Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ami8 paku – tällaisiakin on myydä suomeen?
http://camion-occasion.vivastreet.fr/vehicule-utilitaire+moussey-57770/ami-8-tolee/17158877/p#1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Samoilta sivuilta löytyy myös Poncin
Pussihousu-Olli linjalla tässä vertailumatskua. On vakio hyvä mutta on tuossa matalammassakin jotain. Korkeammassa ompi korkiampi mukavuustaso.

Paha takaisku nyt tuo artikkeli. Ja saaristolaisten omista teistä ei saa tietoa netistä. Sisäpiirin tietoa tarvitsisi nyt saada, jotta ne reitit löytyisivät. Saattaapi olla niin että saaret jää valloittamatta tänä talvena ja se on Rajatreffi se toteutuva Ahvenanmaa retki.
Ja minä otan myös Lassen kyytiin jos lennähtää paikalle sopivasti.
Samalla kun meette ostamaan sitä lämpöanturia rallikaupasta niin kyselkää löytyiskö öljyn lämmitysvastusta joka sopii öljyn tyhjennysropusta sisään. Siis lohko mukaan ja kampiakseli kans kauppaan sovittelemaan. Myyvät tuollaisia ralliautoihin 12 volttisina. Näin moottori saa vähän lämmintä vetoauton sähköistä kun trailerilla niitä siirtelevät talvisin. Joku Turkulainen rallikauppa tämmöisiä kauppasi VM lehdessä joskus … Näitä varmaan ostais aika moni talvikäyttäjä…
Mut on se sentään onni et valituks tuli se kuiskaajat eikä se toka paska. Ylpiänä olen siit et suomeks menee esiintymään eikä kukaan muu ymmärrä mitään paitsi muutama virost.
Käytännössä on kai niin, että suomen olosuhteissa ei sätkän moottoria saa yli kuumaksi millään. Yllätys kenties joillekkin on se, että talvisuojat voi unohtaa nokille ihan rauhassa koko kesäksi. Wanhaan hyvään aikaan, kun ajettiin kilpaa Ahvenistolla niin Henkka päätyi vasta muutaman täpökierroksen jälkeen otamaan talvivermeet veks. En sanoisi että on turhaa haluta seurata öljyn lämpötiloja varsinkin kuumassa päässä, mut kuitenkin suurin apu lienee siinä, että uskaltaa lämpöeristää sitä mottia aina vaan lisää ja unohtaa ne eristykset paikalleen koko kesäks. 2010 tulee varmasti erityisen hieno ??
Kiitos Jasu. Kirjoitit lisää tuosta öljyn lämpötilasta – itse en uskaltanut. Jostakin vain muistan joskus kuulleeni, että tuollainen 120-130 vois olla hyvä ihan öljyn ominaisuuksien kannalta. Vesimittarien anturit ei näitä lämpötiloja mittaa.
Pakkaset paukkuu ja jäätkin. Löysin artikkelin missä Destian mies vakuutteli, että kaikki kamat, viitat, lossit ja sillat on valmiina teitä ( meitä ? ) varten, kunhan jäät vaan kaluston kestää. Sata kilometriä jääteitä saattaapi tulla tiehallinnon puolesta ajettaviksi. Odotellaan nyt rauhassa tilanteen kehitystä. Kolme viikkoa tällaista keliä ja me jäällä 19.2 ????? Helmikuun lopuun tuli tuo SM-hiihto + Mäkikotka kisat sekä killan kevätkokous. Saattaapi mennä tämä jääajelu sen vuoksi maaliskuun puolelle. Ja sitten siirtyä vieläkin myöhemmäksi. Katsellaan …..
Kyllä sen öljyn lämpötila saa nousta toiselle sadalle reilusti, eikä se ole paha juttu. Tässä lämmön mittaamisessa onkin aika ropleemi löytää toimivaa anturi – mittariyhdistelmää. Lähes kaikki anturit on tarkoitettu veden lämmön tarkkailuun ja sehän ei nouse yli sadan. Öljyn lämpötiloja tarkkailevat lähinnä kilpa-autoilijat, joten heidän erikoisliikeidensä valikoimista saattaisi oikeanlainen anturikin löytyä.
Aku Ankan numero on 13 / 1994 Netistähän sen löysin, kun oli samaisessa lehdessä julkaistu toivesarja Juhlan prinssi. Ja nuo toivesarjathan ovat niitä parhaita ja seurattuja.
Aku Ankka ranskan maalla vuokra-autollaan v. 94 Kansi puuttuu – numero ei ole tiedossa – on vain painovuosi.


Maaseudun Tulevaisuudessa muistellaan menneitä.( joskus 2005 ? numerossa )


Hyvin kävi kun suomi historia löytyi. Ei tarvitse mennä ruotsiin rekisteröimään ja sitten suomeen tuomaan. Suomen rekisteröinnissä riittää, kun on luovari siltä, kellä se viimeksi on ollut rekisterissä. Voi myös muuten yrittää todistaa omistusoikeuttaan, mutta saattaa osoittautua yllättävän vaikeaksi tämä. Paitsi jos on se katkeamaton luovutustodistusketju.
Varoitus – Tämä papereiden metsästys voi päättyä ikävästi. Jos tuohon kulkimeen ei ole rekisteriotetta, eikä muutakaan tietoa niin saattaapi olla niin, että sillä runkonumerolla liikkuu joku hyvinkin tuorreemman oloinen kuljin. Veronkiertopalapeliä kun on harrastettu pitkään tässä maassa. Jos ake:sta kyselet niin kannattaisi vain kysellä niitä tietoja ihan muuten vaan,eikä ruveta ainakaan sitten vänkäämään, että ei voi olla muilla tätä, kun se on mulla.
-
JulkaisijaArtikkelit
