-
JulkaisijaHakutulokset
-
18.8.2009, 16:38 #153012
Vastauksena viestiin: Japin Vinkku
18.8.2009, 16:00 #153011Vastauksena viestiin: Japin Vinkku
Jep tänään sitten poikkesin hervannan vanhalla bensiksellä katsastamassa kulkimen altapäin.
Muutamia huomioita (toiminta suunnitelma).
– Takatukivarret ovat eriparia vasemmallapuolella on varressa massaiskarin kiinnityspaikka ja oikealla ei taasen ole. (Asialla ei liene suurempaa merkitystä)
– Vasen takaiskari vaihdettu oikea selvästi vanhempi.(vaihtoon molemmat)
– Runko vaikuttaisi olevan erinomaisessa kunnossa varmastikkin kunnostettu jossain vaiheessa (tarkastusmittaus, puhdistus ja käsittely)
– Alustan yleiskunto kohtalainen muutamia paikkoja jalkatilassa ja korinsuuntaisissa jäykisteissä ruostevauriota etuppenkkien kohdalla. (katsotaan tarkemmin puhdistuksen jälkeen)
– Korin etuosa vaikuttaisi olevan kunnossa vain pientä pintaruostetta
– Takasisälokarit vaikuttaisivbat olevan ok (puhdistus ja käsittely)
– Vasen takalokari ok
– oikean takalokarin takakulmassa ruostevaurioita (lokari vaihtoon)
– Takaosa näyttäisi muuten olevan ok paitsi vasemassa kulmassa piehkö ruostevaurio. (tarkemmin purun ja puhdituksen jälkeen)
– Korissa ruostevaurio oikean takalokarin etuosassa (tarkemmin purun ja puhdituksen jälkeen)
– Etulokasuojat eriparia oikea jäyksitetty jossain vaiheessa hitsaamalla ohut pyörörauta kaareen, vasemmassa tavanomainen kanttaus mutta lokari on lommolla (molemmat vaihtoon)
Tälläisia tällä kertaa. Tietti samalla kun alle kerran pääsin laitoin ruosteen irroitinta kaikkiin näkemiini pultteihin. Tiedä vaikka helpottaisi purkamista kunhan sinne asti pääsen 🙂 . Kameran unohdin kotiin joten kuvia en sáanut, mutta niitäkin rupeaa tulemaan viimesitää purkamisvaiheesta.Purkamisen jälkeen kuitenkin ihan ensimmäinen asia on pudistaa kori+konepelti+lokarit ja runko. Homman olen ajatellut teettäää jossain jollakin sopivalla menetelmällä.
Miten, missä ja mihin hintaan vinkkejä kaipaisin ?lisäys löysyin tällaisen http://www.soodapuhallus.fi/palvelut.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
onko kenelläkään kokemusta / hintatietoa ?J
30.3.2009, 13:23 #148462Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
@Laku wrote:
Onkos kukaan muuten koittanut maalinpoistoa ihan painepesurilla tiukalla suuttimella metallipinnoilta
On yritetty ihan tahattomasti, ja siihen ei 5:n hevosvoiman moottorilla oleva painepesuri ja pistesuutin riitä. Moottoritila kyllä puhdistuu komeasti ilman pesuaineitakin, ja ruosteiset kohdat häviävät 😆 .
30.3.2009, 13:21 #148461Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
@Laku wrote:
Onkos kukaan muuten koittanut maalinpoistoa ihan painepesurilla tiukalla suuttimella
Joo, muttei ollut tarkoitus 😀 . Faija puhallutti sätkän puhtaaksi vesisuihkutuksella jossakin olisiko ollut Lahdessapäin. Ruiskutuspaineet ovat ihan omaa luokkaansa tuolla metodilla.
Puhdasta tuli, mutta aikaa oli mennyt, ja budjetti paukkunut. On kuulemma sätkän muodot yllättävän hankalia puhaltaa.
