Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Puristuspaineiden mittaus

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121596

    Eli mikä olisi oikea taktiikka mitata paineita 2cv6:sta? Onko koneen syytä olla kylmä vaiko lämmin? Pyöräytetäänkö konetta vain kerran vaiko useasti? Mitkä olisivat hyviä lukemia? Pitääkö myös toisen puolen tulppa olla irti mitattaessa?

    #130756

    Minä olen mitannut kylmänä kuumana sekä lämpöisenä, kun mittaat laita kaasu pohjaan ja pidä se niin kauan kuin painemittarin viisari liikkuu. Sillä ei ole periaatteessa mitään väliä onko tulpat yhtäaikaa irti tai toinen paikallaan. Kun mittaat olisi vain hyvä jos molemmissa pytyissä paineet olisi melko samat ja aina parenpi mitä suurenpi kilomäärä löytyisi. Jos jää alle kuudenkilon niin alkaisin jo hieman huolestua mutta jos tuntuu vielä menevän ei muuta kuin antaa palaa, huomaat kyllä veivilläkin jos kone alkaa olla iltapuolessa on meinaan melko herkkä pyörittää. Ei muuta kuin talla pohjaan ja starttaa niin kauan kuin viisari liikkuu . Vesa

    #130757

    Lämpöisenä antaa luotettavampia tuloksia, koska renkaat jne. asettuvat paremmin.
    Vaikea sanoa mitkä tulokset ovat hyviä, olen kuullut että 9:0-männillä jopa 11bar (unohtui kysyä onko kylmänä).
    Itsellä max. 9,5bar 9:0-männillä.
    Siitä ihmeellinen kone, että väljänäkin varsinkin kiertää erittäin hyvin.
    Siksi kulku ja jostain syystä kulutuskaan ei kärsi huonoista puristuksista.
    Epäilempä että pp-differensssi syntyy huonoista mittareista.

    #130758

    Eihän minusta männilläkään ole mitään väliä mitä kokoa ne on vaan paineista mitä kysyjä haki kysymyksellään, väljä konehan minusta kulkee useasti ennen loppuaan todella hyvin. Me ollaan porukassa välillä naurettu että taitaa olla kone menossa kun liikkuu kuin isonpikin. Kyllähän väljäkone usein antaa kuumana melkoisen pöläyksen kun lyö käyntiin mutta muutenhan se saattaa pelata kuin muutkin pannut. Minusta kysyjälle pitää antaa selvä vastaus eikä mitään kirjahienouksia, koska ei kaikki voi tietää mitä edes tarkoitit noilla männillä, sillä konehan pitäisi ottaa auki ja mitata männät jos ekaksi haluaa tietää minkälaiset männät sieltä löytyy ja riittäähän siellä pelkkä venttiilivikakin että paineheitto on valmis, mutta mittarillahan sen näkee. Onnea mittaukseen toivotaan tasasuutta sekä kiloja. Vesa

    #130759

    Viestini tarkoitus ei pitänytkään olla kattava selostus, vaan lähinnä tuoda lisää näkökohtia ja täydentää sinun jo varsin hyvää ohjettasi.
    Jos joku ei jotain ymmärrä, niin kysyköön tai ottakoon muualta selvää.
    Jokatapauksessa mäntien malli vaikuttaa puristukseen, se on ainakin hyvä tietää. Vakiomännissä siis yleensä 8,5;1, varaosamännissä usein 9:1. Painemittaus sopiikin parhaiten juuri sylinterien välisten erojen tutkimukseen. Koneen kunnosta saa jo jonkinlaisen käsityksen siitä, paljonko on ajettu ja miten pidetty.
    Sellainen vielä että alle 5 paineilla konetta ei saa enään kunnolla käyntiin.

    #130760

    elikkä mittaus suoritettu paineet aikalailla samat kummallakin puolella n.8,5bar eli ilmeisesti ainakin välttävät.

    #130761

    Onhan ne jonkunlaiset mutta ei minusta mitään huippuluokkaa, pelaa kyllä. Kannattaa harkita joskus uusia vaikka männänrenkaita mutta jos vehe pelaa älä vielä mitään tee ellei kulkimesi vie paljoa öljyä tai savuta öljypoltinta enenpää, ajele vaan ja anna kulkimillesi hyvää hoitoa välillä niin kyllä se vielä sinua palvoo. Vesa

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.