Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Rikkinäinen huohotinventtiili aiheuttaa öljyvuotoa. Jos ajon aikana kampikammiossa ei vallitse alipaine, öljyä tulee pikkuhiljaa ulos kampiakselin etu- ja takapäästä, nokka-akselin etupäästä, venttiilinnostimien suojaputkien tiivisteiden ohi ym rakosista. Kun auto sitten seisoo paikallaan, öljy valuu lohkoa pitkin ja tippuu auton alle.
Kannattaa testata kampikammion alipaine tai kokeilla ehjäksi tunnettua huohotinta. Huohottimen testaus on kuvattu keskustelussa http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=116.
Tour de Finlande des Amis -nettisivut siirretty uuteen osoitteeseen:
http://www.amivereniging.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=10&Itemid=98Keskimmäisen kuvan peiliä on käytetty Belgiassa valmistetuissa 2CV:issä 1950- ja/tai 1960-luvulla.
Jotkut automaalikaupat sekoittavat halutun koodinmukaisen sävyn spraypulloon.
Menin kuopiolaiseen automaalikauppaan Amin ilmanpuhdistimen kopan kanssa ja kysyin sen väristä maalia. Ei löytynyt Citroënin koodilla, mutta muiden autojen väreistä löytyi juuri oikea sävy. Sitä ostin spraypullollisen.
Taitaa olla vanhus-2CV:n pytyt nuo 66-milliset.
Monissa maissa “2CV4” on yleisnimitys n 400-kuutioisille sätkille, siis myös niille, joita me Suomessa kutsumme vanhuksiksi. Keski-Euroopassa oli 70-luvun alusta lähtien saatavilla sekä 2CV4 että 2CV6, joten siellä “Nelkku” on suhteessa erikoisempi ilmestys. Suomeenhan 2CV6:n tuonti alkoi vasta 1976.
Ei ole majapaikkaa sovittu vielä. Laita vaikka yksityisviestiä, jos sinulla on tiedossa hyvä leirintäalue tai muu telttayöpymiseen sopiva paikka.
Matti
Tour de Finlande -nettisivut on osoitteessa http://www.amivereniging.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=10&Itemid=98.
Laitamme sinne reitti- ja kohdetietoja sitä mukaa kun suunnittelu etenee.
Nyytisissä kerrottuun reittiin on tullut jonkin verran muutosta: paluu Ruotsiin tapahtuu Ahvenanmaan kautta.
Tuo “fer” ei viittaa umpion, vaan kuupan materiaaliin:
“Phare rectangulaire C.E Pour cuvelage en plastique” = “Suorakulmainen CE-hyväksytty lyhty muovista kuuppaa varten”.
– umpio, joka sisältää sekä lasin että heijastimen“Cuvelage rectangulaire en fer à peindre” = “Suorakulmainen kuuppa, rautaa, maalattava”.
– etulyhdyn pohja, metallia (se auton korin värinen osa johon umpio kiinnitetään)Cassis’n luettelon kuvissakin nuo näkyvät kyllä ihan selvästi.
Jossakin olen nähnyt ohjeen, miten vanhoista johdoista purettuihin pyöreisiin liittimiin juotetaan uudet johdot. Kumieristeen – joka toimii myös liittimen kiristimenä – voi leikata sopivasta kumiletkusta.
24.2.2007, 08:21 vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun takapuskuri löytyi, peilit vielä hakusessa #138346Vihje: autojääkaappi toimii myös 6 voltilla, tosin vaisummin mutta jäähdyttää kuitenkin. Teimme Ranskan-matkan kuusivolttisella Amilla, ja iham hyvin pysyivät ruoat viileinä, vaikka oli kuumat kelit.
Myös 12 voltin pienakkulaturi latasi NiCd- ja NiMH-akut 6 volttiin kytkettynä. On muuten hyvä laturi: merkki on Vanson, myyjä Suomen Huoltopalvelu.
Ajon aikanahan jännite on luokkaa 7 V tai vähän yli.
Meillä kyllä mahtui 2 aikuisen ja kahden murkkuikäisen lapsen tavarat ynnä teltta, makuupussit, jääkappi ym kamppeet Amiin sisälle, kun olimme Hollannin Ami-kerhon Tour de France -ajelulla joku vuosi sitten. Kyseessä on Ami 6 sedan-malli, ei break.
Vaatii tarkempaa pakkaamisen suunnittelua, mutta helpottaa elämää kun kamppeille on omat paikat ja ei tarvitse pelätä, että joku pöllii kärryn.
Englannin suunnalla “2CV4” tarkoittaa mitä tahansa 425- tai 435-koneella varustettua 2CV:tä. Yleensä on kyseessä 12- tai 18-heppainen – josta me olemme tottuneet puhumaan nimellä 2CV tai Vanhus.
Penkkien verhoilusta päätellen ei ole nelkku vaan 2CV6 Spécial.
Kymmenkunta roskaviestiä olen poistanut parin viime päivän aikana. Joku muutos tähän olisi saatava.
-
JulkaisijaArtikkelit
