Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,996 - 2,010 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kyllä ootte kunnioitettavan pelastusoperaation toimittaneet! Rungon vauriot sen verran vakavia, notta saa omistaja olla melekoisen tyytyväinen matkansa jatkumisesta. Ja tietty siitä, ettei onnettomuudessa pahemmin käynyt…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: High CheVaux #152903

    Paa Patonkiin ostoilmoitus, kyllä noita on pakko joillain geesumiehillä olla. Eikä haittaa, jos sytytysyksikkö puuttuu, sillä niitä saa uutena Moto-njetistä…samaten kansia ja pyörijöitä. Ts. minimissään virranjakaja johtoineen, lopun pystyy kaapimaan muualta.

    Ja ihan kuten sätkän 123 konversiossa, kannattaa tämänkin järjettömän varalla pitää sitä perinteistä kärjellistä. Tuo kun pimenee niin matka loppuu siihen, jos ei varahärveliä ole.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Kritiikkiä saumojen massaamisesta #166822

    Tällä aiheella on tarkoitus hieman peräänkuuluttaa sitä ajatusmaailmaa, mikä tuohon saumaamiseen liittyy, eli tehdäänkö saumaus vain siitä syystä, että niin on tehty tehtaallakin vai siitä syystä, että sillä tavoitellaan parasta mahdollista kestoa ja ruosteenestoa? Museovehkeeseen yms. näyttelypeliin en näe mitään estettä, etteikö saumoja voisi massata samaan tapaan kuin alunperinkin, koska hyvin suurella todennäköisyydellä näyttelypeli ei paljon sadetta näe, ja säilytysolosuhteetkin lienevät tasalämpöiset. Mutta kulkimissa, joissa tähän pitäisi kiinnittää huomiota, on juurikin ne käyttöpelit, joita peruskorjataan.

    22 vuotta on kunnioitettava ikä noinkin hyvin säilyneenä, mutta silti tällaisissa asioissa harmittaa tehtaan ajatusmaailma “poissa näkyvistä, poissa mielestä”. Ts. mikäli saumausta ei olisi tehty ja väli olisi lotrattu maalilla niin ilman tuota kolaria kuljin olisi saattanut kestää vaikkapa 40v ruostumatta noista kohdista. Sinänsä on aivan turha jossitella tämän kolarikulkimen kohdalla, asia kun ei tästä enää mihinkään muutu, mutta pointtina onkin, että vastaavia yksilöitä on vielä olemassa ja niiden kestoon on helppo vaikuttaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: High CheVaux #152901

    Pientä super-jumpittelua havaittavissa. Alkoi köhimään jopa keskikaasulla, jos runttasi lusikkaa lattiaan vauhdilla. Tasaisella kaasuttamisella eteni suht normaalisti. Puhdistin kaasarin. Ei auttanut, sama meno jatkui. Sitten alkoi paukutella ja köhiä vielä enemmän..kestin pari päivää…Sitten hukkui tyhjäkäynti niinkuin viime syksynä, eli jos pudotti kierrokset nopeasti niin moottori sammui, mutta hitaasti laskien jäi käyntiin. Ei auttanut, kp-lokaria käteen ja vanhoja rojuja purkamaan pois. Eli virranjakajan alipaineensäätö sanoi itsensä lopulta irti.

    Vasta parisen vuotta ollut pelkääjän penkin alla muovikassissa Jasun läpikäymä kärjetön jakaja ja nyt sitten päätin sen asentaa paikoilleen. Hieman pelonsekaisin tuntein, kun tiesin, että se joko toimii tai ei toimi. Ts. ei anna juuri mitään anteeksi niinkuin kärjellinen versio. Vähän piti vielä johtoja konsultoida (kiitos siitä) ja sitten uskaltauduin starttinappia painamaan. Ja pröm, sehän kävi heti. Vielä koskaan aikaisemmin ei olekkaan näin käynnyt, eli heti startin jälkeen kylmänä tyhjäkäyntiä. 😯

    Alavääntöä tuntuu olevan aavistuksen enemmän ja aivan kakistelematta vetää jälleen. Kierroslukumittarikin oli oikutellut koko kesän, pomppinut vähän miten sattuu, mutta nyt sekin ilmiö hävisi. Hyvä näin, sillä olin lykännyt laiskuuttani mittariston johtojen läpikäyntiä 😆

    Superilla kilometrejä takanaan 2009-2012 32 000km, eilen kun sitä kirjanpidostani lunttailin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n korvia raastava meteli, mikä vikana? #166799

    Suomessa ei tuo kuumuus ole oikein ongelma ja varsinkaan näiden ilmajäähdytteisten kanssa. Ovat nimittäin mitoitettu “saharan aavikolle” tuon jäähdytyksensä puolesta 😆 Tämä viimeisin kutosen kone, jonka keväällä tein, lopetti kondenssiveden puskemisen öljyntäyttöputken kanteen vasta, kun pistin öljynlauhduttajan alumiinipalalla tukkoon. Kulkukin parani heti. Ehjää öljynlämpömittaria minulla ei ollut siinä kiinni, joten en osaa asteita kertoa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n korvia raastava meteli, mikä vikana? #166796

