Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Keskipakokytkinkysymys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127109

    Täältä saa vastauksen kuin apteekin hyllyltä… minkä kokoinen on kuvassa oleva keskipakokytkimen laakeri? (Dyane6 vm.68)

    Toinen kysymys – olenko ymmärtänyt oikein, ettei kytkinakselin laakeria saa vaihdettua tasauspyörästön puolelta eli laatikko on osittain purettava (ainakin kakkos-kolmosrataspakka)?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163204

    Ykkös kysymys: Mittaa laakerin ulkokehä sekä sisäreikä ja mene laakeri kauppaan..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163205

    Ja kakkoskysymys. Ei tule, kuin muistaakseni Nelkun vaihteistosta. Saattaa jostakin Wanhuksestakin, mutta tosiaankaan varmaks en sitä sano. Kutosesta, Amista eikä Acadianesta se ei poistu, ylempää akselia “pilkkomatta”…


    Tuossa se syy näkyykin miksi ei akseli mahdu poistumaan, on laakerin takana oleva ratas laakeria suurempi…

    #163206

    Täältä saa vastauksen kuin apteekin hyllyltä… minkä kokoinen on kuvassa oleva keskipakokytkimen laakeri? (Dyane6 vm.68)…

    17(reikä) x 40(ulko) x 12(paksuus) mm
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Kupplung/ANR10200/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    mutta ihan laakerikaupasta voi saada paljonkin halvemmalla

    Laakerin koodi 6203Z (esim SKF tai TNT)

    #163207

    Kiitos – näin se menee.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163208

    Vaatiiko yhdistelmä keskipakokytkin-2-kurkkuinen kaasari jotain kummallista kaksikurkkuiselta kaasarilta – vaimennusta, kuten yksikurkkuinen?

    Toissakesän ajoin normikaks´kurkkuisella keskipaon kanssa, mutta kun ei ole kokemusta muusta, niin ei tuo mitenkään kummalliselta tuntunut, mutta?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163209

    Toimii ihan hyvin ilman kaasuttimen vaimennustakin,, on tullut ajettua vuosia yksilöllä jossa keskipakokytkin eikä kaasuttimessa ole vaimennusta..
    Moottori jarrutus on vain hiukan voimakkaampi ilman vaimennusta..
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163210

    Näin on ja alitajuisesti oppii itse käyttämään kierroksia keskipakoiskytkimelle passelisti eikä esim. ryömintäajossa jatkuvasti vaihda vedolta moottorijarrutukselle.

    Säädä tyhjäkäynti niin, että keskipakoiskytkin juuri ja juuri alkaa ottamaan eli varmaankin kuluneella kytkimellä hieman korkeammalle kuin normaalisti, niin toimii jouhevasti.

    #163211

    Peltisuojattu laakeri (japanilainen Nachi) 7 euroa. (Porin Laakerikeskus, Helmentie 5)

    Asensin vauhtipyörän vanhoilla pulteilla

    Jossakin ketjussa aiemmin kyseltiin mihin prikka tuossa paketissa asettuu > vaihdelaatikon puoleiset osat koneelta kohti hyttiä > mutteri – laakerin lukitusjousiprikka – laakeri – keskipaot vastaanottava kehä – prikka (samalle puolelle kuin kytkinlevy) – kytkinlevy – paineasetelma – painelaakeri – kytkinhaarukka – itse laatikko.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.