Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #266462
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Olisi taas kysymys/mielipide?

    Ostin tuossa taannoin englannista nokka-akselin. Myyjä oli perinyt sen eikä tiennyt muuta kun että oli joskus teetetty kireempi ja omistajalta oli jäänyt asentamatta, eli on käyttämätön.

    No tänään sain vihdoin aikaiseksi käydä se mittauttamassa GT-motorsilla.

    Nosto imu/pako 6,5
    asteet imu/pako 320 astetta
    harmitus 107 astetta
    Miten on, tuonko tällään nokalle niin käykö se ollenkaan tyhjäkäyntiä ja miten arki ajo tuommoisella sujuu?

    Mikko

    #266528
    Akaile
    Osallistuja

    Näistä mittaustavoista, vipusuhteista jne on ollut jonkun verran puhetta täällä foorumilla, ja ettei noiden arvojen pohjalta ”totuutta” saisi…mutta koska vertailupohjaa on GT-motorin tekemiin kamppeisiin niin uskaltaisin noista sanoa, että tuo on hyvinkin kiertäväluontoiseksi kepiksi tehty. Tyhjäkäynti saattaa olla alle 1000 kierroksen hyvin olematon tai hötköttävä. Kerran olen yli 300-asteisella kepillä sätkässä ajellut ja se kyllä heräsi hienosti siellä yläpäässä, mutta onhan se aavistuksen rasittavaa taajamassa. Vähän männistä riippuen, voipi olla lautasille viisteet tarpeen mäntien päissä, mutta se selvinnee pyörittelemällä varovasti ja tulpanreiästä vaikkapa endoskoopilla tiiraamalla.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.