    Ei siinä Totalissakaan mitään vikaa ole, mikäli se on GL4 öljyä. Nykyään lootaöljyt tuppaa olemaan tuota GL5 laatua ja sen lisäaineistuksella on tapana syödä punametalleja, kuten sätkän synkronirenkaita. Red Line MT90:stä on monia positiivisia kokemuksia paljonkin ajetuista lootista. Lootaa kannattaa helliä hyvällä öljyllä ja säännöllisellä vaihdolla, sillä hintataso menee kohta moottoreiden ohi..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Peppureppu #166808

    Tämä etsimäni menisi sen kolarissa vaurioituneen peppurepun tilalle, joten voin taata, että oli järjestelyt mitkä tahansa niin omistaja tulee olemaan tyytyväinen, mikäli uuden lasikuiturepun saa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Löytyi myös toinen linkki Sortavalaan #166816

    Artikkelissa puhutaan monivärisestä “Beetle”-parvesta ja kommenteissa asia annetaan anteeksi, sillä kommentoijan mukaan toimituksessa on ainoastaan naisia. Asia ojennetaan oikeaksi, eli että kyseessä on Citroen 2cv eikä Beetle (=kupla).

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: huomiovalojen kytkentäkaaviota kysellään #166593

    Ja noiden laitettujen kuvien perusteella veikkaisin, että 4 on syöttövirta, 5 parkit, 1 lyhyet tai pitkät, 2 pilli, 3 lyhyet tai pitkät. Viisaammat korjatkoon.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: huomiovalojen kytkentäkaaviota kysellään #166592

    Edelleen yritän neuvoa ihmisiä hankkimaan yleismittarin, jossa on vastusmittaus tai jopa äänimerkillinen koetin. Ovat niin halpoja ja käteviä vempeleitä nykyään, ettei juuri kahdesti kannata miettiä tuota pakin säästökohteena.

    Esimerkiksi tässä tapauksessa:
    Vaihe 1. Etsi johto, josta valokytkimeen syötetään virta
    Vaihe 2. Laita yleismittarin toinen koetinpiuha kontaktiin tämän syöttöjohdon kanssa.
    Vaihe 3. Vääntele kytkintä eri asentoihin systemaattisesti ja kokeile toisella koetinpiuhalla muita liittimiä, milloin mihinkin johtoon tulee virta läpi. Vastusmittarissa numerot lähtevät juoksemaan, tai äänimerkillisessä piippari alkaa huutamaan. Nyt voit kirjoittaa paperille mikä väri vastaa mitäkin kytkimen asentoa.

    Täten ei tarvitse avata tai edes purkaa koko katkaisijaa pois paikoiltaan ja johtojärjestyksen saa selvitettyä oikeaksi, vaikka joku poppamies olisi muuttanut värimerkintöjä tahi tehdas asentanut kytkentäkaavion vastaisesti maanantaikappaleen. Voila.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Peppureppu #166806

    Esitän Antille kysymystä, että pystyisikö Kuopion jaos luovuttamaan ko. muotin sille turun lasikuitumiehelle, joka on niitä lokareitakin väsäillyt? Eli jos on muitakin kiinnostuneita ostamaan lasikuituisia peppureppuja niin eikö tämä kannattaisi toimittaa länsirannikkoa kohti, eikä kohti kuopiota?

    Rikkinäinen muotti korjaantunee lasikuituosaavissa käsissä entistä ehommaksi ja päässee jälleen siihen käyttöön, johon se on tarkoitettukin?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Yhden voimat ehtyivät #166616

    Tämän osalta hyviä uutisia kerrottavana! Vakuutusyhtiö hoiti homman varsin asiallisesti huomioiden Suomen ja saksan markkina-arvot, auton kunnon ennen kolaria yms. yms. Raato jää omistajalleen ja korvausta tulee hyväksyttävällä tasolla. (Jätän euromäärät mainitsematta, sillä en ole varsinainen asianosainen)

    Asia päättyi muutenkin onnellisesti omistajan kannalta, sillä hän löysi jo “korvaavan” yksilön saksasta ja se on saapunut viime viikolla maahan. 1986 saksan varustein Charleston, punainen, täysin läpikäyty, 110tkm takana. 8)

    Joten Suomen Charlestonkanta + – 0 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Peppureppu #166804

    Olisiko siitä muotista mahdollista saada yleishyödyllisiä tuotteita 2cv-ihmisille vai meneekö se vain säilöön odottamaan tulevia sukupolvia?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Peppureppu #166802

    Saisikohan Turun lasikuitumies siitä mitään irti?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Ami8 kones vs. kutosen #166657

    9.0:1 puristukset. Kannet ja muut pitäisi olla samaa. Turboputki vaikuttaa suuttimien kokoihin, mutta kaasuttimen runko on täysin sama.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1,996 - 2,010 (kaikkiaan 5,419)