- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › YLÄKUOLOKOHTA
pitäisikö 6:n vauhtipyörässä olla yläkuolokohdan merkki ? mikko
Vauhtipyörässä on sytytyksen ajoituskohdan merkki eli poraus, mutta se ei kai välttämättä ole sama kuin yläkuolokohta.
Ota tulppa irti ja kokeile vaikka ruuvimeisselin avulla milloin mäntä on yläasennossaan.
Ei ole kyseistä merkkiä, se poraus josta syttyä tarkistellaan on Kutosessa 8 astetta ennen yläkuolokohtaa ja muissa moottoreissa 12 astetta ennen yläkuolokohtaa…
Jos haluat selvittää YKK:n tarkasti toimi seuraavasti: Laita tulpan reiästä kiinteä tappi sylinteriin: Sopivan saa esimerkiksi jatkamalla vanhaa sytytystulppaa. Kiinnitä astemittari kampeen ja osoitin koneen runkoon. Kierrä nyt moottoria myötä- ja astapäivään esteeseen asti ja merkitse astelukemat muistiin. YKK on tarkalleen saamiesi kulma-arvojen keskellä
Jasu oli oikeassa, kuten odotinkin, siinä että 123 oma säätö ei osu kohdalleen vaan vaatii tarkemman säädön. heittoa oli yllättävänkin paljon mutta nyt sytytys pitäisi olla kohdallaan ja katsotaan tuntuuko kulku paremmalta kun pääsen kokeilemaan. jos ei kulje hyvin niin ongelmana ei ainakaan enää ole sytytyksen ajoituksessa. mikko
No vähän sivuten, mutta mikä mahtaa olla kutosen vakionokan asteet, nousut ja ennakko suhteessa kampeen?
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
