Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129433
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Toin reissulta kotiin todella kevyen STEMA-peräkärryn, Made in Germany, vuodelta 2002.

    EDIT: -kärry olikin varattuna pari vuotta muuhun käyttöön (osien varastoimiseen ja siirtämiseen), mutta nyt vapautuu taas tarjolle…

    Kärryllä ei ole montaa vetomatkaa tehty ja esim. renkaat (8 tuumaa) ovat lähes uudenveroiset, etenkin varapyörä.

    Ollut alunperin moottoripyörän kuljetuskärry, mutta akseleiden yläpuolelle tehty laidaton kuljetustaso, johon voi kiinnittää vaikkapa 2CV.n korin taljoilla. Kokonaismitatta 2600 x 1320, alkuper. omapaino 50 kg, max. kokonaismassa 500 kg.

    Kuvitelkaa minkälaisia muita moduuleja tuohon päälle voisi rakentaa… kenties pieni nukkumäkärry tai tyylikkäästi muotoilu reissutavaroiden kluljetin (Croatia lähestyy). Itse ajattelin, että moduuli voisi olla jopa irroitettava…

    Ei Suomen kilvissä. Saksalaiset rekisteröinpaperit on, joten Suomen rekisteriin saattaminen suoraviivaista ilman eri hyväksyntää.

    Hintaakin halpuutettu: 440 eur

    Yhteydenotot s-postilla jisomaki-at-gmail.com, kiitos. (puh. 040 7200211)

    • Tätä aihetta muokkasi 4 vuotta, 5 kuukautta sitten Isoo-Jukka.
    • Tätä aihetta muokkasi 4 vuotta, 5 kuukautta sitten Isoo-Jukka.
    #225556
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Tästä rakentamaan vaikka nukkumavaunua tms. ensi kesän rientoihin 🙂
    Hintapyyntini 490 eur… > edit: uusi hintapyynti 440 eur.

    #225657
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Joku tällainen yksiö (jopa kaksio?) tuohon päälle esim. irroitettavaksi pulttikiinnityksellä. Akselisto jäisi kokonaisuudessaan alapuolelle, jolloin leveyttä saisi reilusti… Pituuttakin voisi lisätä teleskooppirakenteella.

    #225662
    jiipee
    Osallistuja

    jolloin leveyttä saisi reilusti…

    Moro,

    Kuinka paljon ”asuntoyksikön” leveys voi nykymääräysten mukaan olla Kulkimen leveyttä (1480 mm) suurempi (kolme maijoitettavaa)?

    Mites tuo ”painopolitiikka”, jos tollasta rupeis rakentelemaan, niin meniskö mielestäsi tuollainen 270 kg:n rekisterioteen limiitissä ilman jarruja, eli rakennelma saisi painaa n. vähän yli parisataa kiloa, onnistuisko?

    T: jiipee

    #225663
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Omapaino on siis 50 kg, joten aika paljon voi rakentaa eli vetoauton limiitissä kärry + sen hetkellinen lasti. Itse kärrillähän on älytön kantavuus, 450 kg omapainon päälle. Nyt en kyllä tunne noita leveysmääräyksiä, mutta kyllä sitäkin saa olla aika paljon yli, ajattelepa vaikka asuntovaunuja.

    #225668
    jiipee
    Osallistuja

    Nyt en kyllä tunne noita leveysmääräyksiä, mutta kyllä sitäkin saa olla aika paljon yli, ajattelepa vaikka asuntovaunuja.

    Kiitokset,

    Pannaan mietintään.

    Oon katsellut tuota meidän talon rakennusajoilta tallin päädyssä seisovaa jo melkein käyttämätöntä kuomullista peräkärriä, että siitäkin vois jotain saada aikaan lavan yläpuolisilla siirtorakenteilla??? Sen omapaino vaan saattaa tulla rajoitteeksi!?!?

    T: jiipee

    Ps. Aikoinani 1980-luvun alussa suunnittelin ”asuntovaunua” tipparellun perään ja tein piirustusteni perusteella aika paljon materiaalien ominaispainojen perusteella laskelmia, että mitähän se vaunu oikein painaisi, jotta tipan perään sen voisi rekisteröidä. Toinen asia on tietenkin , mitä kukin liikenteessä jaksaa vetää??? No, Tipan ”asuntovaunu” jäi piirrustuspöydälle.

    T: sama

    #225686
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Kyllä me tuosta varmaan sopuun päästään. Pista vaikka s-postia.

    #227628
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Nythän olis hyvä rakennella kärrystä vaikka mitä…

    #253224
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Sain tyhjättyä kärryn siinä säilytetystä sälästä. Ostaos pois 🙂

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.