Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos niissä on syvää uurretta niin pakkelihommiksi menee. Plastic primer-muovispraylla pohjustus, sen päälle joko ruiskulla automaalia tai sitten ihan kilikalipullosta sprayta. Sprayn päälle ehkä vielä lakkakin. Mastonilta löytyy hyvällä tuurilla suoraan pullosta tuota samaa oranssin sävyä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Dot-jarruletkujen kanssa en suosittele miksaamista. Yhdessä kulkimistamme oli toistakymmentä vuotta DOT-pääsylinteri, levyjarrut ja takana normaalit DOT-sylkyt (ja tietty DOT-nestettä). Sittenpä tuli aika jarruremontin ja tilalle vaihdettiin LHM-pääsylinteri, taakse LHM sylinterit ja etujarrusatulatkin taidettiin avata ja tiivisteet vaihtaa. Putket huuhdeltiin ennen sylintereiden kiinnitystä. Sattuipa kuitenkin niin, että vaihteiston takana oli -70:sestä tuttu kumiletku, joka turposi LHM:n kanssa totaalisen jumiin muutamassa viikossa. Jarrut kun löi päälle niin nehän sitten pysyivät. Ongelma korjaantui tuon letkun vaihtamalla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Joopajoo, tekemätön paikka…2.5h yritin noukkia pohjakuulan tulppaa ylös ja ei mitään hajua kuinka se oikeaoppisesti pitäisi tehdä. Ja tuli kyllä kanavaa sorkittua niin maan pirusti joka suunnalta, mutta bensa ei vaan mene läpi. Jotain todella kovaa schaibalaa siellä täytyy olla tukkeena…! Vaihdoin kaasarin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Heinäsen kirjaa opiskellessa törmäsin tähän:
Siispä sinisellä ympyröidyn osion sain eilen auki, kalvolta kulkee paine katkoviivalinjaa pitkin suuttimelle. Mutta että tuolla pohjallakin on toinen kuula!? Eipä oo normaalisti noin syvälle tarvinut ikuna sukeltaa. Sinne siis sormeni syyhyää, sen on oltava tukossa, muuta vaihtoehtoa ei ole.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Se on niin tärkeä vaihe, että voi jäädä bensa tulematta hyvästäkin pumpusta, jollei asiaa huomioi. Tankkiin puhaltaminen, letkusta imaisu–> molemmat auttaa samaa funktiota.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Sitä voisi kuvitella, että tällainen homma on helppo korjata…Joskus se vaan tökkii ja kunnolla.
2k. kaasariin vaihtaen: Vaihe 1, ota nyt se laturi irti, kun et kumminkaan mahdu työskentelemään ko. raossa mitenkään järkevästi ja muista ensin irrottaa akunkenkä. Hyviksi työkaluiksi olen havainnut irrotettavan lattaruuvipään ja papukaijapihdit kalvon käyttövivuston irrottamisessa. Ota koppi jousesta tai homma menee reisille. Käyttövivustoon kulunut kolo on hyvä hitsata umpeen ja hioa muotoonsa. Vanhemmissa 2k kaasareissa em. osassa on rulla, mutta sekään ei ole ikuinen.
Tämän vaiheen kokoonpantuani ajattelin, että Jawohl, nyt koittaa kissanpäivät ja homma on kondiksessa. Tästä se riemu vasta repesikin. Käyttövipua lipsuttaen vivusto jäi vain pohjaan, lerputtaen kuin sanonko mikä… Ei muuta kuin kaasari auki. Kiihdytyspumpun ruiskauspillin sain nitkuteltua varovasti ylös (tämä on joskus todella kovassa, tiiviste jämähtää koloon) ja sen jälkeen käyttövivusto palautui normaaliin asentoon. Siispä pilli on tukossa. Pilli purkuu siten, että tongeilla varovasti nitkuttelee kuulan ympärysholkin irti, ÄLÄ HUKKAA KUULAA. Kuulakanavasta putsailee kaiken mahdollisen ja puhaltelee läpi. Suutinosa lähtee myös irti varovasti kiertämällä, tämä pilli oli tukossa ja bensalla ja paineilmalla sain sen auki. Sitten romut takaisin kasaan käänteisessä järjestyksessä ja pilli takaisin kaasariin. Tämän tehtyäni sain vain nauttia pienistä sihauksista kiihdytyspumpun käyttövivustoa painelemalla, eli nyt pumppu synnytti kyllä painetta, mutta kalvolle ei tullut edelleenkään bensaa. Puhaltelin kaikki keksimäni kanavat läpeensä ja jo melkein ristin käteni epätoivon merkiksi kohti taivasta… Ei muuta kuin romut kasaan ja toivoen, että moottorin lämpö tai bensa avaisi lopulta pelin ja normalisoisi tilanteen. Lähti kyllä käyntiin jälleen, mutta saattoi olla auringonpilkuista kiinni tämä asia.
