- Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 5 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13.9.2018 at 18:42 toimesta.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Latausmurheita
Tää Tiina askarteluautomme päätti ryhtyä ylilataamaan, eli mittari + punaisen oikeassa laidassa. Mistähän se halvattu sen keksi, mitäs viisaammat yllyttäis tutkailemaan? Sähkö on meikäläiselle hyvinkin mystinen ilmiö…
Säädin saattaa olla sökö. Jos voit lainata kaverilta, niin sen avulla voi varmistaa tämän oletuksen.
Uusi säädin ei tosin paljon maksa. Sitroselta taitaa löytyä hyllystä.
Katsoppas nyt ens alkuun yleismittarilla paljonko tuo latausjännite on voltteina.
Latausjännite voi nousta liian korkeaksi myös jos maadoitus moottori-vaihteistopaketin ja korin välillä on huono. Minulla oli 2CV6:ssa tällainen vika, kun kori oli käytetty irti rungolta. Maadoitus tapahtui vain vetoakselien, kaasu- ja kytkinvaijerin yms kautta. Paksun johtimen lisääminen vaihdelaatikon ja korin väliin korjasi vian.
On noita säätimiä Citixilläkin varastossa, molempia malleja ja varmaan myös Automecassa. Mutta vika voi olla muyös maadotuksessa tai vikaa ei ole ollenkaan, kun se oma mittari on suuntaa antava, jos sitäkään.
Mutta kuten Kojootti sanoi ensin yleismittarilla mittaus varmistaa asian, ihanteellinen latausjännite, kun koneessa on reippaasti kierroksia 14,4V. Siedettävän rajat noin 14,2V – 14,5V.
Joopa, olin sit ihan itse irrottanut säätimen maajohdon kytkinvaijerin asennuksessa… Nimimerkki gustaf sen heti keksi, itse en edes tiennyt ko kikkaretta rintapellissä lataussäätimeksi. Taas lataa 14,3 ripeällä tyhjäkäynnillä ja ajossa nousee mittari just puoleen väliin, eli homma ok.
Kiitos taas kaikille avustaneille, maattovikahan se oli ja ihan itse aiheutettu. Mitähän seuraavaksi…
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
