Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Rautalankaviritys paineasetelmassa

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #251934
    azu

    Sain kytkinpaketin, jossa asetelman kitkapinta oli “sidottu asetelman runkoon kirkkaalla rautalangalla. Onko lanka ns kuljetustuki, ja poistetaanko lanka ennen asennusta.

    • Tätä aihetta muokkasi 6 vuotta sitten azu.
    #251942

    Kaikki ylimääräinen tietenkin pois ennen asennusta..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #251943

    Siinä on ehkä haluttu varmistaa, että kytkinlevy menee oikein päin paikoilleen. Sen(kin) kun voi asentaa kahdella tavalla; oikein ja väärin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #251944
    azu

    Paineasetelman painelevy on sidottu tuolla lankakiepillä asetelman runkoon, sen läpi, takapuolelle tulevista korvakkeista. En tarkoita kytkinlevyä. Asetelman painelevy irtoaa sen rungosta kun poistaa tuon rautalankasiteen. Poistin langan ja liitin koneen laatikkoon. Kytkin toimi normaalisti, mutta kun kytkin oli pohjassa kuului selkeä kilinä. Painelevy kuulostaa vapaa-asennossa liikkuvan edestakaisin ja kilahdus syntyy kun korvake osuus runkoon läpituloaukossa. Paineasetelma ei ole Valeon tekemä, vaan ilmeisesti jokin tarvikeosa – Citroselta. Side on n puolen millin vahvuista jousiterästä ja siinä on kolme puolipallon muotoista taivutusta. Nyt asettaisin langan paikalleen, mutta en muista miten se oli alun perin.

    • Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta sitten azu.
    #267894

    Morjens Tietäjät
    Olen askartelemassa kulkimeeni uutta konetta paikalleen (4->6). Koneen mukana tuli uusi kytkinpaketti, ns. Tähtimallinen. Voiko tuon tähtimallisen vaihtaa huoletta sellaisen vanhanmallisen 3-tassuisen tilalle vai tarvitseeko huomioida jotain erityistä?

    Hannu

    #267905

    Vauhtipyörän pitää olla kytkimellee tehty, vuosi 81 taisi olla valmistusvuosi jolloin kutosissa tuo tähtikytkin tuli käyttöön ja vauhtipyörä on sitten liki 2 kg kevyempi
    kuin tuo vanhempi versio.

    #267909

    Gustav. Tuommoinen kalvojousella varustettu, mikä kuvissa on, on tarkoitettu käpälämallisen tilalle. Korvaava osa kun käpälämallista ei taida enää kukaan valmistaa, ilmeisesti rakenteen kalleuden takia kalvojouselliseen verrattuna..?

    Se mitä on näihinkin ennen tai jälkeen 1981 asennettu, on kovinkin viitteellistä, moneen on vaihdettu moottori yms jo useampaankin kertaan. Ei siis enää ole ns. abs. tot. hankkia varaosa vuosimallin perusteella…

    Yksi kysymys tuolla oli, tai jotenkin niin sen ymmärsin, että minkälainen painelaakeri kuvissa esiintyvän kytkimen kanssa kuuluu. Tietääkseni on suunniteltu uudemman version painelaakerille, joka tuli kalvojousen yhteydessä, mutta itse en semmoista laittaisi mihinkään vaan pitäytyisin vanhassa versiossa jossa on leveyttä runsaasti verrattuna uudempaan, joka mieluusti kaivautuu kalvojousen päistä läpi…

    Hannu, huoletta vaan vanhan tilalle. Tuntuma polkimessa muuttuu toisenlaiseksi, semmoiseksi mikä uudemmissakin on, osien sopivuuksissa ei pitäisi olla mitään ongelmaa…

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.