Tämä aihe sisältää 9 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  kokkoka 9.8.2018 klo 00:17.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #242936
    Mikko Räsänen
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Moi

    Voiko sätkään laittaa kartiotiivistysmallisen sytytystulpan?

    Haaveena olisi tämä:

    http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_details.php?p=1892

    Noilta kun ei löydy tarpeeksi lyhyttä kierrettä tasotiivistyksellä.

    Mikko

    #242961
    Matti Lampila
    Matti Lampila
    Ylläpitäjä

    Miksi iridium? On olleet herkkiä karstoittumaan vanhoissa moottoreissa ne.

    #242966
    Mikko Räsänen
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Ei sinänsä iridium kiinnosta vaan nämä pulstar sytyttimet, mutta niitä ei taida olla kuin iridiumina.

    http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=79

    Mikko

    #242985
    HENKKA
    HENKKA
    Osallistuja

    Mulla ollut Iridiumit kait 4 vuotta. Ei ongelmia. Ovat hiukan kalliimpia, mutta toimivat hyvin.

    #242987
    Masa
    Masa
    Osallistuja

    En laittaisi tuollaista tulppaa sätkän kanteen kun ei siinä ole vastinpintaa tuolle kartiotiivisteelle. Jos nyt kuitenkin tuon haluaisi laittaa, niin tulpan alle vois tehdä/teettää prikan, jossa olis tulpalle tuo kartiopinta ja sitten prikan ja kannen väliin normaali tiiviste.

    #242995

    Wonderi
    Osallistuja

    Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.

    #243036
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.

    Samaa mieltä. Kyllä sytytys muilta osiltaan on sätkässä oleellisempi, kuin tulpat. Niin harvoin joutuu tulppiin koskemaan, jos kasetti muutoin on kasassa. Tulpan kärkiväliä kun pudottaa tehtaan suosituksesta Suomen olosuhteisiin sovellettuna niin jo lyö loimu talvellakin.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #243098
    Mikko Räsänen
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Eikös pojat lukenut tuota minun kaasutinexpertin linkkiä? 🙂

    Tässä muutama syy miksi noista haaveilen

    • Suurempi moottorin vääntömomentti, 4 – 12 % enemmän.
    • Suurempi moottoriteho, 3 – 7 % enemmän.
    • Nopeampi reagointi kaasuun.
    • Parempi taloudellisuus, keskimäärin 4 – 7 %.
    • Pienemmät päästöt, kaikilla alueilla.
    • Juoheampi käynti.
    • Miellyttävämpi ajokokemus.
    • Parempi käynnistyvyys.
    • Parempi vetokyky.

    Mikko

    #243102

    Kaapelimies
    Osallistuja

    Laita magneetit bensaletkuun, niistä luvataan tuo sama..

    #254429

    kokkoka
    Osallistuja

    Laitoin tuollaiset tulpat muinoin Sierran kaksilitraiseen ja käynti oli tasaisempi ja käynnistyminen nopeampi.
    Varmaan toimisivat näissä kaxpyttyisissäkin ihan samalla tavalla, jos vaan saisi sopivat.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.