Tämä aihe sisältää 34 vastaukset, 10 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Jussi Lampila 19.1.2018 klo 10:52.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 35)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #128405

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    Noniin, alkaa näitä rättäreitäkin jo perheeseen kertymään, joten laitetaan tälläinen useamman 2cv kulkimen ketju pystyyn. Sitikkapuoskarikin saa osallistua tarinointiin 😉

    Ensimmäisenä rassauksen uhrina on -71 2CV4, joka joku aika sitten oli vielä tälläkin foorumilla myynnissä etelä suomessa.

    Puoskari lähti sitä hakemaan, moottori kolkuttaen 40km pääsi kunnes se luovutti lopunkin. Minä kärryn kanssa vastaan ja Myllykukon pihasta tämän saikin noukkia kyytiin

    Tarkempaa syyniä tälle moottorille en tehnytkään, muutakuin, että puristukset ovat hukkuneet. Puoskarin varastosta löytyi epävarma kuutos kone, jonka päätimme ihan vaan lyödä nokalle ja toivoa, että toimii.

    Ei kauaakaan, kun sain innostuksen ruveta laittelemaan tätä uudelleen ajokuntoon, vanha moottori nostaa pois nokilta:

    Enempää kuvia ei moottorin vaihdosta tullutkaan otettua, mutta kyllä te tiiätte mitä siinä tehdään 🙂

    Aluksi ei meinannut motti syttyä, hetken tutkimista ja kärjethän sieltä oli pettänyt. No varastoon kävely ja sieltä 123 ignitionin kanssa takaisin ja johan se siitä heräsi!

    Videota ekasta käynnistä

    Moottori kun totesin käyntikelpoiseksi, avasin vielä kaasuttimen ja putsailin paikat, seoksien säätö ja johan tuli hyvä.

    Kaasulle tein myös välitangon, että sai pidettyä tanko kaasun.

    Tästä saikin jatkaa muiden asioiden paranteluilla, keula oli vakiostakin jo liian korkealla, joten sitä sitten aloitetin tiputtamaan, mutta eihän apparin puolen varva lähtenyt pyörimään vaikka teki mitä taikatemppuja, katkihan se lopuksi meni, mutta onneksi paikalliselta harrastajalta löytyi toinen jousipönttö kilkkeineen tilalle.

    Kuvassa katkenneella varvalla keventimen päällä ”jumissa”

    Samassa kaupassa sai 10mm pidemmät jousivarvan päät, nämä vaihdoin molemmat etuakselille, että sai korkeuden mieleiseksi.

    Keulan sain säädettyä suht. mieleisekseni, takapään madallus vielä lisää, kun teen/hommaan pidemmät varvan päät sinnekkin.

    Hetken aikaa ajelin ja pakoputkihan siitä oli mennyt poikki… noh miksikäs sitä vanhaa putkea enää parsimaan kasaan kun uudenkin saa hyllystä ottamalla. Samalla lyhensin takapään putkea ja käänsin sen sivuputkeksi, sopii mielestäni oikein hyvin 🙂

    Eipä tässä muuta sitten, Tuurin tapahtumassa tuli piipahdettua että sisko sai tuotua killan club shopin tavarat sinne, itse apumiehen paikkaa pitäen

    Talvella viimeistään vaihdetaan normaalit takalokasuojat ja takaluukku takaisin, ei oikein kuplan valot sovi 🙂

    #169741

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    Jos meinaa itsellä aika käydä pitkäksi, niin on tuossa toinenkin jonka kanssa pystyy aikaa viettämään..

    Parit kuvat kun sen noukiin varastolta pois. Sisältä ja päältä pesu ei ollut pahitteeksi yli 10 vuoden seisonnan jälkeen. Ruoste hommia tuossa kopassa tuntuisi olevan yllättävänkin vähän! Tarinoidaan tuosta sitten kun tapahtuu jotain kertomisen arvoista. Mustan kanssa jatkamme toistaiseksi!

