Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Turvavyöt takapenkkiläisille

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124625

    Takapenkkiläisten kolmipisterullavyöasennuksista taisi olla jopa Nyytisartikkeli vuonna 1ja2. Ei löytynyt omasta arkistosta.

    Kattokaareen piti muistaakseni hitsailla latta, johon rulla kiinni ylösalaisin. Penkinvälistä kurkistava lantiovyön vastakappalerunko on jo paikoillaan ja se uuden rullavyön irtopää tulee sinne oven ja penkin välimaastoon. Josta siis lantiovyön toinen pää jo lähtee.

    Joten: oliko kellään tallessa kuvaa ja asennusohjetta siitä lattaraudasta? Tai vielä parempaa: onko hyllyyn jäänyt ylimääräistä paria jopa myytäväksi asti? Entäs mistä “väärinpäin” toimiva rulla? Biltemasta?

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #148322

    Rulla voidaan myös asentaa normaaliin tapaan tavaratilan lattiaan. Tuo mainitsemasi asennustapa oli mahdollisesti se, joka hyväksyttiin aikoinaan uusiin 2CV:ihin, kun suomessa ainoana maana vaadittiin tuollainen ei E-hyväksytty kolmas piste. Itse pidän sitä aika hurjana virityksenä. Näinköhän tuo nurkka on riittävän vahva?

    Joka tapauksessa joku hitsaus ylemmälle kiinnityspisteelle on tehtävä. Parempi paikka sille on mielestäni jossain oopperaikkunan yläpuolella.

    #148323

    Moro !!
    Tampereen jaos aikanaan teetti noita “hyväksyttyjä” kolmio rautoja ja allekirjoittanut ne hitsaili sätkiin kiinni. Muistaakseni niitä on vielä treen jakarilla varastossa, joten otappa häneen yhteyttä. Rauta tulee ikkunan nurkan kaaren ja katonreunan ja poikkitangon nurkkaan. (hankalasti sanottu 😳 )
    Mielestäni kannattaa laittaa rulla lattianrajaan, esim penkin kiinnityspisteen taakse, näin saa neljännen kiinnityspisteen vöille. Ainoa hankaluus on löytää riittävän pitkät vyöt.
    Lasse

    #148324

    Tää näyttää fiksulta:

    -Olli

    #148325

    Ovela ja jykevä ratkaisu, jolla välttää korin hitsaamisen. Poikkirauta antanee myös lisäsuojaa takanaistujille; siihen saisi vaikka niskatuet. Toisaalta isoja tavaroita kuljettaessa ilman takapenkkiä, se saattaa olla häiritsevästi tiellä.

    Kun katsoo millaiset vahvistuskset on tehtaan tekemissä alkuperäiskiinnikkeissä, voi helposti kuvitella, että yläkiinnityksestä tulee se heikoin lenkki.

    #148326
    jym

    Artikkeli aiheesta löytyy 2cv-Nyytiset lehdestä nro 2/1990.

    Skannattu versio

    -JY-M-

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #148327

    …tätä juuri tarkoitin.

    Tekstissä mainittu Bilteman “Segoron”-vyö muistuttaa läheisesti tätä:

    http://www.securon.co.uk/

    Valitettavasi UK-firma sanoo “ei ole” kun hakee 2CV:tä.

    Tarina jatkuu. Löysin maailmalta Dollyn:

    http://www.freewebs.com/dollyforsale/

    jossa hienosti “Securon 3 point lap and diagonal automatic seatbelts have been fitted in the rear of the car (to replace the standard lap belts). The anchor points for the belts have had additional thick plates welded and there a strong support bracket fitted at the rear of the seat.”

    Ja kuva:

    http://www.freewebs.com/dollyforsale/DSC05243.JPG

    Eikä tässä vielä kaikki!

    http://www.2cvcity.co.uk/

    tarjoaa tuotetta “Seat belt 3 point belt for rear The safest option when fitting a child seat IT010 – £35.00”.

    Vastausta odotellessa. Tästä tulee vielä jännää!

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #148328

    Tuossa vihreässäni on hyvin palvelleet mukana kulkevat rullavyöt. Kaikki tukirakenteet on rakennettu itse penkinkehikkoon kiinni. Rullat ovat keskellä ja lukot sivuilla. Ainut mistä tarvitsee tuon jälkeen huolehtia on tarpeeksi tukeva penkinkiinnitys korissa. Tässä pimeässä napsastut kuvat:

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148329

    Mutta eikö tuossa kehikossa ole vaara että se pelaa kuin haitarin palje. Ajattelin jos tulee kolari niin penkki on itessään paha loukku, se sulkeutuu kiinni ja istuja taittuu mukana. Muuten vain lentäisi katon kautta ulos. Tämä on sellaista minunlaistani ajattelua. Olen aina pitänyt että vyöt pitää olla tukevasti korissa ja alustassa kiinni.

    #148330

    Kyllä ne penkit hanakasti lähtee ensimmäisenä irti kolarissa. Tulee mileen eräs autokunta Raid Laponielta, joka pienten spinnausten jälkeen löysi itsensä lattialta istumasta. Vielä jos vyöt on penkissä kiinni, massa varmasti vetää koko systeemin mukanaan. Näin luulen melkoisella varmuudella.

    Tai sitten sen penkin kiinnityksen pitää olla toteutettu jollain aivan eri tavalla.

    #148331

    Tuo penkki on selkänojan yläreunoistaan kiinni lattaraudoilla korissa, eli ei lattiassa niinkuin sätkässä alunperin. Siinä vaiheessa kun tuo systeemi lähtee kolarissa liikenteeseen, en haluaisi muutenkaan olla enää sätkän kyydissä. Alkuperäinen tarkoitus on ollut pitää kersat paikoillaan äkkijarrutuksessa ja pienissä kolareissa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148332

    Tässä toteutus omassa Kutosessani vuosimallia 1986. Tämä hyväksyttiin rekisteröintikatsastuksessa, kun toin kulkimen uutena Suomeen.

    Itse vyö on muistaakseni Citroën CX:stä. Kela on pultattu tavaratilan syvennyksen etuseinään. Ulkopuolella on vastakappaleena L:n muotoon taivutettu lattarauta, joka ulottuu tavaratilan pohjan alle. Kelan voisi myös kiinnittää ylemmäksi, sisälokasuojan päälle, jolloin se olisi vähemmän tiellä.

    Yläkiinnitys on 3 mm teräslevy, joka on hitsattu koriin.

    Alakiinnikkeet keskellä ja reunoilla ovat alkuperäiset.

    #148333

    Tästäkin aiheesta tekaisin 2cv-Wikiin Niksit osioon jutun… Joten talteen meni…. 💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148334

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    tekaisin 2cv-Wikiin Niksit osioon jutun 💡 😉

    Hyvä, sinne Wikiin kaikki tällainen tieto kuuluu ilman muuta.

    (Tuo minun Kutosen toteutushan on sinun hienosti hitsaama, minä jäähdyttelin märällä rätillä ulkopuolelta jottei maali kärvenny.)

    #148335

    No empä muistanut tuota,, pohjapeltien vaihdon kylä.. 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.