Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #254247
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Olen monesti kuullut puhuttavan ettei sätkässä lämpiö öljyt tai Suomen oloissa sätkä käy aina alilämpöisenä.

    Tänään kun lähdin Riihimäeltä motaria kohti pohjoista ja tallasin lusikan pohjaan enkä sitä sitten nostanut ennen kun Turengin jälkeen. (nopeus 120-130 gps:n mukaan maaston muodosta riippuen, myötä tuuleen)
    Syy miksi silloin kaasua hellitin, niin katseeni osui öljyn lämpö mittariin ja siihen että numerot vilkkui. Mittari näytti 120° ja enempää tuo mittari ei näytäkkään.
    Laskettuani nopeuden satkuun niin nopeasti lämpö putosi 95° ja siinä se sitten pysyykin kun ajelin rauhassa.

    Että kyllä ne lämmöt nousee Suomen oloissakin!

    #254264
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Race Speed Räsänen ollut taas vauhdissa 😉

    #254268
    Akaile
    Osallistuja

    Tää Burtonin ”isolohkosarja” käy kuumempana kuin tavan kutonen. Heillä oli alkupään sarjan kanssa jopa lämpöongelmia, jonka seurauksena pudottivat sen puristussuhteen 8.5:1. Väittivät mulle, että sylintereiden valuseoksella saivat muutettua ko. ongelmaa ja sen jälkeen nämä uudemmat ovat olleet 9.0:1.

    Eli kun on ”kuutiotuumia” joiden alueella räjäytellä bensaa niin kyllähän se lisälämpönä näkyy ja tuntuu, jos alkuperäinen jäähdystysjärjestelmä pysyy samana.

    Toinen juttu on sitten se, että nythän on ollut varsin keski-eurooppalaiset olosuhteet. Viime kesän sateissa sai huoletta pitää öljynjäähdyttimen pellin paikoillaan.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #254271
    kaasupallo
    Osallistuja

    Minulla on pikkupakussa kutosen tekniikka ja öljynlämpöanturi sijaitsee venttiilikopassa. Näillä keleillä maantiellä lämpö on noussut n. 70:n asteen tietämille, eli öljypohjassa varmaankin 10-15 astetta enemmän. Tuossa lämpötilassa tuntuu toimivan Ok,jos nousee,niin tuntuu vaikuttavan huonontavasti vetoon.
    Koneet ovat tietty yksilöitä ja varustettuja omanlaisillaan kulumilla ja väljyyksillä, jotka vaikuttavat kokonaisuuteen.
    Pakun aerodynamiikalla kaahaaminen tuntuu oitis lompakossa, joten en ole kokeillut kahdella kurkulla puskemista juurikaan,eli nuo mainitsemani lämmöt ovat tulosta 70- 90 km/h nopeuksista.

    #254274
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Mulla tuo anturi on öljypohjassa.
    Myös on nuo uudemmat 9.0:1 Burtonin sylinteri/ mäntä setti. Juu sama kun ajelee 80-90km/h niin lämpö 70-80°

    Itse en huomannut kulkemisessa eroa vaikka oli lämmöt korkealla.

    #254276
    Akaile
    Osallistuja

    Itse en huomannut kulkemisessa eroa vaikka oli lämmöt korkealla.

    Se on hyvin yksilöllistä koneiden välillä. Itse kun olen päässyt väijymään lämmön lisäksi öljynpaineita niin 80 jälkeen ne alkavat romahtaa kutoslohkossa. Tämä on siis sitä mikä on kovasti yksilöllistä, eli omassani tuo romahdus tuntuu myös osittaisena laiskuutena, kun taas 70-80 on hyvän tuntuinen lämpöalue väännön ja kiertävyyden puolesta.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.