Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 5,161 - 5,175 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132231

    Niin ja Nameonelle: Kyllä sätkän omaa imukaulaa kannattaa käyttää: saa paksunkin suodattimen mahtumaan pellin alle…Ja toisekseen olen kuullut, että pitkä imukaulakin on hyvä olla (joidenkin) virtausten vuoksi. (vääntöä,vääntöä) Adapterin tarvii imukaulan ja suodattimen väliin, mutta samalla hoituu myös yksi ongelma josta ei vielä olla puhuttu 😉 nimittäin huohottimen/öljyntäyttöputken ja putsarin välinen letku. Tämän letkun saa liitettyä imukaulan ja suodattimen väliin tuohon adapteriin…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132230

    En nyt osaa tuohon ongelmaan vastata. Jukka Isomäki on enemmän noiden 652 osien kans pelannut. Yhteystiedot löytyy varmaankin googlettamalla….

    MUTTA voisitko kertoa kuinka saan noita kuvia liitettyä viestin oheen!?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132227

    kyllä K&N:llä ja peltisellä sätkän putsarilla on paljon eroa 😀 Vaivaahan tällaisessa hommassa on, mutta eikös näpräys ole kivaa? 😉 Kyllä jos en arki”autona” sätkää käyttäisi niin pitäisin sen mahd. alkuperäisenä, mutta koska käytän niin kokeilen kaikenlaisia juttuja mitä mieleen juolahtaa. Toisinaan siitä, että sovittaa jotain uutta tekniikkaa kulkimeensa voi olla hyötyä myöhemmin suurellekin joukolle…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132225

    Yleensä noissa pako ja imukanavissa on jopa hitsausnöllejä, joten luulisi, että ei se nyt ainakaan huonompaan suuntaan mene? Tarkennan vielä, että en aio kajota imukanaviin, koska imukanavien kiillottamisesta voi seurata bensan pisartumista kanaviin. (Paras vaihtoehto imukanaville on hiekkapuhalluksen jälkeinen pinta) Italiassa eräs hollantilainen 2cv-äijä puhui näistä pakokanavien kiillotuksista ja sanoi, että vakio 2cv:n koneesta saa erittäin potentiaalisen koneen kiillotuksen, y-pakoputken ja k&n/vastaavan avulla. Tämä kuulostaa ihan mahdolliselta, koska kun ajattelee miten sätkiä kasattiin hihnalla niin ei siinä pahemmin ole jostain virtauksista välitetty. Virtauksia parantaessa pitää huomioida myös seoksien riittävyys. Mutta koska toistaiseksi en vielä hommaa k&n:ää ja en tiedä teenkö Y-yhdyskäyriäkään niin luulen, että suuttimiin ei tarvitse kajota, vaikka hioisi pakokanavat…

    (Ja sanokaa mitä sanotte, mutta k&n on ihan hyvä peli. On nimittäin kokemusta jo n.10 000km ajalta (toisesta kulkimesta) ja toimii mainiosti. Kierrosherkkyys paranee, bensaa menee VÄHÄN ja vääntöäkin löytyy mukavasti. Suodin on pestävä ja käytännössä “ikuinen”. Niin ja bensankatkua ei tule kabiiniin niinkuin jotkut taannoin epäilivät. Imuäänet on rajut kakkoskurkulle mentäessä, mutta ken tykkää…..)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132223

    Millä välineellä olisi helppoa ja nopeaa kiillottaa kansien ja pakosarjan pakokanavat? Ajattelin “hoonaustyökalua” eli laitan johonkin joustavaan hienoa hiomapaperia kiinni ja pyöritän porakoneessa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132221

    Täytyy fundeerata 8.5 koneen ja acadianen vauhtipyörästä jompikumpi…Tykkään kyllä tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta, mutta jälikimmäisestä on vähemmän kokemusta. Meillä on tuollainen raskas vauhtipyörä pakussa, mutta siinä on myös nelkun laatikko, joten en osaa oikein sanoa mistä sitä “vääntöä” eniten tulee..menee nimittäin täyteenpakattunakin ylämäet tasaista seittemääkymppiä 😆 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132217

