Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan Vanhustiinan bensamittarin

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #132145

    No onkos sitten tuulilasin pyyhkijän koneistoja ollut 6 volttisena? Ja löysin 2kpl wanhustiinan (vm-68 ) latureita joissa molemmissa lukee 12v? Nämä löytämäni laturit ovat starttimoottorin kokoisia möhkäleitä, imupakosarja on aivan omaa luokkaansa ja mallia… Jos ette usko niin laitan kuvia…Sain myös käsiini kopion korpivaaran omistajan käsikirjasta, joten tarkistan siitä vielä sen volttijutun…

    Musta hattuinen mies: Kiitos tarjouksestasi, mutta minulla on jo nelkkutiinan mittarit, enkä aio käyttää niitä.

    Jasu: Katson huomenna sen bilteman latauksensäätäjä jutun. (Sanon tämän tässä siksi, että muistan vihdoin ja viimein tehdä sen 😆 😆 )

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132146

    [
    Pientä sekaluutta siis noissa varusteissa, mutta sitikallahan on aina ollut tapana maanantaisin pitää palaveri: “Hei kundit, meillä on tämmöttis palikoita hyllyssä, mitäs tänään tehtäis….” :D[/quote]

    Kuten sanottu…

    Muistaakseni Dyanea tehtiin -67-69 kaikilla mahdollisilla 2cv-koneilla, eli 18/21 hp, AYA2, eli nelkku sekä AM2 eli kuutosen koneella. Noista Muistaakseni tuo DYANE6 oli kyllä 12 voltin vehkeillä. Dyanea ei kuitenkaan Korpivaaran toimesta tuotu maahan kuin tuolla pienimmällä koneversiolla (siis 60-luvulla).

    Tuo mainitsemani nelkkutiina oli tullut muuttoautona vuonna 1972. (Rekisteri alunperin KA-422, myohemmin KJX-818, lienee jossain Kuusamossa päin nykyään)

    Mainittakoon vielä että ainakin yksi vuonna 1969 tuotu pikkukoneinen vanhustiina on ollut rekisterissä (voi olla vieläkin) vuosimallina 1972, koska se oli rekisteröity vasta silloin. Käsittääkseni oli ollut Korpparin esittelyautona.

    Pyyhkijän koneistoja on todellakin sekä 6 että 12 volttisia, itsellänikin on jossain varastossa yksi 6 volttinen pyyhkijän moottori

    #132147

    Korppari toi silloin aikoinaan pienempi koneisia 2cv:tä suomeen lähinnä
    verotuksellisista syistä, eli hinta saatiin pysymään alhaalla, kun vähempi
    kuutioita. Tuo vero politiikka kun on Suomessa aina ollu vähä P:stä.
    Valmistuksesa Citroenilla oli todellakin ollut, ainakin jos tuohon Evoluutio
    katalookiin on uskominen, niin usealla konemallilla. Kutos 2cv:kin tuli
    myyntiin Ranskassa Nelkun rinnalle vuonna 1970. Mutta ei tuotu meille
    Suomeen vero syistä!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #132148

    Silloin oli lisävarustevero vielä kaiken muun apulannan lisäksi. Katsokaapa esimerkiksi Suomen ds:siä ja iiduja, eipä oo pahemmin nahkapenkkejä tms jne…

    Ja noita netistä löytyviä Dyane-esitteitä selaillessa silmään on pistänyt se, että kaikissa vanhustiinoissa tuppaa olemaan kaatuva takapenkki…(Verot verot voi mitä kaikkea kivaa siihen aikaan veitte…)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132149

    Nyt on jonkunlainen mittari paikoillaan, mutta tämä ostotarjous pysyy toistaiseksi voimassa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.