Tämä aihe sisältää 0 vastaukset, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi Akaile Akaile 18.10.2017 klo 09:28.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #245329
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja (Participant)

    Jotkut harrastavat näitä ajokkeja siihen tyyliin, että varastosta kaivetaan ”uutta” varaosaa ja nostetaan keulille sen enempää kunnosta tietämättä ja toivotaan parasta lopputuloksen kannalta. Juu, mikäs siinä, monesti lopputulos on jotakuinkin onnistunut, mutta aika pienellä vaivalla säästyy enemmältä harrastamiselta, kun tekee kerralla oikein. Tässä yksi käytännön esimerkki:


    Vaihteisto oli kannen avaamisen jälkeen suht siisti ja jarrukliinerillä olisi saanut pahimmat kurat pois. Sen sijaan tasauspyörästön kotelon avaamalla löytyi moiset köntsät öljypropun kanavan ympäriltä.


    Nyt jos tuota ”ripalia” tuossa yhtään miettii niin tällaiseen lootaan jos olisi vaihtanut vain takapään laakerit ja lähtenyt tyytyväisenä ajelemaan niin ne uudetkin laakerit olisivat vainaat hyvinkin nopeasti.

    Jos oma aika ja taidot ei riitä täysimittaiseen läpikäyntiin niin ennen minkään laakerin vaihtoa tai käyttöönottoa suositan moiselle ”kuntoluokka x”-vaihteistolle muutamaa litraa polttoöljyä sisään, porakoneella pyörittelyä kytkinakselista ja jokaisen vaihteen päälläkäyttö. Sen jälkeen tarvittaessa uudet takapään laakerit, uudet löpöt sisään, pyöritys, uudet vaihteistoöljyt sisään, 1000km ajoa ja seuraavat öljyt sisään.

    Ennustan, ja olen ehkä aiemminkin ennustanut, että lähitulevaisuudessa hyvistä laatikoista on suurempi pula kuin ehjistä kutosen koneista. Vaihteistoa ei kannata vierastaa, vaikka se jokseenkin monimutkainen aparaatti on.

    Kuvien looda ei ollut yhdestäkään kulkimistani, vaan 2cv4-looda, josta kaivoin mm. tasauspyörästön muuhun käyttöön…

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.