Tämä aihe sisältää 6 vastaukset, 5 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Citroman 29.10.2017 klo 20:47.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #239810
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja (Participant)

    Ajattelin, että tämän otsikon alle olisi hyvä listata näitä harvinaistuvia pisteosia. Olin nimittäin pitkään siinä uskossa, että 2cv4 1970 (-69) ”kippuravarsi”-peilin jälkeen olisi tullut tämä yleisin malli;

    mutta eipä tullut. Siinä välissä on samalla kiinnitystavalla oveen kuin tuossa alkupään nelkussa, mutta ilmeisesti -71 loppupuolella varsi on lähtenyt oikenemaan. Tämä löydösyksilöni on -72 alkuvuotinen, ennen kilpien muuttumista valkoisiksi (maalis-huhtikuu -72?)

    Lisään kuvan myöhemmin.

    Saman otsikon alle olisi hyvä listata myös wanhuksen eri vuosimalleille tyypillisiä peilejä, sillä niissä on varianssia huomattavasti enemmän. Ei siis ole yhtä ja oikeaa peilimallia, on vain vuosimallille tyypillisiä peilejä.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

    #239829

    Wonderi
    Osallistuja (Participant)

    Oliko jossain vaiheessa 70-lukua oikealla ja vasemmalla eri muotoiset peilinvarret, vai oliko sattunut eri vuosimallin peilinvarsia samaan autoon? Kartturinpuoleisia ehkä asennettiin Hangossa eikä tehtaalla?

    #239842
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja (Participant)

    Käsitykseni mukaan pelkääjän puolen peili oli lisävaruste, kallis silloisen verotuskäytännön mukaan. Niitä joihin se on asennettu, tarkkaa asennuspaikkaa en tiedä. N. -73 tienoolla pp-oveen tuli se vahvikepala tälle peilille, eli kolmiopala oven sisään, jossa on kierre sille läpi tulevalle pultille. Silti pp-ovessa ei yleensä varsinaista peiliä ollut, vaan tämä kierrereikä oli tulpattu.

    Mitä tulee tuohon muotoon niin on täysin mahdollista, että samassa yksilössä on ollut erilaiset peilit ja se johtuu juuri tuosta jälkiasenteisuudesta. En muista koskaan nähneeni alkupään nelkun kippuravartisesta peilistä pelkääjän puolen mallia.

    Tähän peili-juttuun kannattaa muuten kiinnittää huomioita, kun lukee vanhoja esitteitä läpi. Joissakin esitteissä ei ole lainkaan peilejä ja se voi johtua erilaisista maa-käytännöistä noihin varusteisiin liittyen.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

    #245200
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja (Participant)

    Lupaamani kuvat siitä -71-72 taitteessa tulleesta peilistä:

    Nuo ristipääruuvit lienee jälkiviritys, mutta hauskaa tässä peilimallissa on sen ”hybridiys” suoravartisesta ja kippuravartisesta peilistä.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

    #245731
    18heppainen
    18heppainen
    Osallistuja (Participant)

    Millaiset ovat vanhuksen peilit ? Sisäpeilille on näköjään kiinike korissa.
    Ulkopeiliä kaappariovisissa ei ilmesesti vakiona ole ollut lainkaan?
    Suomessa se on näemmä vaadittu -57 alkaen. Ryppypeltisissä on ilmesesti suosittu ”pikku-valmet” tyylistä pitkävartista peiliä lokkarin päällä. Joku MP-peili siihen?

    #245735
    Seppo Niemi
    Seppo Niemi
    Osallistuja (Participant)

    Vaihteli ihan sen mukaan mitä tarjonta oli.Luullakseni ainakin osaan 60 lukuisista etsittiin
    peilit vasta suomessa.

    tv seppon

    • tätä vastausta muokkasi 2 viikkoa, 5 päivää sitten Seppo Niemi Seppo Niemi.
    #245737

    Citroman
    Osallistuja (Participant)

    Mulla ei -59 Belgissä ole ainakaan ulkopuolisia ovi peiliä. Nyt on ehkä jostain vanhemmasta peili. Ei mikään hyvä, kun ei taivu siten, että näkee taakse.
    Kuva myöhemmin

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.