Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mikäs tää on?

  • Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13.2.2019 at 22:51 Sebu toimesta.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #258245

    Onkoos tää joku runkon vahvistushärpäke

    A1.1520

    #258247

    yritin laittaa kuvaa runkon vahvikkeesta, jota myypyi näköjään Mikkelissä Citiksi. Kyselin tuossa aikaisemmin, jotta voisiko runkoa vahvistaa ajossa olevaan kulkimeen, Akaile siihen lausui, mutta muutoin olivat Wanhemmat asiantuntijat hiljaisia. Että jotta ja sillein näin tää KILTAHENKI sitten mänöö hautaan. Eli kaveria ei enää auteta.

    Olis myynnissä Kuljin!!!!!!!!!!!!!!!!!!en enää viitsi Pellenä esittää kunnon Kiltalaista, tai ehkä sittenkin!?!? Kesäisin???

    Saa ottaa yhteyttä, jos ostohalut heräs

    jiipee

    jiipee

    #258248

    Akailehan antoi kysymykseesi niin hyvän vastauksen, että näin wanhempana asiantuntijana minulla ei ainakaan olisi ollut antaa parempaa vastausta. Niinkuin Akaile kirjoitti, niin tuo kohta, johon tuo pala on tarkoitettu ei ole rungon heikoin kohta, vaan se on siinä akseliputken kiinnityksen kohdalla. Jos tuollaisen jäykisteen hitsaa ehjään runkoon, niin samalla luo yhden ruostumiselle altiin kohdan lisää.
    Nyt kun olet myymässä kuljintasi niin sanoisin, että se on helpompaa ilman noita vahvikkeita kun mahollinen ostaja näkee ehjän rungon eikä mahdollisesti jo nitkahtanutta, joka on korjauspaloilla laitettu ojennukseen ja myyntikuntoon.

    #258258

    Olis myynnissä Kuljin!!!!!!!!!!!!!!!!!!en enää viitsi Pellenä esittää kunnon Kiltalaista, tai ehkä sittenkin!?!? Kesäisin???

    Älä Jiipee lannistu, mulle on sanottu että ehjää ei kannata korjata.

    #260987

    Kiitos Masa ja Mika kannustuksesta!

    Kuljin on seisoskellut katoksessa Marraskuusta 2018 lähtien. Itse olen tuon ajan mököttänyt!

    Äsken tein lumitöitä ja hiekoitin pihaa.

    Mulkaisin Kuljinta alta kulmien. Kävin hakemassa avaimet. Avasin oven. Avain virtalukkoon, ryyppy maksimiin, akussa oli virtaa, 6 pyöräytystä, niin lupaili ja seitsemännellä käyntiin. Häntä vähän aikaa lämmittelin.

    Putkihan siihen syksyllä 2018 vaihdettiin, sen jälkeen tuntui, kuin keula olis noussut korkeammalle ja ohjaus jäykistyi hurjasti. Sitten on yksi juttu, mikä ilmeni talvirenkaita vaihdettaesessa ja omaa tunkkia käytettäessä. Mutta siitä tuonnempana.

    Odotetaan kuivia kelejä, ajetaan Kuljin putkenvaihtopaikalle ja ruvetaan tsekkaamaan ollaanko me “NITKAHDETTU”!?, vai tapahtuiko putkenvaihto-operaatiossa jotain sellaista, mitä ei olisi toivottu tapahtuvan. Tästä raportoin näillä sivuilla, kun leskenlehdet kukkivat.

    Hyvää Alkavaa Kevättä ja Kohti Kesää!

    T: jiipee

    #260996

    Sattui kohdalle tämä tapaus.Runko oli vaihdettu.Ajettu pari vuotta ilman ruostesuojausta ja jätetty v.95 seisomaan.2016 se kulkeutui minulle.Ulospäin ei esompia näkynyt,mutta kun akselinkiinnitystuen poisti niin reikää löytyi kaikkien neljän alta.Isotöinen homma ja ei välttämättä kannattaisi.Uusi runkogalvanoituna olisi helponpi,mutta tulipahan tehtyä ja ruostesuojattua tv seppon

    ps kuvat väärässä järjestyksessä.siksi niissä on numerot

    #261010

    Kiitos Seppo hyvistä kuvista. Sitä ei moni usko, kuinka hapanta tuon kohdan alla varsin yleisesti on. Tyypillinen vauriomekanismi pelti pellin päällä rakenteissa. Tuon paikan korjauksen jälkeen on hyvä kikka laittaa tuohon akselipulttitunnelipalaan keskelle rasvanippa ja painaa kahden pellin väli vaseliinia täyteen (huolellisen maalauksen jälkeen) niin sen jälkeen sinne ei enää suolavesi ui.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #261028

    Käytän noita liimakittejä maalien ja ruostesuoja-aineiden lisäksi noissa peltihommissa.
    Rasvaa laitoin pultteihin

    tv seppon

    #261030

    Oireista päätellen vaikuttaa, että jiipeen sätkästä on kolmiokotelo lahonnut. Eli kori on etuosastaan painunut alemmas jolloin rattiputki ei ole enää linjassaan vaan on taivuksissa ja tuntuu jäykältä. Tuo taas aiheuttaa väsymistä rattiputkessa ja johtaa lopulta rattiputken katkeamiseen. Omalla tunkilla nostettaessa kori nousee, mutta runko jää jälkeen, mutta tämä kai jo selvisikin renkaita vaihdettaessa.

    #261060

    Kiitos Masa ja Kumppanit!

    jiipee

    #261070

    Mulla on tollaset dyanessa. Lisäksi myös vahvisteltu akselista eteenpäin lattaraudalla ja apurunko hitsailtu kiinni jousipönttöjen “kiinnitysputkiin” joten ei pitäsisi enää nitkahdella. kyseisiä valmiista vahvikkeista paikallaan ollessa ei löytyny kuvaa arkistoista.

    • Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 1 kuukausi sitten Sebu.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.