Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Takajarrujen säätö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128531

    tai oikeastaan osa säätöön tarvittavista osista meni vaihtoon. Ne persoonat, jotka ovat joskus takakenkien etäisyyttä jarrukilven takaa säätäneet, ovat ehkä tavanneet tällaisen pultin. Pultti on irroitettu laikkakoneella niin, että ensin hiottiin säätölevyjen niittaus pois, jonka jälkeen säätölevyt irti ja sitten loppuosat lentävällä halki ja pois. Kyseessä 20 vuotta seissyt tiina, jossa on jarrut “vähän” yhtä puuta. Tilalle 12 mm:n pulteista sovelletut osat (kuvat kertoo lisää).

    Alussa mainittu entinen säätöpultti:

    Uudet osat irrallaan:

    Tähän järjestykseen:

    Tuohon muttereiden väliin tulee jarrukilpi. 12millin mutteri on just saman korkuinen kuin alkuperäinen “väliholkki” = 10 mm.ä:

    Kilven 9 milliset reiät pitää laajentaa 12 millisiksi, osat paikoillaan:

    Sitten tarvitaan hitsikonetta. Säätölevyt pultteihin päästä kiinni, sitten kiristetään levyn takana oleva pultti kiinni säätölevyyn ja varmistus hitsaamalla:

    Tässä vielä lähikuva rummunpuoleisesta osasta:

    Ja tässä takapuolelta (juu on pitkät, mutta lyhennetään sitten, jos joskus massavaimentimet taakse tulee). Näyttää aika pieneltä tuo säätövara, mutta kyllä siellä se milli löytyy mitä tarvitaan (kuva otettu ennen hitsausta):

    Näillä kun säätelee, niin säästyneen ajan voi käyttää, vaikka näin:

    Voi olla, että täällä oli jo tämmöinen kuvitusjuttu, mutta tulipa tehtyä.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #170304

    Hyvä niksi! Itse olen selvinnyt tähän asti vain uusien muttereiden hitsaamiselle säätöpuolelle, mutta miksei noinkin, kun jarruremonttiin ryhtyy 8)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.