Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kytkinakselin tiiviste.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #282055

    Minkälainen homma on vaihtaa Kampiakselissa oleva kytkinakselin tiiviste? Moottoriin on kuulemma kaikki muut tiivisteet vaihdettu tuo oli ainostaan jäänyt vaihtamatta. Moottori siis kutosen kone irrallaan ja vauhtipyörä kiinni.

    #282057

    Niin ja siis kampiakselin taka stefa pitää kanssa vaihtaa. Onnistuuko ilman jotain erikoistyökalua?

    #282060

    Kytkinakselin pikkustefa on helppo vaihtaa. Sen takana on laakeri tai pusla onko se vaihdettu?

    Takastefan vaihtoon ei tarvitse erikoistyökaluja, paitsi momenttiavaimen millä laittaa vauhtipyörän pultit kiinni. Pultit ovat venyvät joten ne pitää vaihtaa uusiin. Vanhan tiivisteen saa pois kun kiertää siihen pari pientä ruuvia mistä saa vedettyä sen ulos, mutta varo tekemästä jälkiä kampeen tai lohkoon niillä ruuveilla.

    Uusi tiiviste sitten mieluiten sellainen kaksivärinen orkkis tai Burtonin viton. Niissä on myös pieni huuli ulkokehässä, jolloin tiivisteen saa helposti oikeaan syvyyteen (ei pohjaan saakka).

    #282062
    #282079

    Tuossa näyttäisi olevan pusla. Tuosta kampuran stefasta ei ollut varmuutta onko vaihdettu. Saattaa kuulemma olla et on vaihdettu. Tuolla reiässä missä puslakin on oli vaseliiniä. Ihan kuin olisi vaihdettu. Saman väristä vaseliiniä oli myös stefassa.
    Joku femann merkkinen stefa.miten tuo pusla vaihdetaan?

    #282083

    Kuvassa ei näy kun pyyhin mutta tuolla puslan reiässä oli asennus rasvat . Kysyin vielä koneen myyjältä niin sano et sit jos siellä on harmaata rasvaa niin sitten on vaihdettu kumpikin. Sano et siitä on sen verran aikaa ettei tarkkaan muista.

    #282085

    Puslahan tulee helposti tuolta pois, jos vaihtamaan ryhdyt. Vaseliinia kolo lähes täyteen, sopivalla tapilla/pultilla/tms joka mahtuu puslan sisään, työntää vaseliinin avulla puslan pois, voi tarvita pientä houkuttelua kevyellä naputtelulla vasaralla siihen tapin päähän…

    Kampiakselin stefa näyttää hyvinkin semmoiselta mikä kaverilta vaihdettiin pois. Pari vuotta kesti ajoa, halvin versio aiheesta stefa Cassiksen kautta, kovettui aivan kivikovaksi ja ilmeisesti vähän kutistuikin kovettuessaan kun omin päin liikkui kohti vauhtipyörää kiillottaen siihenkin kirkkaan alueen. Seilasi stefa siis pesässään edestakaisin kampikammiopaineen vaihdellessa, ja tuli sieltä öljyäkin ihan riesaksi asti ulos… Sitroselta uusi tilalle, joka oli sopivan tiukka paikkaansa, eikä enää sen kanssa sotkeunut paikkoja ollenkaan… Oli sille vähän kalliimmalle hinnalle kyllä katetta tuossa, ei kannattanut säästää kun piti erikseen ostaa se halpa ja hyvä…

    #282091

    Ok.Täytyy miettiä, jos päädyn vaihtamaan sen niin onko uuden Stefan asennuksessa mitään erityisiä niksejä? Siis tuon kampuran.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.