Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #265558
    Seppo NiemiSeppo Niemi
    Osallistuja

    Pitkäaikaisen kiltalaisen jäämistön kuljin myynnissä.Paljon hyvää ja paljon korjattavaa.
    vain kokeneen rättrintekijän käsiin.Paperit ja avaimet vielä hakusessa.Löytynee jonkinlaiset.
    Myydään tarjousten perusteella.kuvat kertoo

    • Tätä aihetta muokkasi 5 kuukautta, 3 viikkoa sitten Seppo NiemiSeppo Niemi.
    #265570
    Seppo NiemiSeppo Niemi
    Osallistuja

    kuvista selvinnee että maalipinta on omanlaatuinen:lakkaa ,sahanpurua,lakkaaa ja väriä.
    Takapyörien ripustus jostain autosta kotoisin:takimmaiset jousivarvat poistettu.
    Moottori yksikurkkuinen kutonen,laatikko luultavasti kutosen.Kokeilen tiistaina käyntiin.
    Sormi meni vahingossa lattiasta läpi.
    Ennenkuin tarjouksen tekee on parempi tuote nähdä.Ensi lauantai?

    Soita seppo 0445058575

    #265578
    JasuJasu
    Osallistuja

    Onkos tuossa vielä puinen sisusta, siis oviverhoilut (taitaa yhdessä kuvassa vähän näkyäkin), kojelauta (miljoonan pienen vipukatkaisijan kanssa) lisämittareineen, kahdeksankulmainen ratti yms kädentaidonnäytteet? Oli joskus 90-luvun lopulla just purupinnoitteen päälleen saaneena Penan-ST:ssä…

    Raggaritko tuohon on osuneet, kun on lasit kappaleina, ja takaovet solmussa? Sääli…

    Ilmajousista taka-akselilla oli joskus puhetta, oliko sitten liikaa askaretta niiden kanssa kun on tuommoisiin jousiin päätynyt. Enää ei taida olla ketään keneltä kysyäkään…

    #265586
    AvatarPersonalRaineri
    Osallistuja

    “lentokonenippelit” on kojelaudassa ratin vasemmalla puolen ja katossa keskellä. Tiedä häntä toimiiko, mutta varmaan selvinee ensi tiistaina.

    Ikkunoiden rikontavälineet löyty siivotessa tätä pakua. 4kpl kiviä. Ovat nytten otettu emännän kukkapenkkiin koristeeksi. Onpahan joku tarina niillekin 😎

    Puuta on pakun takaosa, etuosa ja sivuikkunatkin, sahan purun lisäksi.

    Laitan tähän samaan kuvia sisältä sen enempää auton myyjältä kysymättä 😀

    Näyttää ihan järkipeliltä, kun sitä tuossa kattelin ja putsailin, joten rohkeesti vaan yhteys Seppoon ja tästä suomalaista puuosaamista näytille vaikka Sveitsin kokoukseen 😎

    #265604
    Seppo NiemiSeppo Niemi
    Osallistuja

    Hyviä kuvia personalrainelta.Huomenne tiistaina ytitetään käynnistystä ehkä.Kone pyörii

    tv seppon 0445058575

    #265607
    AkaileAkaile
    Osallistuja

    Voiskos PersonalRaineri napata kuvan alta, etupuskurista taaksepäin. Joitain lapsuusmuistoja tästä on, mutta haluaisin vahvistuksen niille.

    Nimiä sen suuremmin mainitsematta, kyseessä on saman rakentajan paku kuin -75 Pistohiekan Car-a-melli. Hällä oli myös Leppäkerttu ja keltamustaraidallinen Amppari ja -93 Nurmeksessa runsaasti kukallinen sätkä. Tai siitä en ole varma, oliko kyseessä aina sama sätkä uudelleensyntyneenä. Ideat olivat värikkäitä ja huumori sen mukaista.

    Useampi vuosikymmen perheiden yhteiseloa, nyt molempien perheiden miekkoset paremmilla mailla…

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #265615
    MasaMasa
    Osallistuja

    Muutaman kerran kävin tuota projektia seurailemassa kun Esa sitä Järvenpäässä rakenteli. Mieleen jäivät mm. vessanpöntön kannesta tehty kattoluukku ja peltier-elementillä toteutettu jääkaappi, joka sijaitsi jossain siinä vasemmalla puolella kuljettajan takana ja tietenkin tuo sahanpuruilla pinnoitus. Eri värit eri puulajeista.

    #265626
    AvatarPersonalRaineri
    Osallistuja

    Pyynnöstänne pohjasta kuvaa. Edestä ja takkaa…

    #265630
    AkaileAkaile
    Osallistuja

    Kiitos, eli väärässä olin muistoissani…Muistelin, että faija-vainaa ois sanonut tässä(kin) olevan Ami Superin rungon. Tai mistä sitä tietää, vaikka jossain vaiheessa olisi ollut.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #265633
    Seppo NiemiSeppo Niemi
    Osallistuja

    Ei se paku vielä käynnistynyt.Lupaili ja pyöri hyvin.Startti rupesi kuumenemaan.LAuantaina uusi yritys.
    Kone on uusimpia kutosenkoneita.laatikko levyjarruilla.
    Pahasti se ei ole ruostunut mistään.Toki pientä löytyy.Avaimet vielä kateissa.
    Paperit löytyi.se on nelkku vm 71 AK 400 ja katsastettu tuollaisena 48% osia vaihdettu
    Eka alustava tarjous 1000€ nähty.

