Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Polttoaine,sylinterin kannet ja laturi

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #254627

    Muutama kysymys tietäjille:
    Dyane vm.1974 AK2-moottorilla, se noin 600cc. Tarvitseeko polttoaineeseen voitelevan lisäaineen vai oletteko muuttaneet kovemmat venttiilien istukat?

    Toinen kuljin on 2CV vm.1963, 6v jännitteellä. Lataus on ko.kulkimessa heikko,tarvitsee usein lisävirtaa. Mitäpä voi tehdä vai saako uusia 6V latureita jostakin?

    Hannu

    #254629

    Tuo polttoaineen lisäaineistus juttu jakaa väen kahteen koulukuntaan. Teorissa kaikki kutosmoottorit pitäisi toimia ilman lisäaineita. Itse käytän polttoaineena Shellin V-Poweria jos sitä on saatavilla. Jos ei ole käytän normi 98E:tä ja lisäainetta.

    Lisäaine vähentää karstoittumista. Lisäaineella ajetun koneen kannet oli käytännössä täysin karstattomat, kun taasen toisen hyvinkin karstaiset. Tosin kokemusta on vain näistä kahdesta moottorista.

    Kuuden voltin latureista en tiedä mitään.

    #254631

    Perhepiirissäni kymmenien vuosien ja useiden kulkmien käyttökokemukset kutosilla tahtovat sanoa, että lyijynkorviketta ei tarvitse…ehkä Wanhuksissa, mutta ei kutosissa. Oleellisempaa on, että seokset ovat kohdallaan, sillä laihalla seoksella saa kyllä venttiilin palamaan.

    Karstaa syntyy nykyisin lähinnä öljyn ohivirtauksista männänrenkailla ja/tai venttiilikoneiston tefloneilta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.