30.3.2009, 13:15 #148460Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
Onkos kukaan muuten koittanut maalinpoistoa ihan painepesurilla tiukalla suuttimella metallipinnoilta – noin puskurit vieläkin hinkkaamatta.
Tuli vaan mieleen kun putsailin saunan lauteita ja sohasin vahingossa kiukaaseen, niin lähti maali aika noileesti.
12.3.2009, 09:06 #147926Vastauksena viestiin: Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna
Jaahas, kai täytyy kohta alkaa taas värkkään, kun rupeaa lämpiämään, että saa tallin lämpöisemmäksi.
Kyselin tuossa puskurien hiekkapuhallushintaa. Noin 100€ puhallus ja pohjamaali.
Soodapuhallus olisi 60€, mutta ei pohjamaalia.Mietin tässä, että kannattaisko ruveta hinkkaamaan itse.
Mitens olette toimineet ja millä välineillä? Onko kova homma?
Pinnassa on viime kesänä pensselillä sutaistu harmaa Ferrex, ruostetta ei pahemmin ollut, eli puskurit ovat ok. maali oli lohkeillut paikoittain.
7.12.2008, 21:11 #148459Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
No juu, tässä sama kaikkien tietoon!
Hinnat siis vaihtelevat työn laajuuden, vaikeusasteen ja keston mukaan. Jos puhutaan koko auton maalinpoistosta hinnat liikkuvat tällä hetkellä haarukassa 375-650 (+alv 22%).
Soodapuhalluksella on mahdollista poistaa kaikki maalikerrokset, kitti, massa ym tai esimerkiksi vain matata pinta uutta maalikerrosta varten.
Lähetä vähän lisätietoja projektistasi osoitteeseen soodapuhallus@soodapuhallus.fi, niin laitamme sinulle paluupostissa työkohtaisen tarjouksen!
7.12.2008, 20:57 #148457Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
Akaile, laitoin YV:n!
7.12.2008, 19:48 #148455Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
Hei,
Kyllä soodapuhalluskone toimii ilmalla. Ilmanpaineen täytyy olla 3-11 baria, riippuu koneesta ja työkohteesta.
Soodalla pystyy poistamaan pintaruostetta. Se ei kuitenkaan kuluta metallin pintaa eli syvemmällä oleva ruoste ei lähde, mutta sooda paljastaa ongelmakohdat. Soodalla ei voi kuluttaa metalliin reikää, kuten hiekalla voi.
Soodapuhalluksesta ei aiheudu lämpöä eli kaikki paneelit pysyvät muodossaan. On myös mahdollista poistaa esim. vain lakkakerros tai ensimmäinen maalipinta tai haluttaessa myös pohjamaali pois.
7.12.2008, 08:46 #148453Vastauksena viestiin: Soodapuhallus!
Ulkomaitten 2cv-palstoilla on soodapuhallus myös ollut puheenaiheena ja sieltä löyty oheinen mainosvideolinkki: http://www.soda-blast.co.uk/
Onhan tuo mielenkiintoinen ja hellävaraisemman oloinen systeemi ja olisi mukava kuulla kokemuksia leivinjauheen toimivuudesta.
Siirrän tämän ketjun samalla tekniikka-osioon, jonne se paremmin kuuluu.
3.12.2008, 13:39 #124653Aihe: Soodapuhallus!
foorumissa TekniikkaAnonymous
JäsenHei!
Jos haluat maali- ja likakerrokset pois autostasi, autonosista tai vaikka aluvanteista helposti ja tehokkaasti, tsekkaa tämä:
Ei vahingoita auton pintaa, eikä autoa tarvitse purkaa osiin!
-
JulkaisijaHakutulokset
Hakutulokset: "soodapuhallus"
-
Hakutulokset
-
Aihe: Soodapuhallus!
Hei!
Jos haluat maali- ja likakerrokset pois autostasi, autonosista tai vaikka aluvanteista helposti ja tehokkaasti, tsekkaa tämä:
Ei vahingoita auton pintaa, eikä autoa tarvitse purkaa osiin!