    Näkemään pääsee lauantaina kl 11 maisemissa.Soita seppo 0445058575

    #265639
    AkaileAkaile
    Osallistuja

    Ootteko antaneet virtaa suoraan puolalle? En olisi lainkaan yllättynyt, jos ns. varkaudenestona joku tai jotkut noista nappuloista pitää olla oikeassa asennossa, jotta kuljin lähtee käyntiin. Sen kanssa on kuitenkin eletty täällä PK-seudulla, joten varkaudenestoakin on saatettu fundeerata.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #265640
    AvatarPersonalRaineri
    Osallistuja

    Näin pääset perille, kun tulet kuljinta katsomaan:

    Säilytyspaikka on Hämeenkoskella tien 295 varressa n.2.5 kilometriä VT 12:lta Hämeenkoskelta Kärkölään päin. Vt 54:lta Kärkölästä n. 13 kilometriä ja tieltä 140 n. 30 kilometriä Hämeenkoskelle päin.

    Virallinen osoite: Kallehaantie 2, 16800 Hämeenkoski, mutta naviin / mapsiin laitettava Huljalantie 245, 16800 Hämeenkoski. Tässä kohtaa on tieviittaa Kallehaantielle ja sitten oletkin perillä. Risteyksessä on valkoinen peltitalli ja saman värinen omakotitalo.

    Tietenkin, jos olet eksyksissä, niin soita Sepolle 🙂 Seppokaan ei osannut paikalle ekalla kertaa….

    #265641
    18heppainen18heppainen
    Osallistuja

    Oikeansuuntaiset oli muistikuvat tuosta. Muistelisin että oli alkujaan puunvärinen, konepellissä Suomen kartta, kuskin ovessa Ranska. Toisesskin ovessa oli kartta?
    Maalaus oli tehty: reilusti lakkaa ruiskulla. Hiekkpuhalluspistoolilla purua päälle. Lisää lakkaa jne.
    Kyljissä oli/piti olla maalatut kuvat, siis siinä takaikkunasta taakse.
    8-kulmainen puuratti, muutenkin liki koko sisustus puusta eri tavoin veistetty.
    Se jääkaappi oli vissiin ihan omalmiste, tehtynä suoraan siihen pakun sivukoteloon. Eikä mikään valmis kylmälaukku. Taisi olla toinen akkukin ja vaikka mitä muita sähköjuttuja.
    Tuo taitaa tosiaan olla “sama” kuin sitä edeltänyt leppäkerttukuosinen 2cv.
    Tuon jousituksen hyväksyjä ei ole ehkä tiennyt mitä on hyväksynyt. . .
    Miksihän tuo on tehty? Vai onko tuossa sen nelkun alusta, painoahan on melkoisesti. Ei näy noista kuvista onko jousipöntöt isot vai ei.
    Ja ihan arkiajossa omistajallaan aikanaan oli. . .

    #265643
    Seppo NiemiSeppo Niemi
    Osallistuja

    Annoin virtaa suoraan akulta puolalle.Katkojaa en ruvennut esiin kaivamaan.On jotenkin hankalan syvällä.

    Pöntöt on isot.Toinen takavarpa kokonaan pois,toinen joutilaana.Takajousitus on tosiaan jäykkä.ja peräpää painaa paljon.Olisko korin takapää tehty paksummasta pellistä.Alla tänään makasin ja lahoja paikkoja etsin.en juuri löytänyt isonpia..Ja sähköjen kanssa tarvii jotain insinöörin ajattelutapaa.Timpuri ei niitä ymmärrä.
    Ne purut väreineen irtoilee suurina palasina,jotkut 3-5 milliä paksuja.

    näin tänään tv seppon 0445058575

    #265644
    JasuJasu
    Osallistuja

    Valmistenumeron (ja hatarien muistikuvien) perusteella Nelkun papereilla olisi. Kokonaispaino 895kg, sekin viittaisi Nelkkuun, omapaino 740kg, kaksipaikkainen noilla painoilla. Tiedot löytyi rekisterinumeron perusteella Trafin sivuilta…

    Muutoskatsastuksia neljä, ensimmäinen taisi olla 80-luvulla, viimeisin 90-luvulla, tarkemmin ei tietoa niistä tullut esille, että mitä muutoksia olisi muutoskatsastettu. Ja jos en nyt väärin muista, niin viimeisin vuosikatsastus olisi tapahtunut -94… Papereiden puolesta pitäisi olla ns. puhdas, muuten kuin takajousimuutoksen osalta..?

    Eli, kaksipaikkainen Iso Paku pienellä kantavuudella. Tässä kohtaa loppui oma kiinnostus, kantavuudelle (ja sitä myöten enemmän kuin kahdelle istuinpaikoille) on isosti merkitystä itselleni…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 29)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.