Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Keskipakokytkinkysymys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.9.2011, 18:47 #127109
Täältä saa vastauksen kuin apteekin hyllyltä… minkä kokoinen on kuvassa oleva keskipakokytkimen laakeri? (Dyane6 vm.68)

Toinen kysymys – olenko ymmärtänyt oikein, ettei kytkinakselin laakeria saa vaihdettua tasauspyörästön puolelta eli laatikko on osittain purettava (ainakin kakkos-kolmosrataspakka)?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com19.9.2011, 19:46 #163204Ykkös kysymys: Mittaa laakerin ulkokehä sekä sisäreikä ja mene laakeri kauppaan..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂19.9.2011, 20:55 #163205Ja kakkoskysymys. Ei tule, kuin muistaakseni Nelkun vaihteistosta. Saattaa jostakin Wanhuksestakin, mutta tosiaankaan varmaks en sitä sano. Kutosesta, Amista eikä Acadianesta se ei poistu, ylempää akselia “pilkkomatta”…

Tuossa se syy näkyykin miksi ei akseli mahdu poistumaan, on laakerin takana oleva ratas laakeria suurempi…20.9.2011, 06:33 #163206Täältä saa vastauksen kuin apteekin hyllyltä… minkä kokoinen on kuvassa oleva keskipakokytkimen laakeri? (Dyane6 vm.68)…
17(reikä) x 40(ulko) x 12(paksuus) mm
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Kupplung/ANR10200/” onclick=”window.open(this.href);return false;
mutta ihan laakerikaupasta voi saada paljonkin halvemmallaLaakerin koodi 6203Z (esim SKF tai TNT)
20.9.2011, 07:26 #163207Kiitos – näin se menee.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com20.3.2012, 21:11 #163208Vaatiiko yhdistelmä keskipakokytkin-2-kurkkuinen kaasari jotain kummallista kaksikurkkuiselta kaasarilta – vaimennusta, kuten yksikurkkuinen?
Toissakesän ajoin normikaks´kurkkuisella keskipaon kanssa, mutta kun ei ole kokemusta muusta, niin ei tuo mitenkään kummalliselta tuntunut, mutta?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com20.3.2012, 21:31 #163209Toimii ihan hyvin ilman kaasuttimen vaimennustakin,, on tullut ajettua vuosia yksilöllä jossa keskipakokytkin eikä kaasuttimessa ole vaimennusta..
Moottori jarrutus on vain hiukan voimakkaampi ilman vaimennusta.. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂21.3.2012, 06:55 #163210Näin on ja alitajuisesti oppii itse käyttämään kierroksia keskipakoiskytkimelle passelisti eikä esim. ryömintäajossa jatkuvasti vaihda vedolta moottorijarrutukselle.
Säädä tyhjäkäynti niin, että keskipakoiskytkin juuri ja juuri alkaa ottamaan eli varmaankin kuluneella kytkimellä hieman korkeammalle kuin normaalisti, niin toimii jouhevasti.
9.4.2012, 18:56 #163211Peltisuojattu laakeri (japanilainen Nachi) 7 euroa. (Porin Laakerikeskus, Helmentie 5)
Asensin vauhtipyörän vanhoilla pulteilla

Jossakin ketjussa aiemmin kyseltiin mihin prikka tuossa paketissa asettuu > vaihdelaatikon puoleiset osat koneelta kohti hyttiä > mutteri – laakerin lukitusjousiprikka – laakeri – keskipaot vastaanottava kehä – prikka (samalle puolelle kuin kytkinlevy) – kytkinlevy – paineasetelma – painelaakeri – kytkinhaarukka – itse laatikko.


Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
