Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Muistankohan oikein, että tuollainen vaihdelaatikko on myös Kuopiossa olevassa Ami8-projektissa? MPH voinee vahvistaa mielikuvaani.
Ami8:ssa oli tosiaan lhm-levyjarrut jo 1969. Itselläni olevassa tammikuussa 1970 tehtaalta tulleessa ami8:ssa on jo erilainen laatikko, joka on kannesta helposti tunnistettavissa ami8:n laatikoksi. Samanlainen löytyy myös joulukuussa 1969 tehtaalta tulleesta varaosakasasta. Molemmissa on sellainen valkoinen puolipallon muotoinen muovipala mustan kumin alla vaihdekepin juuressa. Valitettavasti kuvaa ei ole nyt saatavilla.
Jos Citroman ei kauppaa saa tehtyä, niin voin noutaa perjantaina. Toisaalta, jos Citroman saa kaupat thetyä, niin voin noutaa perjantaina ja tuoda tullessani Kuopioon saakka.
040095252
Jaahas. Aikaisemmin sitä laitettiin masinolia (pääosin etanolia) tankkiin erinäisissä ongelmissa. Nythän tuota etanolia löytyy tosiaan alle euron litra tuosta RE85-pistoolista. Onkohan masinolilla vielä markkinoita?
Vastuuta ei RE85:n myyjä ota, jos sitä laitetaan flexfuelittomaan autoon, joten tietty varovaisuus on varmaan ihan oikein kalliimmassa autossa.
Visan tilannereportti:
Tällä hetkellä 98E5:ttä on tankattu lisää ja tuo lievä tehottomuus (huippunopeus tipahti 20 km/h) on korjaantunut.Lievää tehottomuutta havaittavissa, joten pientä viritystä on tiedossa 101E48:lla ajettaessa. Vaatii varmaan lisää etanoolia eli seosta rikkaammalle.
visan moottori tuntuu käyvän ihan mukavasti n. 40/60 sekoituksella RE85/95E10. Ei vielä kokemuksia kylmäkäynnistyksistä eikä pitkäaikaisvaikutuksista.
etanol rules:)
Kesä tulossa ja etanoli (RE85) kiinnostaa taas enemmän. Onko jo kokemuksia 602:lla tai 652:lla?
Kuljetusapua tarjolla ke 28.3. Espoo-Kuopio akselilla. Penkkien rungot voisivat mahtua mukaan – mistä voisi noutaa?
t. veikko
0400952525
veikko@neuro.hut.fiOlisiko näistä apua?
Ja helpoin tapa selvittää autoveron suuruutta on tarkistaa se http://www.ottoauto.de:st” onclick=”window.open(this.href);return false;ä
Sama tieto löytyy myös tullin sivuilta mutta huomattavasti hankalammin etsittävässä muodossa.Esimerkki hakusanalla Citroen 2CV:
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php?merkki=CITROEN&malli=2CV&sw1=ja&tarke1=&sw2=ja&tarke2=&sw3=ja&tarke3=&vuosi1=&vuosi2=&tkm=&kone=bensa&tableonly=&defonly=&user=&Kunden_ID=&knum=&form=verotettu&kpl=1&avgco2=97&avgverot=320&avg=1904&avgpyy=2720&avgika=21.1&avgtkm=104&kk6=KaikkiValitettavasti 2cv:lle ja sen monille eri variaatioille on useita malleja, joten kannattaa katsoa kaikki eri kombinaatiot eli 2ch, 2cv6, 3cv, ami, ak 400, akak, acadiane, am ja dyane:)
Nuo veropäätökset, joihin on tarjottu CO2-tietoa, vastaavat aikalailla todellisuutta nykyään.
Ajat ovat tosiaan muuttuneet viime vuosituhannelta, jolloin varaosien tuontikin oli hankalaa. Siirtotullaukset ja kallis autoverotus vanhoille käytetyille autoille ovat taakse jäänyttä aikaa.
Kaksi kokemusta tältä kesältä.
Citroen 2cv6 vm 83 Unkarista. Tullilta ajolupa satamasta heinäkuussa ja veroilmoitus vireille postin välityksellä viiden päivän sisällä. Siirtokilvet katsastuskonttorilta. Ei maahantuontikatsastusvaatimusta ennen veropäätöstä. Veropäätös (56 e) vajaan kolmen kuukauden odotuksen jälkeen, vertailukohta uusi C1 ikäalennuksella. Unkarilainen katsastus kelpasi rekisteröintikatsastuksessa, runkonumero tarkastettiin ja painot mitattiin. Unkarinkielisten papereiden kanssa oli tarvetta pieneen google translate -operaatioon, jonka jälkeen ensirekisteröintivuodeksi hyväksyttiin 1983. Seuraava katsastus ensi vuoden alkupuolella
Citroen Visa 652 Belgiasta vm 87. Tullilta ajolupa satamasta elokuussa ja veroilmoitus vireille postin välityksellä viiden päivän sisällä. Belgialaiset kilvet kelpasivat Suomessa ajoon. Rekisteröintikatsastusvaatimus tupsahti parin viikon sisällä. Maahantuontikatsastuksessa belgialainen katsastus kelpasi, runkonumero tarkastettiin ja painot mitattiin ja lisävaatimuksena oli etusivuvilkut. Veropäätös (36 e; vertailukohta Visa 14 nettiautossa) melko tarkalleen 3 kuukauden odotuksen jälkeen, jonka jälkeen rekisteröinti Suomeen ongelmitta. Seuraava katsastus ensi vuoden loppupuolella.
Yllämainituissa tapauksissa lähetin veroilmoituksen itäiseen tullipiiriin. Luulisinpa, että visasta ei löytynyt tietoa tarpeeksi, joten kokonaismassa tarvittiin autoveropäätöstä varten. Aikaisemmin on käyttänyt eteläistä tullipiiriä ja maahantuontikatsastusvaatimus on tullut melko säännömukaisesti päivän-viikon viiveellä automallista riippumatta. Mistähän tuokin johtuu?
Rekisteröintikatsastushinnoissa on muuten huimia eroja hintahaitarin ollessa n. 120-240 e. Halvinta oli aikoinaan Tattarisuon katsastuksessa (120 e) ja nyt olen käyttänyt Kallantien autokatsastajia Kuopiossa (150 e). Kannattaa siis verrata hintoja ja valita se halvin lähistöltä.
Nastoilla olisi varmaan tarvetta pian, jos kalenteriin on uskomista. Vielä tarjolla.
veikko ät neuro.hut.fi
0400952525Ja kuopiosta löytyisi kytkinkoppa, jossa on visan antureille paikat valmiina.
veikko ät neuro.hut.fi
Talvi tulee tuota pikaa. Nastarenkaita vielä tarjolla:)
Acadianen koppi löytyisi väliaikaisvarastosta Antwerpenin läheltä. Asennettu valmiiksi peräkärryn päälle, joten on helppo siirrellä:).
veikko ät neuro.hut.fi
0400 952525Ja noutaja kävi. Kiitos osanotosta!
-Rest in pieces-
-
JulkaisijaArtikkelit