Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
ami8:ssa on tosiaan nivelsysteemi siinä ratin ja matopyörän välillä mutta en ole koskaan katsonut tarkasti onko matopyörän kulma sama kuin rättärissä. Jos tarvetta ami8:n nivelsysteemille on, niin varastostani löytyy yksi ylimääräinen.
Viisaammat varmaan vastaavat jotain tuohon ohjausvälitykseen.
Voisi löytyä siuntiosta. Katsastuksessa pärjää myös köyttämällä akun kiinni tiukasti kuormaliinalla, siis sellaisella 20-30 mm leveällä räikän kanssa tai ilman.
nimim. kokemusta vuosikymmenen ajalta.
Katselin tuossa varastoani ja – kas kummaa – siellähän on yksi ylimääräinen ami8: vakaajatanko. Myös kolme tarvittavasta kiinnitysraudasta löytyy mukaan. Hinta kohtuullinen, jos tarvetta on. Ja kuljetuskin järjestyy kehä III lähistölle tarvittaessa.
t. veikko
juuri näin. Taka-akseli on hieman kapeampi, ilmeisesti tukivarren muoto vaikuttaa tuohon. Ja laitteessahan on isommat pyöränlaakerit kuin tavallisessa 2cv:ssä.
Tekisi mieli sanoa, että tuo iskarin kiinnityspultti on 14 mm. Kuvia saan aikaiseksi varmaankin tulevana viikonloppuna.
Nyt ei ymmärrä kysymystä…
Näyttää ihan 2cv6:n rungolta edestä. Kyseessä ei siis ole ami superin vaan ami8:n rungo. Eroja on mm. etuakselin pyöräkulmissa, matopyörän kulmassa, taka-akselin leveydessä ja tankin kiinnityksessä. Sopii melko helposti pakun alle ja pienellä muutostyöllä tavallisen rättärin alle.Yksi tai kaksi vannetta voivat olla kieroja ja sattumalta tinskussa saattoi olla ne suoremmat vanteet edessä? Tasapainoitus ei tällöin auta ja rynkytys tulee esille hitaammallakin nopeudella.
nimim. juuri moisen ilmiön huomannut
2.4.2006, 13:21 vastauksena käyttäjälle: O: 12V vetostartti tai 6V vetostartti tai 12V sähköstartti #134791Siuntiosta voisi löytyä molemmat eli hyvä 6 V vetostartti ja halpa. Toimivuustakuu mutta ei kuitenkaan kolmen vuoden takuuta…
veikko ät neuro.hut.fi 0400 952525toppok puhuu täyttä asiaa.
Mielestäni tuo 800 e oli moottorivaihdelaatikkopaketin arvo ja vaihdelaatikko lienee vieläkin ehjä ja käyttökelpoinen. Varovaisen arvion mukaan vaihdelaatikko on puolet paketin hinnasta. Joten tuon mäyräkoiralaskelman voi vielä laskea uudestaan ja hinta senkun halpenee.
Toisaalta jäähän mäyräkoirastakin palautuspullot eli kyseisessä tapauksessa vaihdelaatikko…
Oikea hylsyn koko on tuuma ja kolme varttia (1 3/4″) eli 44.45 mm. Tästä syystä 44 mm on liian pieni ja 45 mm hieman väljä. Hommaan sopii hyvin myös kuusikulmainen 45 tai 46 mm hylsy mutta ei 12-kulmainen. Kannattaa myös tarkistaa hylsyn paksuus eli ulkohalkaisija.
Jos tuumakokoja ei löydy, niin kannattaa etsiä 3/4 tuuman karalla oleva 46 mm hylsy (esim biltema 102368 7,25 €, en päässyt mittaamaan hylsyn ulkohalkaisijaa, joten en tiedä sopiiko) ja t-väännin 3/4 tuuman karalla (esim biltema 101792 13,50 €). Siihen lisäksi metrin putkenpätkä, joka menee sopivasti t-vääntimen päälle, niin työkalu on valmis eikä maksa liikaa.
