Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Siirtokuvana löytyy tuollainen Killan varaosamyynnin kautta.
Sieltä pitäisi löytyä myös kahta muuta vanhuksen vaihdekaaviotarraa, DEGIVRAGE ANTIBUEE -tekstejä huurteenpoistosuuttimeen, sekä erilaisia ilmanputsaritarroja 2CV- ja 3CV-koneisiin (myös nelkku). Ja CITROËN-alumiinikilpiä takapuskuriin.
Kampikammiosta öljyä ei roisku öljypumpun paineella, vaan mäntien liikkeen tuottamalla ilmanpaineella.
>Purkissa on venttiili joka estää ilman menemisen takaisin sylinteriin
Olen yksinilmannut niin, että laitan läpinäkyvän muoviletkun ilmausnipasta johonkin purkkiin, purkki maahan, ilmausnippaa hieman auki ja sitten pumppausta jarrupolkimella kunnes ulos tulee pelkkää puhdasta nestettä. Pitää vahtia että neste ei lopu pääsylinterin säiliöstä.
Letkussa en ole ikinä havainnut mitään merkittävää takaisinvirtausta, vaan ilmakuplat ja neste virtaa nätisti ulospäin joka polkaisulla.
Minulla oli vastaavaa oiretta, ja syyksi paljastui lopulta pyöränlaakeri. Rummusta ei löytynyt heittoa ja laakerikin vaikutti ihan tiukalta ja hyvältä. Päätin kuitenkin vaihtaa laakerin ja kiristysrenkaan, koska kiristysrengas oli sen verran murjottu, että ei päässyt kokeilemaan, oliko se kunnolla pohjassa.
Takarummun mutteriin käy nätisti myös tuumakoon 1 3/4 hylsy. Voipi olla helpompi löytää ja halvempi.
Konetta en menisi avaamaan kansia enempää, jos siinä ei ole mitään vikaa. Uusi öljy sisään, käyttö lämpimäksi, öljynvaihto, taas käyttöä ja öljynvaihto. Tällä tavoin öljyllä pesemällä saa koneen sisuskalut puhdistettua hellävaraisesti.
Sama öljypesumenetelmä pätee myös vaihdelaatikkoon, eli parit öljynvaihdot muutaman sadan kilometrin välein.
Hollannissa on esim C15- ja Berlingopakuja muutettu pyörätuolikäyttöön. Kts http://www.luckysale.nl/?Rolstoelauto%27s%26nbsp%3B:citroen_C15_1994_rood ja http://www.marktplaats.nl/ (hakusanoiksi citroen rolstoelauto).
Alkuperäiset tulpanjohdot ovat hiilijohtimia. Niiden vastus pitää muistaakseni olla 1-2 kilo-ohmia.
Kuopiossa firma nimeltä VA-Varuste tekee venekuomuja yms töitä.
Olen siellä teettänyt katteet pariin peräkärryyn. Hyvää työtä ovat tehneet.
Täältä saat talvirenkaat lainaksi katsastusreissua varten, jos tarvitset.
Lisäsin viestiini edelliselle sivulle Ami-korun kuvat.
Onko vanteissa yhtään sellaista, jossa on keskireikä mutta ei tubeless-uraa?
Saksassa eräs ystäväni ja Ami-harrastaja on teettänyt kultasepällä tällaisia kultaisia Ami 6 -koruja, joissa on ilmeisesti emaloimalla(?) tehtyä “maalausta”. Amin pituus on 31 mm.
Joku vuosi sitten hän kauppasi näitä hintaan 70 e /kpl. Ehkä niitä on vielä jäljellä, voin kysyä jos on kiinnostusta.
Kuva ja otsikko viittaavat AZAM-malliin, mutta tekniset tiedot näyttävät olevan 18-heppaisesta AZ-mallista. Tietääkseni AZAM-malleissa oli 602-kuutioinen 3CV-kone. Vai onko AZAM-varustelua saanut myös 425-koneen kanssa?
Jos plaanaalle ja raadille sopii, plaanaan voisi nimittää yhdeksi webmasteriksi.
Tässä kuva. Kuvio ei ole samannäköistä kuin alkuperäinen, mutta kauempaa katsottuna vaikutelma on ihan hyvä.
Samaa kuviopintaa on raitisilmaluukkujen vaaleanharmaassa maalissa.
-
JulkaisijaArtikkelit