- Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 27.6.2020 at 23:36 toimesta.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Vaihteet jumissa
Mikähän on syynä, kun nelos vaihde, eli S ei mene päälle. Vaihdevipu ei käänny enää oikealle syrjälle lainkaan.
Tämä vika ilmeni kesken ajon.
Eihän ole vararengas konehuoneessa siten että vaihdevipu ottaa siihen kiinni?
Esa
Ei ole vararengasta tiellä. Kokeilin vaihdevipua liikuttaa konehuoneenkin puolelta, mutta tuloksetta.
Tarkennuksena vielä, että on Wanhus laatikko kyseessä.
Ihan pöljä kysymys, mutta onhan se muistilokerossa ettei nelonen mene vapaalta päälle, ei kepakko käänny nelosen linjalle, muualta kuin kolmoselta..?
Vaihteiston takana vaihdekepin juurella on tappi, joka estää kepin neloselle siirron, muualta. Se että esto menisi “täysin päälle” estäen nelosen käytön kokonaan, on mielikuvan mukaan aika mahdoton tilanne. Toisinpäin, eli eston katoaminen, on todennäköisempi. Mielenkiinnolla odotan mikä on syynä…
No siinähän se tuli syy. Kiitoksia.
Käyttäjälähtöinen vika kysymyksessä. Jostain syystä aloin tuikkimaan keppiä eteenpäin samalla, kun oli nelonen hakusessa. Vasta 14 vuotta tämä kuljin ollut käytössä, eikä tuollainen koskaan ole tullut mieleenkään.
Ehkä meni keskittyminen huonosti irroittavaan kytkimeen, tai jotain.
On noin käynyt aika monelle muullekin, yleensä talven tauon jälkeen… Kun siihen sitten on oppinut, niin uudemmankin Sätkän vaihteistoa käyttää vastaavasti, eli kääntää oikealle heti eikä vasta vapaalta kun kolmoselta neloselle vaihtaa. Ja jostain syystä itsekin tulee niin käytettyä, vaikkei olekaan vielä ollut Wanhus-laatikkoa omissa…
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
