- Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 30.3.2017 at 09:10 toimesta.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Rättikatto pakuun
Pakuprojekti alkaa olla pikkuhiljaa sillä mallilla, että alkaa olla aiheellista miettiä ratkaisua katolle. Kyseisessä yksilössähän on pakun kontti ja normi sätkän etuosa, joten kovaa kattoa ei kuskin ja vänkärin päällä ole. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään kokemusta rättikaton ja mekanismin muokkaamisesta / asentamisesta pakuun? Kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan!
Muuan Carderoop-pakussa on takaosasta rikkinäisestä katosta hyödynnetty pelkkä etuosa ja tuulenohjaimena takaluukku siinä katon päällä johtuen isosta takapaksista. Tämä yhdistelmä on silti avattavissa,sillä luukku on saranoitu ja katto on pyöritettävin ruuviliitoksin kiinni aurinkolippojen kiinnityspisteissä. Vähän samanlaiset rullat kuin tuulilasin alapuolisessa tuuletusluukun avausmekanismissa. Tällöin kattoa saa auki n. 100mm etureunastaan ja tämä tuntuu olevan tehokas viilennysmekanismi pakun ilmanvastuksineen. Miksi suosittelen samaa ruuvimekanismia? Koska kutosen isolla aukaisusaranalla pakun takaosan kanssa aukiasento tulee näyttämään vähintäänkin koomiselta ja taasen nelkun katon aukirullaaminen yksin on melko hanurista. Näin ollen etureunan raottaminen on mielestäni hyvä kompromissi.
Ps. Laita muutama poikittaistanko pingottamaan kattoa tiukasti tai muuten se paukkuu ihan helkutisti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
http://www.hulifer.net/fourgonettes/gallery/index.php?gallery=2CV6%20%2B%20Acadiane
Tuolla fourgonettes sivuilla on muitakin pakuja joista voi ideoita löytyä 🙂
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
