Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Ville Hintsala Ville Hintsala 19.6.2018 klo 15:50.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #253479
    jiipee
    jiipee
    Osallistuja

    Morjenttes,

    Eli kannattaako investoida turboputkeen. Kuljin 2cv6 ykskurkkunen kaasari, normi sytytys?

    T: jiipee

    Ps. Vai odotanko aina vaan myötätuulta ja aamun kostean raikkaita kelejä?

    #253488
    jiipee
    jiipee
    Osallistuja

    No ihan Ite vastaan omaan kysymykseeni.

    täällä saiteilla vasemman vilkun toimimattomuudesta tahi sen toiminnasta käydään vilkasta ja asiantuntevaa 2cv-keskustelua, mutta kukaan ei uskalla kavahtaa tosi-aiheeseen, eli Kulkimen mahdollisen ajonopueden lisäämiseen = lue Turboputki!!!!!!!?????

    jiipee

    Ps. taidankin sitten tulevaisuudessa unohtaa nämä sivut ja siirtyä Nissan-sivuille ja kysäistä ratkaisua sieltä omiin onkelmiini

    #253489
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Ok. Rehellinen vastaus; Et todennäköisesti saavuta 1 kurkkuisessa mitään etua asentaessasi turboputken. Syy on siinä, että koneen saadessa lisää ilmaa, se tarvitsisi myös lisää bensaa. Jos seos on ennestään laihahkoa nykybensalla niin tilanne vain huononee.

    Tämä on huomioitu jo tehtaallakin; turboputkella varustetut 2-kurkkuiset mallit ovat yleensä pikkuriikkisen isommilla suuttimilla kuin kanssasisarensa ilman.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77

    #253496
    Antti Ruusu
    Antti Ruusu
    Osallistuja

    Kyllä tuosta todennäköisesti hyötyä saa, mutta olen kyllä Akaile:n kanssa samoilla linjoilla.
    Itse myöskin näkisin asian niin että turboputken hyöty ei tule siitä puhaltimesta vaan siistä että moottori saa viileää ilmaa auton ulkopuolelta eikä lämpimästä moottoritilasta.
    Kuten itsekin sanoit, viileässä ilmassa on enemmän ”ilmaa”.

    Citroen 2cv4 602cc 1971 / Citroen C4 Picasso Puretech 130 A 2018 / Peugeot 2008 VTI 82 2013

    #253570
    Ville Hintsala
    Ville Hintsala
    Osallistuja

    Minä laitoin tuossa keväällä burtonin 652cc mäntäpyttysarjan kutosen koneeseen ja samalla rakentelin ite turboputken. Katoin burtonin myymää putkea ja totesin, että siinä lähtö on liian jyrkässä kulmassa tuuletinkoteloon nähden. En nyt varsinaisesti osaa sanoa onko turboputkesta oikeasti hyötyä kun omassani on myös 1-kurkkuinen kaasari. Tein kaasariin isomman pääsuuttimen vanhasta poraamalla ja hyvin toimii. Alavääntöä ainaki tuli huomattavasti kun moottorin tilavuus kasvoi. Voisin toki kokeilla onko vaikutusta jos ottaa putken pois.

    #253571
    Ville Hintsala
    Ville Hintsala
    Osallistuja

    Minä laitoin tuossa keväällä burtonin 652cc mäntäpyttysarjan kutosen koneeseen ja samalla rakentelin ite turboputken. Katoin burtonin myymää putkea ja totesin, että siinä lähtö on liian jyrkässä kulmassa tuuletinkoteloon nähden. En nyt varsinaisesti osaa sanoa onko turboputkesta oikeasti hyötyä kun omassani on myös 1-kurkkuinen kaasari. Tein kaasariin isomman pääsuuttimen vanhasta poraamalla ja hyvin toimii. Alavääntöä ainaki tuli huomattavasti kun moottorin tilavuus kasvoi. Voisin toki kokeilla onko vaikutusta jos ottaa putken pois.kuvassa näkyy jotenkin ite tekemäni turboputki.. Suoraan edestäpäin katottuna putki lähtee lähes vaakatasossa tuuletinkotelosta

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.