Jos kukaan muu ei tarvitse, niin voin käydä katsomassa. Soita tai laita viestiä.
t. veikko 0400-952525
Laita Toppo-hyvä se sarana kiinni koriin älä runkoon 😉
Esim Kirkkonummen Rengaspiste Oy
Kehänreuna 2 Masalan Yritystalo, 02430 MASALA
Puhelin: 09-2977078Tai sitten joku muu continentalia myyvä liike.
Rengas on Continental ts760 135/70R15 sh. 162,87 e/ kpl.
Neljän hinta 398.28 e + työt (rättisitikan vanteen tasapainoitus onnistuu)
Rengasta löytyy Suomesta parin päivän toimitusajalla eli kannattaa soittaa aluksi ja tilata renkaat.Ja tähän loppuun varoituksen sana:
Huom. Kyseessä ovat uudet kitkarenkaat, joiden säilytysolosuhteista ei ole tietoa. Kumin kovuutta tai pitoa ei ole mitattu eikä ominaisuuksia ole verrattu mihinkään muuhun renkaaseen. Myöskään pitoa jäällä, kuivalla asfaltilla, märällä asfaltilla tai lumella ei ole tarkastettu saati mitattu. Itselläni ei ole tietoa onko tällaisilla renkailla käyty Nord Kapissa vajaat kaksi vuotta sitten ja oliko pitoa silloin riittävästi sikäläisiin olosuhteisiin.Jaaha. Tämä asia se jaksaa nousta esille aina joka vuosi. Rättäriin saa sopivia talvirenkaita. Pitoon, kulutuskestävyyteen ja muihin ominaisuuksiin renkaissa en ota kantaa.
Esim. Michelin 135R15 M+S 89 on museorengaslistalla micheliinillä samalla tavalla kuin 125R15 X -kesärengaskin. Valitettavasti kitkarengasmalli 135R15 M+S 100 ei mennyt tuolle listalle, joten sen saatavuus on huonompi. Museorengaslistalla olevia renkaita on käsittääkseni varastossa jossain päin maailmaa pieni erä ja jos ei ole niin tehdastilauksena saa uunituoreita kuukauden parin toimitusajalla!
Eli tilaamalla vammalan rengaspalvelusta (Hopunkatu 12, 38200 VAMMALA, (03) 5142660; hoitelee näitä micheliinin museorengasasioita Suomessa) tai tuolta eskilstunasta bribosilta. Tällä hetkellä (to 24.11.2005, klo 11:41) Vammalassa on 4 sarjaa hyllyssä, kappalehinta 123 e/kpl nastoitettuna. Suuremmissä määrissä paljousalennusta.
Viimeksi ostin noita talvirenkaita nastoitettuna kaksi vuotta sitten ruotsista (http://www.bribos.com). ja olivat todella tuoreita tubeless kumeja eli pari kuukautta vanhoja, joita oli säilytetty aluksi tehtaalla ja sen jälkeen bribossin varastossa eskilstunassa. Mitä enemmän tilaa kerralla, niin sitä halvemmalla saa. Kehotan siis ryhtymään yhteistilaukseen – säästetty euro (aik. markka) omassa taskussa jne.
Ja tähän loppuun varoituksen sana:
Huom. Kyseessä ovat uudet nastarenkaat, joiden säilytysolosuhteista ei ole tietoa. Kumin kovuutta tai pitoa ei ole mitattu eikä ominaisuuksia ole verrattu mihinkään muuhun renkaaseen. Myöskään pitoa jäällä, kuivalla asfaltilla, märällä asfaltilla tai lumella ei ole tarkastettu saati mitattu. Tällaisilla renkailla on tosin käyty Nord Kapissa vajaat kaksi vuotta sitten ja pitoa oli silloin riittävästi sikäläisiin olosuhteisiin.valitettavasti tarkka mielikuvaa ei itselläni ole. Parasta olisi poiketa paikanpäällä.
veikko
-
JulkaisijaArtikkelit
