Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kumpi parempi vm rekisteriotteessa 77 vai 83

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121443

    Moi taas kaikille 😀

    Mietiskelen tässä ääneen, että kumpi on parempi vuosikertana, 77 vai 83..noin teoreettisesti, jos rättäriin olisi mahdollista valita vuosimalli.
    Siis rekisteriotteeseen.
    Ainakin vm 77 etuus on se ettei ole pakokaasupäästöjä,ja se
    että se on mahdollista saada museorekisteriin, mikäli
    auton kunto on muuten hyvä. Mutta onko mitään muuta ?
    Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan, ehkä pakolliset katalysaattorit,
    käyttömaksun muutokset tms ? Syntyykö kenellekään mitään ajatuksia asian tiimoilta ?

    nimim. ääneen ajatteleva 🙄

    #129850

    77 kuulostaa paremmalta juuri noiden pakokaasujen takia. Tulevaisuuden kannalta en usko olevan väliä tuolla 77 vai 83 koska rättäriä kuin rättäriä ne rupee rokottamaan jossain vaiheessa yhtä armottomalla kädellä. siinä vaiheessa kannattaa kaikista tehdä museo vehkeitä… Saastevero ei olisi kovinkaan paha 2cv:n kannalta: Vertaa -70 luvun amerikan v8 römpsöttimien ja bokseri kakkosen päästöjä?(verrattaessa saman ikäisiin) sätkän kone on vähäsaasteinen, jos se on kunnossa… Vähän asian vierestä, mutta ajatelkaapa muutkin…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #129851

    Joop, tota 83 vuosimallia ei saa koskaan (lue: aikaisintaan 10 vuoden päästä) museorekisteriin, siksi ehkä itsekin olisin kallistumassa tuohon 77 vuosimalliin. Tuo pakokaasujuttu pitää kyllä paikkansa, sätkytin on vähäpäästöinen, mutta kun on seurannut sivusta noita muita valtion autoon liittyviä päätöksiä/toimenpiteitä, niissä harvemminon ollut minkäännäköistä selkeätä logiikkaa (paitsi että autoilijoilta kaikki rahat pois). Saattaisihan valtio esim. alkaa suosia vanhojen autojen
    hävittämistä rankemmilla käyttömaksuilla tms muuta mukavaa.

    Toinen asia mikä tuli mieleeni noista vuosimalleista, että uudemmassa pitää kait olla sivuvilkut, takaturvavyöt, tms sälää.

    #129852

    -74 vuosimallista alkaen pitäis olla takaturvavyöt… ja korpivaara asennutti uudemmanpuoleisiin sätkiin etulokareihin vilkut.(en osaa kuvata sitä kohtaa mihin 😳 ) ja myös lampunpesimet olivat viimeisimmissä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #129853

    ja myös lampunpesimet olivat viimeisimmissä… No eipä tuo katsastusmies ole tarkka niiden suhteen.

    #129854

    Paikallinen katsastaja ei 2cv:tä käyttäessä juurikaan muuta ole sanonut kuin päivää ja näkemiin. valmistenumeron katsoo ja jarrut. Konepellin alle katsoo harvoin… ei hullumpaa katsastamista… 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #129855

    Hopsansaa. Itsellä on 75 tiina eikä ole kuin etuvyöt. Se siitä takavöistä ja niiden pakollisuudesta.

    #129856

    Nii. Katsoo mitä katsoo. Koneen tiedot eivät tunnu kiinnostavan edes rek katsastuksessa: nelkku vaihtunut kutoseen, lukee isolla koneen kyljessä. AKEn paikka!

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.