Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kytkimen säätö
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.7.2004, 19:36 #121748
Vaihdoimme kulkimeen (2CV6) uuden kytkinpaketin mutta pienillä vaihteilla rusahtelee. Vaihdelaatikkoon on vaihdettu kaikki tarpeellinen mutta kytkimen säätö taitaa olla hakusessa. Mitä temppuja tuon säätämisessä tulisi tehdä? Onko esim. mittoja polkimen liikkeisiin tai säätömutteriin? Rutina pahenee laatikon lämmetessä.
Kiitoksin vinkeistä jo etukäteen!
20.7.2004, 09:19 #131454Kytkimesi ei ilmeisesti ihan irroita. Kiristä siitä säätömutterista rintapellissä hieman. Minulla säädöt on jo lopussa, mutta nyt alkoi toimia rusahtelematta. Ilmeisesti ne vaijerit hieman venyy tai sitten se haarukka siellä sisällä vääntyy.
Antti JP/ Kuopio
20.7.2004, 18:05 #131455juu…kiitos vinkistä. Kyllä sitä rintapellin mutteria on säädetty ja vaijerikin on uusi. Saattaahan se olla että uusikin vaijeri venyy kunnes asettuu. Tuo haarukka pitänee vielä tarkistaa. Siis ainoa säätö on tuossa rintapellissä.
21.7.2004, 04:39 #131456Tervehdys
Kirjoitit että laatikkoon olet vaihtanut kaiken tarpeellisen (?), jos olet vaihtanut öljyn, tarkista että että öljylaatu on oikea. En nyt muista laatua ulkoa.
Lämmetessä kyllä painelaakerijouset hieman muuttaa kytkimen säätöä, mutta öljy muuttaa enemmän ominaisuuksiaan lämpövaihtelussa, voi synkat huutaa apua siitä syystä.Pelkkiä arveluja
Tommen29.7.2004, 02:27 #131457Kytkinvaijeria vedettäessä pitää olla n. 2mm vapaaliike.
Polkimessa vaaliike oli jotain 15mm. Kytkinhaarukka todellakin vääntyy piloille jos kytkin on asentaessa jäänyt liian tiukalle ja kytkintä painetaan.
Rusahtelu huonosti irroittavalla kytkimellä on normaalia, mutta voi toki myös tarkoittaa että synkat on huonossa kunnossa, varsinkin jos 3 ja 2:n rutisee, tässä järjestyksessä.
Koneen lämmetessä ohut öljy voi tosiaan myös aiheuttaa.1.8.2004, 19:22 #131458ISO kiitos!
Ongelma taitaa olla ettei kytkin irroita. Rusahdus kuuluu ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Muut vaihteet toimivat ongelmitta. Laatikossa on toiset uudet öljyt menossa (astetta paremmat), uusi kytkin paketti & vaijeri ja synkronisoinnin lukkorenkaat. Tuo vapaaliike oli alussa noin 2mm, mutta silloin kytkin ei irroittanut laisinkaan.
Pitänee ottaa kone irti ja tarkistaa onko haarukka vääntynyt vai olisiko muuta konstia katsoa milloin kytkin oikeasti alkaa irrottaa?
1.8.2004, 21:09 #131459Sen näkee auton altakin onko vääntynyt, ettei konetta tarvitse irroittaa.
Sätkän vaihteita pitää vaihtaa varovasti, on hyvin tavallista että synkissa on uria. Nopeissa kiihdytyksaissä tulee vielä juuri helposti survottua tota kakkosta, se saattaa mennä myös jos peruuttaessa on se kytkinakseli mutteri päässyt aukeamaan.2.8.2004, 17:49 #131460Kutosissahan on käytetty kahta erilaista kytkinmallia. Onko mahdollista koota kytkin väärin siten, että käyttää molempien mallien osia sekaisin?
2.8.2004, 18:18 #131461Kytkimiä on tähtimallia ja kolmella tassulla varustettuja. Osia ei pidä sekoitella. Akselin ja siirtovivun taipuminen on yleistä.
Mulla on uusi akseli ja vipu jos tulee tarve.
040-730 3969 seppo -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.