    Eli siis painava vauhtipyörä on tyhjäkäynnin kannalta hyvä 9:1 männille? En tee kaupunkirassia, panostan pitkän matkan mukavuuteen ja taloudellisuuteen. Onko muuten väliä minkä nokan laitan painavan pyörän kanssa? Olen kuullut, että sillä 664 koneen nokalla tulee tajuttoman hitaasti laskeutuvat kierrokset painavalla pyörällä?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä #132215

    Kui huono kierrosherkkyys tulee tolla heavyduty vauhtipyörällä? Jaksaako mennä nöyrästi ylämäkiä? Saako hyvän tyhjäkäynnin?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Rättärillä reissun päälle #132204

    Kannattais myös muistaa, että rättärin kantavuus ei ole mitään mieletöntä. Jos sulla on kolme kaveria ja kampetta kattoon asti niin kannattais sitten nostaa jousitusta ylöspäin ihan suosiolla, muutoin saatat paukuttaa ehjänkin rungon poikki puolan pompuissa. Ja sitten sellainen asia, että hyvä matkanopeus on sätkällä 90kmh, sillä matkaa joutuu mukavasti keinutellessa ja jos ajat satasta niin sulla kuluu litran enemmän bensaa satasella kuin että jos ajaisit 90kmh….

    Kannattaa myös huomioida balticalla sellainen rakennusero niitten teiden ja suomenteiden välillä: Balticalla jos on pitkä suora niin siinä suorassa saattakin olla ns. kuoppa johon vastaantuleva auto voi jäädä katveeseen. Voi käydä hassusti jos lähtee ohittamaan rekkaa/traktoria/rollaattoria..tms ja vastaan tuleekin auto katveesta. Suomessa tiet tehdään niin, että suorat ois mahdollisimman paljon samassa tasossa, mutta balticalla on yllättäviäkin monttuja… Ken ymmärtää vaikean selostuksen ni hyvä 😆

    Puolassa keltainen viiva on sama kuin “lähde ohittamaan”, joten kannattaa olla varuillaan…Ja antaa viisaampana tietä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Rättärillä reissun päälle #132197

    Täytyy nyt kyllä kysyä, että lähtisitkö millä tahansa 20 vuotta vanhalla autolla liikenteeseen tietämättä autosta käytännössä mitään? Okei, sätkä saattaa kulkea tuhansia kilometrejä kojelautaa silittelemällä ja kauniita puhumalla…Kuitenkin fakta on se, että saksan hyvät sätkät tuppaa olemaan saman hintaisia kuin meidän kulkimet täällä kotimaassa. Matkasi saattaa sujua aivan hyvin, mutta tee nyt kuitenkin kunnon kyselyt ja tarkastelut kulkimesta, ota vaikka joku asiantuntija mukaan… Ja itse matkalle kannattaa varata sähköjohtoa,yleismittari,teippiä,nippusiteitä jne jne ja yleisimmät työkalut. Jos ongelmia tulee niin ihan perus operointivälineillä elvyttää kuljinta mahdollisesti Suomeen asti.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Xantian vermeitä! #132192

    http://www.sitruunapatonki.tk

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Rättärillä reissun päälle #132193

    Akku on ihan normaali auton akku, amppeereja saattaa olla vähemmän, mutta muuten ei eroa mitenkään. Ei voi muuta sanoa kuin että onnea matkaan 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: aiheen voi poistaa #132191

    Sopiihan tuo. Taisi nousta karvat pystyyn liian äkkiä… 😆 😳

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: aiheen voi poistaa #132189

    Ymmärrän kyllä, jos olet rättäristi? Pisti vaan silmään, kun olet lähiaikoina kirjautunut käyttäjäksi ja aattelin, että olet joku jobbari 🙄 Täällä on nimittäin aikaisemminkin ollut puhetta muiden autojen kaupittelusta ja yleensä perässä on ollut perustelut miksi laittoi keltainenpörssi-kamaa 2cv foorumille…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: aiheen voi poistaa #132187

    Tämä menee jo aika pitkälle minusta… Voisitko tarkentaa liittyykö ilmoituksesi millään tavalla rättäreihin? Kirjoittaisit vaikka lisäyksen: “Myydään pois rättärin tieltä…”

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 5,161 - 5,175 (kaikkiaan 5,419)