Etusivu Foorumit Päävalikko Kulkimet Suomen AMI kanta

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 31 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #153239

    Hieman selvennystä – korjatkaa, jos muistan väärin.

    AMN on nykyään tuo JGT-345 ja on tosiaan nykyään nyytistäjällä. Korin väri muuttui beigestä tuohon hieman vaaleampaan viitisen vuotta sitten patinoitujen osien vaihdon ja maalauksen ansiosta ja samalla ami8 rekisteröitiin uudestaan. Siuntiosta löytyy tällä hetkellä valkoinen (MAI-9) Ami 8 berline vm 1970 ja keväällä Suomeen Pariisista tuomani sininen (XNY-921 muistaakseni) ami8 break vm 1975. Lisäksi varaosina löytyy Vehulta Belgiasta liki parikymmentä vuotta sitten tuomani vihreä ami 8 berline vm 1969 – paperit löytyvät mutta tuota ei ole tullattu Suomeen.

    Tietääkseni suomeen on alunperin tuotu 70-luvulla neljä amikasia – kaikki yksityisiä tuonteja. Tuo AMN vietti ensimmäiset vuodet Ranskan suurlähetystössä ilmeisesti diplomaattikilvillä ja sen vuoksi Suomeen se rekisteröitiin vasta 1979, jos oikein muistan. Ja tuo yksilö on ilmeisesti ainoa ami8 break noista neljästä.

    Muuta yksilöt olivat
    – sininen ami berline, joka oli taannoin auto-artikkelin omistuksessa. Nykyään korin väri on hieman muuttunut ja MPH tietää nykyisen sijainnin.
    – punainen ami 8 berline, joka oli taannoin Penan St:ssä nähtävillä parikymmentä vuotta sitten. Missähän lieneen nykyään?
    – lisäksi on yksi ami 8 berline, jonka sijainnista eikä väristä ei ole tarkkaa tietoa mutta ilmeisesti tämä on tuotu maahan 70-luvulla

    Tällä vuosikymmenellä Suomen ami8-kanta on sitten jo tuplaantunut:)

    #153240

    Tuli mieleen muutama Ami 6, joita ei vielä mainittu.

    Nykyisin AMI-6 rekkarilla oleva muistaakseni espanjalaisvalmisteinen Ami 6 break.. tällä kulkimella olen osallistunut setäni perheen mukana 1985 2cv maailmankokoukseen.. takapenkki oli jätetty kotiin ja pötköttelimme serkkupojan ja tavaroiden kanssa takatiloissa.. hieno reissu.

    Sitten Heinolan ja Lahden välillä asuu mattamusta konepellin maalauksella koristeltu Ami 6 berline.

    Ja taisi tulla Saksasta viininpunainen Ami 6 break Ouluun tuossa reilut pari vuotta takaperin.

    Sitten vuonna 1994 on ACRy:n vuoden automobileksi valittu vuoden 1961 Ami 6 berline.

    Eli onhan näitä..

    Saisi jo Amin 50-vuotis juhlavuonna 2011 hienon letkan aikaiseksi. 😀

    #153241

    AMI-6 on nykyisin Porissa…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #153242

    -70 luvun lopulla oli Helsingin Lauttasaaressa hieno punainen Ami8, siihen aikaan niitä en minä nähnyt kuin Mikkelissä, eli J.J
    Lappeenrannan punaisessa Amissa oli sätkän peilit..kuva on niin pieni etten erota ovatko alkuperäiset vai sätkän…

    #153243

    Jep Jep

    Pitkään omistamani AMI-6 rekkarilla oleva Break on siis Porissa ja nykyään museo-auto.

    +yksi Suomi -62 on projektina Keuruulla
    +yksi Break on Hangossa, vielä käytössä
    +yksi Suomi -62 rakenteilla Rovaniemellä (se Iskelmä-prinssi elokuvassakin esiintynyt)
    +pari-kolme Suomi 62;sta rajanpinnassa itä-Suomessa
    + ainut -61 mallinen Suomi Ami, joka on TM:n koeajolehden yksilö, museoauto
    + monta muuta

    Joku saattaa olla jo ollutkin esillä, mutta ei varmaan kaikki näistä.

    #153244

    @amikutoseeni wrote:

    Ami 6
    Käyttöönottopäivä: 28.9.1962.
    Tuotu maahan: 24.1.1962 s/s Salla
    Tullauspäivä: 5.2.1962
    Toimituspäivä: 14.2.1962 Haldin & Rose, Pietarsaari

    Sain Amiini alkuperäisen rekisteritunnuksen takaisin. Ami on nykyään rekisterissä museoajoneuvona.

    #153245

    Hienoa Matti T!

    Tässä kuva koukeroissa 2005 nähdystä Lappeenrantalalaisesta ami 8:sta:

    Varsin siisti esitys!

    8)

    #153246

    Tuo 21469:n mainitsema keuruun projekti -62 ami6 nykyään mulla. Varaosat rupeaa olemaan hankittuna puuttuu vielä kampi ja konepelti, sitten ei muuta kun kokoamaan

    http://www.anvianet.fi/jan/Jan/Kuvia_3_files/droppedImage_1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.anvianet.fi/jan/Jan/Kuvia_3_files/droppedImage_3.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #153247

    @jan sitikkamies wrote:

    Varaosat rupeaa olemaan hankittuna puuttuu vielä kampi ja konepelti, sitten ei muuta kun kokoamaan

    Minulla on työhuoneen hyllyn koristeena puolikas kone (ilman kansia) jossa jonkinkuntoinen kampi. Mikäli projekti jää siitä kiinni, niin voin hyvin luopua tuosta. Kyllä sillä vielä pari kesää ajaa ellei enemmän.

    #153248
    turtl3 wrote:
    Tuli mieleen muutama Ami 6, joita ei vielä mainittu.

    Ja taisi tulla Saksasta viininpunainen Ami 6 break Ouluun tuossa reilut pari vuotta takaperin.

    Kyllä Juuso osui oikeaan.

    Verot on maksettu mutta kuljin ei ole vielä(kään) Suomen kilvissä 😳

    Puuhakilvillä kyllä voisi jousivarparantaan kurvailla.

    – Matti –

    #153249

    Moi Kaikille

    Janille/ Kyllä Keuruulle ainakin yksi Suomi Ami-6 projekti jäi vielä.
    🙄

    #153250

    Nyt kun oikein raaputtelin päätä huomasin että tämäkin haettiin vain Keuruulta päin tais jopa olla lähempänä Alavutta. Mutta Ami6 oli kuiteski, ja rojekti 😆

    #153251

    Mihin ajautui Freddyllä ollut Ami6 Kotkasta? Nervanderinkadun kulmilla seisoi parkissa 80-luvun alkuvuosina Ami8 jonka väri muistikuvieni mukaan oli valkoinen.

    #153252

    Laitetaans tämä kuva viime kesältä tänne, kun liittyy niin hyvin aiheeseen:

Esillä 14 viestiä, 31 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.