Illalla sitten tulikin jo tekstaria, ettei taaskaan lähde käyntiin ja edelleen tilanne päällä. Tänään ajattelin mennä kairaamaan sähköjohdon säikeellä kiihdytyspumpun bensansaantikanavaa ja jos tämä ei auta, niin alkaa olla temput vähissä.
Kokonaisuudessaan tämän koko homman juurisyy saattaa olla se, että kyseinen kanava on tukkeutunut jo vuosia sitten ja kalvo ei ole saanut bensaa kostukkeekseen ja sen seurauksena kuivunut kalvo on rapsahdellut rikki. Kalvohan saa vivustolta käyttövoimaa, oli siellä bensaa tai ei.
Nm. Saksalaisesta ylläpidosta kärsii Suomalainen ruumis.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]CRC:tä/WD-40:iä sinne boorille ja loveen, sit leveäpäistä talttapäämeisheliä siihen putken halkioon sen verran, että vähän ruostejumistaan lähtee liikenteeseen. Tämän jälkeen ei tarvitse ratin päässä ihan niin kovaa väkivaltaa. Jos kyseessä ei ole vanhuksen ratti niin ohuesta pitkästä putkesta ja sopivasta laatasta saa tehtyä yksinkertaisen ulosvetäjän: Ratti irti, putki rattiputken sisään, sisäputken katkaisu joitakin millejä rattiputken tasopinnan yläpuolelle, laippaan kolme reikää kierrereikien kohdalle ja sen jälkeen pultteja vuoronperään tasaisesti kiristäen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vanhuksen koneissa imupakosarja kiinnittyy vaakatason pintoihin, nelkussa ja kutosissa imupuoli on kallellaan. (Tämä huomiona vanhuksen ja uudemman kaluston pinnapulttien määrään)
WD-40 myös varsin hyvä esikäsittelyaine ruostuneille pinnapulteille.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Edelleen peräänkuulutan sitä bensan imaisua pumpun ohi. Harvoin pumppu hajoaa kerralla ja jos hajoaa niin monesti myös vuotaa reippaasti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Todennäköisesti asennuslogiikan pohjalta. Etummaiset pakopinnapultit ohjaavat asentaessa imupakosarjaa kohdilleen. Jos kaikissa olisi pinnapultti niin asennus voisi olla tiukkaa varsinkin tilanteissa, joissa kaikki osat eivät ole ihan kohdallaan mm. kuuluisassa kansien kiristysjärjestys-tapauksessa yms.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]@Musta Hattuinen Mies wrote:
Korvaavan tuotteen etsinnässä helpottaa kun tietää ne kolme tärkeää mm mittaa,,
eli akselin halkaisia,, tiivistepesän halkaisia ja pesän syvyys..
Yleensä ne mm mitat on merkitty siihen huulitiivisteen…. ❗Sitikalla on ollut korjailun kannalta varsin raskas tapa tehdä erikoiskokoisia stefoja ja veikkaanpa, että näin on tuon visan takastefankin kanssa. Kannattaa tarkistaa myös tuumakoon tarjonta, joskus osuu kohdalleen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]VISA 2SYL KAMMEN TAKASTEFA
19,40 Eur @ Sitronen
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Sitronen, Franzose. Toinen oli muistaakseni sama kuin sätkässä, toinen omaa kokoaan….
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=871107&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3050000&compartmentId=3050300&categoryId=3050302#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Näköjään yllätystarjous: 10e per verho.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ei ole. Ihan siis irralliset Misukat ilman kuppaisia vanteita. Ovat olleet ainoastaan yhdessä kulkimessa kiinni, uutena ostetut, mutta sittemmin käyttämättömiksi jääneet.
Tarjouksia kehiin, toimitus Mööttiin onnistuu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
