Tämä aihe sisältää 42 vastaukset, 12 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  TAPU2901 3.2.2018 klo 18:21.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #232356

    TAPU2901
    Osallistuja

    Tuli hankittua viime kesänä 56 2cv osina kori on melkoinen Harso .ei oo edes tukikehikkoa ja oon joutunut sitä siirteleen on tosi pehmeä ja vääntyilee. Uutta peltiä oon tilannut hevoskuormallisen.ovet on jonkinmoiset mutta hitssattavaa niistäkin löytyy laitan joulun jälkeen kuvia.

    #232412

    TAPU2901
    Osallistuja
    #232417
    Matti Lampila
    Matti Lampila
    Ylläpitäjä

    Toimimattomat linkit poistettu pyynnöstä.

    #232430
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    On nuo Wanhukset kyllä kovaa rautaa! Nelkuista tai varsinkaan loppupään kutosista ei olisi puoliakaan tuosta jäljellä samoilla ikävuosilla. Huvittavin kohta tuossa projektissa on kuskinpuolen takakynnys ja takapenkinkotelon sivu: klassinen ”tein itse ja säästin”-korjaus.

    Odotan innolla mitä tuleman pitää, aloittaja on korjannut hyvällä otteella edellisetkin projektinsa 🙂

    Edit: Vai onko tuo lappu lyöty tukemaan kynnyskoteloa siirtelyissä?

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

    #232437

    TAPU2901
    Osallistuja

    Oikeas olit ruuvasin tuon lapun,siihen ,kun tuntui että leviää käsiin.tuo on ymmärtääkseni ollut vain jotain 7 vuotta käytössä.sitten poistettu rekisteristä.sen jälkeen kiertänyt muutamalla omistajalla.sain mukaan sellaisen rekisteri otteen millaista en ollu koskaan nähnyt.se oli alkuperäinen.mun mielestä tuota ei oo koskaan ees maalattu.paitsi uutena. kuitenki se pyöreä merkki on pois.jossa väri koodi,

    #232438
    Aakku
    Aakku
    Osallistuja

    Näkyykö valmistuspäivää rintapellissä?

    #232446

    Kuvien perusteella voisi olettaa että kori on 60 luvun puolelta.. Kun tuulilasille tuleva lämmitysputki on jo uudemmalla puolella.. Kuuluisi olla kuskin puolella kojetaulua.. 🙁

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. Nettij@os JP.. 🙂

    #232451
    jym
    jym
    Osallistuja

    Tuo on uudempi koppa kuin -56. Huurteenpoistoa tuulilasille ei ole vielä vuosimallissa 1956 (kummallakaan puolella), tuli tuotantoon vuosimalliin 1957 (vasemmalle puolelle) ja siirtyi myöhemmin keskemmälle lopulliseen paikkaansa v. 59. Ei kuulu olla vielä myöskään värikoodiprikkaa, semmoinen hienous otettiin käytäntöön vuonna 64. Vuonna 1956 tehtiin vain harmaita AC132 -sävyisiä sätkiä.

    //jym!

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/201X. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #232452

    TAPU2901
    Osallistuja

    Niinpä tietenki mua on petetty. Korin numero on ME28 JO

    #232453

    TAPU2901
    Osallistuja

    Lisäsin kuvan missä näkyy tuo numero.

    #232455
    Aakku
    Aakku
    Osallistuja

    Olisiko 28 J 0 , elikä 28.10.60

    #232458
    2cvkimmo
    2cvkimmo
    Osallistuja

    ME 28 J 0 on maalin toimittajan koodi (ME = Merville) ja päivämääräkoodaus menee juuri Aakun mallin mukaisesti.

    Aiheesta lisää esim.

    http://2cvco.canalblog.com/archives/2010/08/30/18935342.html

    2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68
    Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)

    #232477

    TAPU2901
    Osallistuja

    Voi harmi kun kerkesin niitä pellejäkin jo tilata .mutta nyt en tiä miten menetellä.

    #232478
    jym
    jym
    Osallistuja

    Tee siitä viiskutonen. Hullu ei huomaa ja viisas ei virka mtn. Aika pieniä eroja kumminkin 56/60.

    //jym

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/201X. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #232482
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Vähän samaa meinasin virkkoa, eli eipäs nyt takerruta asioihin täältä yleisöstä, jos kumminkin Wanhus on nousemassa takaisin pyörilleen ja kohti uusia seikkailuja.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 43)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.