Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › kierrokset kateissa
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.7.2010, 06:26 #126118
2CV6 käy mukavasti tyhjäkäyntiä, mutta vastaa heikosti kaasuun ikäänkuin tukehtuen. Mikä voisi olla vialla?
15.7.2010, 07:37 #158071Sytyn ajoitus, kondensaattori, venttiilinsäädöt, palanut venttiili, imuvuoto, kaasarin säädöt, viallinen kiihdytyspumppu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.7.2010, 07:39 #158072Avaa kärkikotelo ja katso alkaako kova kipinöinti kärjissä kierrosten noustessa. Silloin vika on kondensaattorissa ja tapauksia on ollut viime vuosina viljalti ko. komponentin rapalaatuisuudesta johtuen.
16.7.2010, 10:18 #158073Annoin noin pitkän vikalistan, sillä vika todellakin voi olla noin monessa kohtaa, kun ei ole enempää tietoa minkälaista huoltoa kuljin on nauttinut vuosien varrella… Kerrohan vähän lisää tietoa niin ratkotaan tarkemmin vikapaikkaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.7.2010, 06:43 #158074Annanpa lisätietoja aiheeseen. Venttiilistön tiivisteet on vaihdettu ja varret hiottu viime talvena. Tämän jälkeen kulkimella on taivallettu moitteetta useita satoja kilometrejä.
Avasin kärkikotelon ja kipinöinti vaikutti normaalilta (tasainen kipinävirta myös kierrosten noustessa ajoittain). Kiihdytyspumppu näyttäisi ruikkailevan menovettä. Kaasuttimelle ei ole tehty juuri mitään, lukuunottamatta neulaventtiilin vaihtoa pari vuotta sitten. Kone tupsauttelee välillä komeastikin, kun kaasua painelee tyhjäkäynniltä.
Siinä ainakin joitakin alkuasetelmia, hyvät neuvot edelleen tervetulleita…
22.7.2010, 06:49 #158075Nyt sisäänajon jälkeen tarkista kansien kiristysmomentit ja sen jälkeen säädä venttiilit (tsekkaa venttiilivälukset jo ennen kiristystä; jospa ne olivat pielessä).
Onko puristuspainemittausta mahdollista tehdä. Voihan olla, että venttiilihommassa on jotain mennyt pieleen. Kansirempan jälkeen on vettiilivälyksiä tarkkailtava jonkin aikaa. Pahimmassa tapauksessa kansi “hakee paikkaansa”, venttili jää kantamaan ja palaa.
17.8.2010, 12:32 #158076Kiitokset vielä neuvoista. Tarkempi tutkailu osoitti, että vika oli kuitenkin kondensaattorissa, mutta tulipa venttiilitkin säädettyä. Ei kun avoimin katoin loppukesään… 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
