Tämä johtuu vain siitä, että käytetty tiivistemateriaali kutistuu kylmässä hitusen, ja se hitu on tarpeeksi että alkaa vuotaa tiivisteen ja säiliön välistä. Yhtään jos olisi tiukempi, niin säiliötä ei ottaisi ehjänä kukaan irti…
On siihen joku (oliko Burton?) suositellut ja myynytkin kiristintä, jolla säiliö kiristetään tiukasti kiinni pääsylinteriin, saattaa ehkä vähän auttaa, mutta on kuitenkin enemmän semmoinen tekohengitys kuin korjaus. Hoidetaan oiretta, ei syytä…
Jos tuo olisi enemmän itseäni häirinnyt, niin olisi varmaan tullut kokeeksi laitettua moottoreissa käytettävää tiivistemassaa, ne massat kun kestää mineraaliöljyä jota LHM myöskin on. Sipaisu massaa vaikka säiliön pohjasta lähtevän putken ympärille/juurelle, ja miksi ei tiivisteen ja säiliön pohjankin välille, saattaisi helpottaa tuossa. Uusi tiiviste on suht pitävä vuoden-ehkä muutamankin, mutta muistikuva on että tuoreetkin tiivisteet on joskus vuotaneet jo ekana talvenakin. Ei kuitenkaan niin paljoa että olisi jaksanut haitata…