Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tukholman mehari on nyt sitten myity – tiedoksi kaikille innostuneille.
Muutamia havaintoja:
Ami8:ssa kumit tuossa jousipöntön päässä, acadianessa alumiinikartiot.Ami8:ssa ja acadianessa samanpaksuiset varvat mutta acadianessa pidemmät takana.
Ami8:ssa vakaajatanko edessä, acadianessa ei.
AmiSuperista ja pakuista en tiedä tarkemmin.
Myity sanos vehulainen.
Uusi omistaja löytynyt. Kiitokset mielenkiinnosta ja osanotosta!
Syksy saapuu ja hintaa voisi hieman tiputtaa. Nyt rajoitetun ajan 1100 e vapaasti Kuopiossa.
veikko ät neuro.hut.fi
0400952525Ami8:n tankki voisi löytyä – vanha peltinen vuodelta 1969. Nyt talvisäilytyksessä Pohjois-Savon puolella.
veikko ät neuro.hut.fi
0400952525Tuosta hyödyllisyydestä olen samaa mieltä mutta ymmärrettävästi rekisteröinti venyy harmittavasti. Rakentelukin on helpompaa kun ei tarvitse trailerilla kuljetella.
Oliko kyseessä Michelin 100 m+s kitkarengas? Jos on, niin ostaja taitaa olla löytynyt:) Laita samaan kasaan punaisen korin kanssa. Yritän ehtiä noutamaan/maksamaan lähiaikoina.
Onneksi tuo vero nousee kaikilla:
Jos CO2 > 400 g/km
2012: 605,900 e => 2013: 606,26 eTämä on varma merkki siitä, että valtio ohjaa meitä käyttämään vähäpäästöisempiä autoja:)
Ja tännekin voisi yksi lasikuitureppu mahtua.
C6-kanta on jo Suomessa aika iso – 31 kpl on tuotu käytettynä maailmalta.
Ja verot ihan kohtuullisia esim c6 D aut 150 kW vm 06 189 tkm verot 6741 e
Rättisitikan ja c6:n hinnat alkavat olla pian tasoissa:)
Tämä ei nyt koske värikoodia. Tuon amin8:n alkuperäinen kilpi muistaakseni on AMN-XXX. Senkin varmaan saa, jos haluaa ja on vapaana.
2.5.2012, 13:13 vastauksena käyttäjälle: Charlie III MYYTY, Charlie II ei sittenkáán myynnissá #165676Suosittelen.
Unkarin sääolosuhteet ovat tosiaan ihan toiset kuin täällä Suomessa.
Kokemuksesta voin todeta, että 2cv:n tuonti Unkarista on EU-aikana helppoa kuin heinänteko. Menomatka hoitui näppärästi huokialla wizzairilla Turku-Budabest http://www.wizzair.com ja siirtymätaipale Etyek-Tallinna on oivallinen ajoreitti, aikaa kannattaa varata 2-3 päivää. Matkalta löytyy hyviä majataloja ihan kohtuuhinnalla.
Isoo-Jukka tarkoittaa notta “Acadiane Mixte”. Se oli tosiaan pitkillä sivuikkunoilla ja takapenkeillä. Noita löytyy myös Belgian ulkopuolelta eli ei ole mielestäni pelkästään Belgiaan tehty malli.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Acadiane.jpgBelgian erikoismalli Acadiane Mixtestä oli Belgacom-malli, joka oli erikoismalli paikallisen teleoperaattorin huoltomiehille. Muuten sama kuin Mixte eli pitkillä sivuikkunoilla mutta ilman takapenkkiä ja jalkasyvennyksiä takapenkille, värinä oranssi ja etuovissa belgacomin logot mustalla. Näitäkin on ainakin yksi Suomessa, se ei tosin vielä ole Suomen kilvissä.
http://www.flickr.com/photos/9002122@N04/561369206/in/set-72157604085621038/Wikipedian mukaan valmistus Espanjassa ja nimi dyane 400 oli käytössä Espanjassa ja Portugalissa.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Citroën_AcadianeValmistusmäärä oli 253 393. Montakohan näistä on kulkeutunut Suomeen?
Esim citroen bx:n tai xm:n takapenkin keskivyö on aika hyvä tähän tarkoitukseen. Näitähän nyt löytyy vielä melkein joka nurkalta.
Suurin ongelma on ruostuneen kiinnityspultin irroitus – vaatii hyvää hylsyä ja pitkää vääntövartta. Muuten voi saada bx:n kaupan päälle:)Tietääkseni ensimmäiset tehdastekoiset levyjarrut tulivat Ami8:n mukana 9/1969. Vaihdelaatikon malli saattoi olla ihan alussa erilainen. Oman kokemukseni mukaan 12/1969 oli jo mallia, joka löytyy sivulta 53: http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/2CV/586-3_Ami8.pdf
Kuvassa näkyy myös tuo puolipallomainen valkoinen muovipala, jos oikein tarkasti katsoo:)Citroeen-tyyliin on tietysti mahdollista, että malli on muuttunut kesken kaiken ja välillä on laitettu yhtä ja sitten taas toista vaihteistoa.
Onkohan mph kuulolla? Löytyykö kuvaa siitä tallissasi olevasta ami8:n vaihdelaatikosta? Siellä ainakin oli aika erikoisen näköinen laatikko levyjarruilla.
-
JulkaisijaArtikkelit