Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
seinajoenmessut.fi
Pohojalaaset ne teköö karjalaasille messut.
Varmuuden vuoksi vaihdoin naurettavan alkuperäisen mehupillin mikä menee akulta maihin, 10 mm2 piuhaan
Siis onko tämä johto akulta vaihdelaatikkoon vai akulta koriin?
Valot välkkyvät, jos akun miinusnapa tai moottori-vaihdelaatikkopaketti ei ole kunnolla maadoitettu koriin.
Starttaus voi miinus- tai pluspuolen häviöistä huolimatta toimia hyvin. Startti ja akku on kytketty paksuilla kaapeleilla toisiinsa. Silti yhteys tästä eteenpäin plus- tai miinuspuolella voi olla heikko.
Yksinkertaisin tapa tutkia moottorin ja korin välinen maadoitus on kytkeä apukäynnistyskaapeli moottorista koriin ja katsoa onko tällä vaikutusta oireisiin.
Onko maadoitus moottorin ja korin välillä kunnossa? Kannattaa kokeeksi laittaa maadoitusjohto esim vaihdelaatikosta rintapeltiin, jos tällaista johtoa ei jo ole.
Jos kunnon maadoitus puuttuu, vetoakselit, ryyppyvaijeri yms toimivat johtimena. Moottorin tärinä saattaa aiheuttaa vaihtelua maadoitusyhteydessä, mikä näkyy valojen vilkkumisena.
K-Raudasta hain NITROMORS-maalinpoistoainetta. Sillä lähti hyvin. Aika reilusti pitää käyttää ainetta, ja irtoava maali pitää kaapia lastalla pois sitä mukaa kun se kiehuu irti. Muuten se tarttuu uudestaan ja käsittelyn joutuu uusimaan. Lopuksi vesipesu. Purkissa on ohjeet.
Tällä systeemillä ei tarvitse hioa ollenkaan, paitsi jos on epätasaisia tai ruosteisia kohtia. Pesun jälkeen laitoin happo-sinkkikäsittelyn Metal Ready:llä.
Meillä on käytössä vanhuksen alumiinisesta venttiilikopasta tehty kakkuvuoka. Pultinreikä on tukittu, jottei taikina karkaisi.
Hintaa tarkistettu.
Esim Purflux-koodit täältä:
http://www.filtrauto.com/catalogues2008/FO/scripts/cat_rech_vehicules.php?lang=FR
Ruotsalaisella citroenakuten-sivustolla oli sama vika aiemmin tänä vuonna, kun viimeinkin saivat pitkään pimeänä olleen palvelimen korvatuksi toisella. Siellä neuvottiin tämä evästeasia korjaukseksi.
Kun poistin evästeet suomen2cvkilta.fi, sisäänkirjautuminen toimii taas kuten ennenkin.
Firefoxissa näin:
Työkalut – Asetukset – Tietosuoja – Näytä evästeetLisäksi, alkuperäinen tunkki tarttuu koriin. Eli korin kiinnityspulttien välityksellä kiskotaan runkoa, etuakselia, moottoria ja vaihteistoa ilmaan. Takapäässä ei ole näin paljon massaa nostettavana, joten pulttejakaan ei tarvita niin monta.
Hiekkaa hellävaraisempi puhdistustapa on soodapuhallus. Minulla ei ole kokemusta, mutta esim overdrive-foorumilla on paljon keskustelua asiasta. Täällä meidän omalla foorumillakin tästä hieman oli puhetta joskus.
Uppistalallaa
Ami 6
Käyttöönottopäivä: 28.9.1962.
Tuotu maahan: 24.1.1962 s/s Salla
Tullauspäivä: 5.2.1962
Toimituspäivä: 14.2.1962 Haldin & Rose, PietarsaariOstin Amin yksityishenkilöltä Tervajoelta vuonna 1983. Silloin sen rekisteritunnus oli VNA-302. Sitä edellinen rekisteritunnus on ollut YNX-66. Olisi mukava saada autosta kuva tuolla tunnuksella.


Tuon työn kun saisi videolle ja YouTubeen niin olisi havainnollinen opastus.
Monenmoista muuta 2CV-aiheista teknistä opetusvideota siellä jo onkin saatavilla.
-
JulkaisijaArtikkelit
