Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Uutinen onnettomuudesta sivulla http://www.tvellef.nl/php/pivot/entry.php?id=340.
Jeroenin ajoneuvo oli Ami 8 Service.
Tulimme Ami-retkeltä kotiin eilen illalla.
Jo alkumatkasta oikean puolen ylävetari (tuplaristi) rupesi sanomaan klonk joka kiihdytyksessä ja jarrutuksessa, mutta niin vain päästiin kotipihaan ongelmitta.
Kun tänään rupesin siirtämään Amia pihassa, vetonivel katkesi kokonaan ja nyt jarrurumpu pyörii tyhjää.

Ami-retkue on lähtenyt Hollannista viiden kulkimen voimin. Keskiviikkoaamuna 11.7. se saapuu Suomen Turkuun, josta matka jatkuu Rautalammille.
Michelin X 125-15 vyörenkaille tehdas neuvoo 1,4 eteen ja 1,8 taakse kaikissa käyttöoloissa. Lähde: 2CV6 omistajan käsikirja vuodelta 1986.
Tuossa edellä näemme, että ohjekirjassa sanottiin jo 50-luvulla “Kunnioittakaa etu- ja takarenkaiden välistä eroavaisuutta, autonne tieominaisuudet johtuvat siitä.”. Tämä pitää paikkansa edelleen.
Kerran kun ajoin kaverin Tiinaa, ihmettelin miksi ohjaus tuntuu jotenkin kummalliselta. Suuntavakavuus oli huono, ei lainkaan sellainen kuin 2CV:ssä pitäisi olla. Pysähdyimme tarkistamaan rengaspaineet, jotka olivat 2,0 kaikissa renkaissa. Pudotimme eturenkaiden painetta, ja ohjaus muuttui selvästi paremmaksi.
Kaksikin työkaveria tänä aamuna kertoi nähneensä Kuopiossa moottoritiellä “suoraan ladosta reväistyn” rättisitikan. Hieno homma!
Pohjaosa on teräspeltiä. Oman ruostuneen osani uitin hapossa ja sitten maalasin POR-15-maalilla joka täyttää pienet huokoset ja jopa reiät.
Tämä säiliö lähti irti ruosteisesta sylinteristä, kun ensin antoi CRC:tä ja sitten varovasti sopivankokoista hylsyä.
Korkki on tosiaan alumiinia.
HMP-merkkiset LA-antennit olivat aika yleisiä. Esim tämmoinen: http://www.rigpix.com/antennas/hmp_dx2758.htm.
>jos kummassakin tulpassa on täsmälleen sama kärkiväli
Entä jos tulppien kärkivälit ovat kovasti erilaiset ja/tai tulpat ovat malliltaan erilaiset: mitä siitä seuraa, vai seuraako mitään?
Matti
Toimitus sovittu mikin kanssa. Kiitokset!
Tilasin Rengas-Onlinesta minäkin. Eivät kuitenkaan tuoneet kotiovelle, vaan postista piti noutaa.
Otin firmaan yhteyttä tästä asiasta, koskapa olivat luvanneet “kotiovelle” tomituksen ja minun oli silloin hankala järjestää postissakäynti päiväsaikaan. Sain tällaisen vastauksen: “Haluaisimme selittää, että sopimukseen, joka meillä on kuljetusfirman kanssa ei kuulu soitto ennen tomitusta, siksi toimituskotiin ei onnistu usein.”. En päässyt selville, milloin kotiintuonti onnistuu ja milloin ei.
Muilta osin tilaus ja toimitus sujui ihan ok. Ensin lähettivät tosin kaksi oikean- ja kaksi vääränkokoista rengasta, mutta tämän virheen korjasivat ihan asiallisesti.
Ainakin Ami 6:ssa jousipöntön kuoren pituus on 50,7 mm.
Näille isoille pöntöille tarkoitettuja kiinnitysholkkeja olen nähnyt kahta eri kokoa. Holkin paksuus ja kierre on kummassakin sama, mutta pituussuunnassa mittasuhteet ovat erilaiset. Minulla nimittäin on uusi kierreholkki, mutta asentaessani vastikään Amiini uudet jousipöntöt huomasin, että tämä uusi holkki onkin erilainen kuin alkuperäinen.
Auto-Artikkelissa muuten on isojen pönttöjen kiinnitysholkkeja (en tiedä kumpaa mallia).
Reittikuvausta päivitetty ketjun ekassa viestissä.
Korokepala liian matala tai työntötanko liian pitkä?
10.5.2007, 19:44 vastauksena käyttäjälle: Öljyisen näköiset jarrupalat edessä, voiko vielä käyttää #139279Kannattaa pestä osat jarrujenpuhdistusnesteellä, esim CRC Bräkleen. Pyyhkimällä lähtee enimmät liat pois, ja haihtuessaan aine vie loput rasvat mukanaan.
Hallitunkki mahtuu myös tukivarren alle lähelle pyörän napaa. Siitä kun hiukan nostaa niin rengas nousee ilmaan ja paine on pois olkatapin laakerilevyiltä.
Tunkin pettäminenkään ei aiheuta vaaraa, sillä auto pääsee putoamaan vain muutaman sentin.
-
JulkaisijaArtikkelit