    #169742
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Tuo musta on ilmeisesti vaikuttanut Keravalla vielä 2009? Jos se on se sama, niin ei mene lattioista tai kynnyksistä jalka ihan heti läpi 😆 😆

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #169743
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    @akaile wrote:

    Tuo musta on ilmeisesti vaikuttanut Keravalla vielä 2009?

    On, sama laite kyseessä… 8)

    #169744
    Matti Lampila
    Matti Lampila
    Ylläpitäjä

    Ja on kyllä kynnykset kovaa tavaraa 😆

    #169745

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    Tiputin takapäätä tänään vähäsen, jatkoin jousivarvan päitä 3cm per puoli.

    Tuo riittänee korkeudeksi tähän projektiin 🙂

    #169746
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Tässä on nyt vähän sama ilmiö, kun patongin puolella olevassa photoshopatussa DS/C6 yhteennaitossa; avonainen takalokari rikkoo linjat. Ts. tämäkin vehjes näyttää matalammalta, kun laittaa leikkaamattomat takalokasuojat. 8)

    (Tajusin tuossa kilpiä ja kahvoja katsoessa, että tämä kuljinhan on todennäköisesti ”läheistä sukua” Kooman superin kanta-autolle. Eli veikkaisin valmistenumeroksi vuoden -71 loppupäätä 😆 😉 )

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #169747

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    @akaile wrote:

    tämäkin vehjes näyttää matalammalta, kun laittaa leikkaamattomat takalokasuojat. 8)

    Normaalit lokasuojat ja takaluukku on jo odottamassa, ovat vaan eriväriset toistaiseksi, toki ne voisi laittaa sillaisenaankin tuohon lopukesäksi

    #169748

    dago
    Osallistuja

    Ei tuo noinkaan pahalta näytä, onpahan muista enemmän eroava.

    #169749
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    @dago wrote:

    Ei tuo noinkaan pahalta näytä, onpahan muista enemmän eroava.

    …nyt kun on jo julkistettu Jethin toimesta, että orig. lokarit on tulossa niin voinen kertoa mikä mielleyhtymä itsellä oli tuosta lookista: (ja tämä ei sitten ole ilkikurista kettuilua, vaan ihan neutraali toteamus kallon sisäisestä elämästä 😆 )

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #169750

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    Pitkästä aikaa tääläkin tapahtuu jotain.

    Sain tuossa päähänpistoksen, että kun tuo rättäri on niin kamalassa kunnossa, että asialle pitää jotain koittaa tehdä.

    Seissyt koko viime kesän suunnilleen noilla paikkeilla..

    Otin sitten asiaksi, että pitää saada tuo ulkokuosi fiksumpaan kuntoon:

    Takapään ”tuuningit” vaihtuu vakioiksi, eli lokasuojat, takaluukku ja takavalot. Katto on vaihtunut myös edellisestä vihreästä mustaksi.

    Väriä ei ole vielä lyöty lukkoon, katsotaan mihin mieli muuttuu homman edetessä 🙂

    Deadlinena on Vappuajelulle saada tuoreella maalipinnalla.

    #169751

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    ”ikuiset helmat”… Etupäästä avonainen ja takapäästä suljettuna, eli täynnä ruostesilppua/kuraa 😀

    #169752

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    Tilanne kuvaa 🙂

    #169753
    Isoo-Jukka
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Komiaa tuloo!

    Tuollainen saksinosturi olisi kyllä ameriikkaa. Joskus olen katsellut moottoripyörille tarkoitettuja nostmia, joissa kantavuutta parhaimmillaan n. 700 kg. Onko kukaan kokeillut sellaista 2cv:n nostoon tasaisen rungon alta.

    Joku tällainen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/807509/Moottoripyoranostin-max-680kg-140-410mm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #169754

    Jussi Lampila
    Osallistuja

    Onko jollain takavalopaneelin korjauspalaa äkkiää tarjota? Sen verran lahonnut sieltä ja tehty päin persettä aikoinaan..

    Tänään kävin epoksit ja hiontavärit hakemassa valmiiksi 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 35)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.