkärryn rakentajille yksi virikekuva – Mostista

Muistelen joskus nähneeni niskatuen joka oli rakenneltu kiinnitettäväksi ovipilareihin eli läpi auton jatkui tämä niskatuki. Kiinnitys turvavöiden kiinnityspulttejaa apunakäyttäen tuollainen ois varsin yksinkertainen ratkaisu eikä tarvitse tuhota kenties hyviä omia penkkejä.
Eiköähän tämmöinen isompikin kuva vielä löydy – isä taivainen auttaa ennen pitkää…
En tiedä mitä olet korjaamassa niissä penkeissä, mutta laitanpa kuitenkin tähän linkin mistä voi muutkin penkkikorjausta miettivät tarkastella tarjontaa netissä. http://ami-2cv.com/category/13/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Loppukäyttöä Lammin kankahilla – peuran väijykoppina.

Takaluukun silmä tarkkailee ….

Hieno listaus – ja tuo jälkipolvitieto ei ilmene mistään tilastoista – se on vain tiedettävä.
Hienoa – Onhan suomessa parikin superia mihin tuo laturi nyt sitten kuuluisi. Eikä varmaan ole iso ero mitä tuo yksi kirjain tuo tullessaan. Eli muut Gs miehet kaupoille !!! ennen kuin minä sen teen…….eli jos ei kukaan muu sitä tarvitse niin Renkoon tuo tulee….
Jos se on ami 6 laturi niin minä ostan sen. Wanhoissa ami 6 waihtowirta latureissa laturin kiinnitys tehdään laturin takimmaisesta osasta. Jos se on tasawirtalaturi niin ostan sen tällöinkin. Mutta jos laturin kiinnitys on laturin etuosasta heti kiilahihnan takaa on kyseessä uudemman mallin koneen laturi, missä imu-pakosarjan kiinnitykset kanteen ovat jo kallistetut – sellaista en halua.
Ei tarvitse runkoa itse ruveta vääntelemään – minulta sellaisen saa valmiina. Istuinverhoiluilla ei tosiaan tee mitään, mutta riekaleet saa mukanaan viedä ja vieläpä mielellään. Mutta nämä ovat Rengossa Hämeenlinnan liepeillä – luulisi lähempääkin löytyvän – mut täältä sellaisen rungon saa ainaskin. nolla4sataa 202891
-
JulkaisijaArtikkelit
