Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Rengasvaihtoehdot sätkään 125-135R15

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 87)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #156295

    Onko tietoa tuoko kukaan Vee Rubber renkaita maahan vai olisko kimppatilaus mahdollinen?
    Kokokin olis oikea 125 x 15 , englannissa näkyy hinta olevan 59 puntaa kappale.
    Mutta tehtaaltakin niitä vois ehkä saada tilattua http://www.veerubber.co.th/web/Classic.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #156296

    @miki wrote:

    Meillä on kutosnelkussa Mabor 135:set, mielestäni pehmeämpirunkoiset ja mukavammat kun Toyot.

    Mitenkäs nämä Maborit, tahi Toyot, onko näissä minkälaisia “kivoja” omituisuuksia..?

    Jutustelin tuossa kaverin kanssa jolla on Maborin tekeleet Xantian alla, ja niitä kehui muuten hyviksi mutta märkäpitoa niihin ei kuulemma ollut sattunut mukaan just ollenkaan… Siis ainakaan kiihdytellessä ja kaarteissa, jarruttaessa ne kuitenkin kuulemma pitivät ihan kohtuullisesti. Kuivalla kelillä ei noita ongelmia ollut millään tavalla…

    Mietin vaan, kun alkaa oikeasti olla renkaanhankinta olla enempi kuin ajankohtainen, niin minkähänlaisia kumirillloja sitä tilailemaan lähtisi..?

    #156297

    En ole tuollaista märkäpidon puutetta Maboreissa huomannut, mutta toisaalta sovitan aina nopeuden vastaamaan olosuhteita. Eli en tiedä miten tosipaikan tullen käyttäytyy. Vingahtavat helposti asfaltilla, muuta pahaa ei noista ole sanottavaa.

    #156298

    Sillä miä tuota kysyn kun kuljin on kuiteski tällä(kin) hetkellä perheen ainua ajopeli, ja sillä mennään kelistä riippumatta. Ja toisekseen, jossain vaiheessa tuota woimaa ehkä tulloo enämpi kuin wakiokutoseen…

    #156299

    Itselläni alla Toyot ja ovat varsin hyvin toimineet. Märällä ja kuivalla saa ajella ihan huoleti, lumella en kehdannut enää kokeilla. 🙂
    Uskallan kyllä suositella Toyoja. Toyohan on vieläpä ihan “laatumerkki”.

    #156300

    Vee Rubberin maahantuoja lupasi 125/15 mallirenkaan hintoineen Pohojanmaan Kautta ajoihin.
    Katsotaan siellä miltä gummi tuntuu ja mihin hinta asettuu.
    http://www.veerubber.co.th/web/Classic.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #156301

    No niinhän siinä sitten kävi että Toyo:t läks pyörimään kotia kohti, on vissiin huomenissa kotona… 🙄

    #156302

    Toyot kulahti mulla reissukäytössä yllättävän nopeasti, mutta hinta rengasonlinessa on kohtuullinen 48,10 eur (sis. ALV ja toimitus kotiin):
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=76973212.136.29959&typ=212710&ranzahl=4&Breite=135&Herst=Accelera&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=So” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nankang on sikahalpa: 40,50 eur
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=76973212.136.29959&typ=D-105380&ranzahl=4&Breite=135&Herst=Accelera&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=So” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ja aivan uusi nimi CAMAC 135R15, kunnollista kuvaa ei oikein netistä tahdo löytyä. Ilmeisesti kuvio on hieman Misukan ZX:n tyylinen.
    http://citroparts.com/2CV/Transmission/Wheel/1975/Tire_Camac_135R15.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.mehari-2cv-spare.co.uk/tire-camac-135r15–a–1201007.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #156303

    @Isoo-Jukka wrote:

    Toyot kulahti mulla reissukäytössä yllättävän nopeasti

    Saisiko tarkempaa infoa? Kilometrit, käytetyt rengaspaineet, ilmeisesti pakussa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156304

    20.000-30.000 km Acadianessa vein renkaat kutakuinkin loppuun. Pääasiassa pitkän matkan kesäajoa mm. maailmankokouksiin, mutta raskaalla kuormalla. Paineet joko normaalit tai lastattuna suuremmat. Taka-akselilla oli hieman toispuoleista kulumista. Aurausta/haritusta siellä ei ollut, mutta ehkä sitten jotain muuta vähän vintturassa.

    Muutoin renkaat toimivat ihan ok.

    Uusilla Misukoilla olen päässyt vain vähän pidemmälle. Epäilenkin, että moni vain luulee niiden kestävän, mutta totuus selviää vain säntillisesti kilometrit ylös laittamalla.

    #156305

    Kyllä 30tkm on jo ihan hyvä kesto reissukuormitetulle renkaalle. Ensiasennusmisukat saattoivat kantaa 70tkm, mutta ei nykytuotanto enää… Tiinassa ekat Firestonet muistaakseni 30tkm luokkaa ja nyt tokat renkaat, Toyot, jotakuinkin 20tkm takana ja vielä löytyy runsaasti pintaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156306

    Joo. Eräällä ulkomaanfoorumilla yhä vain kivenkovaa väitettiin, että Misukoilla ajaa jopa 100.000 km. Onko siellä sitten niin paljon sileämmät tiet (Ranskassa)?

    #156307

    Pitää huomioida, että keski-euroopassa on vielä paljon kutosia liikenteessä, joissa on ensiasennusrenkaat vielä alla… Ehkä tämäkin vaikuttaa moisiin käsityksiin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156308

    @Isoo-Jukka wrote:

    Joo. Eräällä ulkomaanfoorumilla yhä vain kivenkovaa väitettiin, että Misukoilla ajaa jopa 100.000 km. Onko siellä sitten niin paljon sileämmät tiet (Ranskassa)?

    Viimeviikolla eräs asiakkaani otti puheeksi juuri nuo tien sileydet..Suomessa tosi karkeaa..hän on ajanut paljon Euroopassa..mullakin on tuntuma kuin sätkä kulkisi kovempaa, eli sileämpi..pienempi kitka ??

    #156309

    Joskus muistelisinsin kuulleeni väitteen, että nastarenkaant raspaavat asfaltin karkeaksi. Jolloin varsinkin keväällä renkaiden kuluminen olisi moninkertaista. Varsinkin urissa ajaen.
    Suomessahan asfalttisepeliin käytetään kovinta mahdollista kivilaatua talvikulumisen vähentämiseksi.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 87)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.