Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Käynnistys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121479

    Laitoin alkukeväästä uuden 1-2-3 sytkän 6-koneeseeni. Kaikki on tähän mennessä toiminut hyvin. Paitsi viimeaikoina kun on sadellut, niin sateen jälkeen kylmää konetta saa sahata käyntiin. Yleensä 2-3 yrityksen jälkeen lähtee pyörimään. Lämpimänä ja kuivalla säällä ei ole ongelmia.
    Mikähän mysteeri siellä on? 😕

    #129992

    Hei 🙁

    Kyllä sen Wanha kärjellinen systeemi on parempi kuin pussillinen näitä uusia nykyajan konstailuja….Tunnen useita tapauksia joissa ollut ongelmia ….

    Citromarkki

    😳

    #129993

    Saattaapi tulla nyt sen verran korkeampi jännite että lyö läpi tulpanjohdoista. Näkyykö välkettä kaapeleiden vaiheilla kun starttaat kostealla ilmalla?

    Kannattaa kokeilla uusilla tulpanjohdoilla tai/ja lisäeristää tulpanjohdot esim pujottamalla muoviletku niiden ympärille. Tällaisen virityksen näin jollakin 1-2-3:n käyttäjällä.

    Kyllä ne elektroniikkavehkeet pelaa hyvin. Minulla on ollut uudesta asti kärkiohjattu transistorisytytys kutosessa. Ajettu noin 260 000 km samoilla tehtaan laittamilla kärjillä. Tuo 1-2-3 on vielä edistyksellisempi kuin tämä minun kärki- ja keskipako-ohjattu malli, eli 1-2-3:ssa hoidetaan softalla ennakon laskenta.

    #129994

    @CitroMarc wrote:

    Hei 🙁

    Kyllä sen Wanha kärjellinen systeemi on parempi kuin pussillinen näitä uusia nykyajan konstailuja….Tunnen useita tapauksia joissa ollut ongelmia ….

    Citromarkki

    😳

    Markku hyvä. Ei se nyt noinkaan ole. Tällä uudella systeemillä käynnistyminen on ollut huomattavasti varmempaa kuin vanhalla systeemillä, eli kärjillä.
    Luulenkin, että vika on jossain muualla kuin itse 1-2-3 laatikossa.
    Jossain olen kuullut, että tämä uusi sytkä kuluttaisi tulpat nopeammin loppuun? Ja tässäkö olisi vika sitten? Ei kai nyt sentään???

    #129995

    Minä en osaa sanoa ainakaan että onko käynnistys sen helpompi kärillä vai ilman, minun sätkä on aina lähtenyt hyvin käyntiin vaikka siinä kärjet onkin kunhan muistaa vaihtaa ne säännöllisesti niin uskallan väittää ettei kärjetön ole sen parenpi käyntiin lähtijä kuin vanhanajan kärjellinen. Minusta sätkään ei ole tarkoitettu kaikenlaisia muovilaatikoita, koska oma systeemi on hyväksi havaittu niin miksi sitä alkaisi muuttamaan. Vaikka olen huomannut että uudenmissa sätkissä meinaa nokanpää kulua että saa laittaa kärki laatikon aivan vinoon että saa sytkän pelaamaan sitä en tiedä onko sellaset sattuneet vain minulle mutta on ollut muutama, niihin muovisysteemi voi olla parempi vaihtoehto, ken tietää niin vastatkoon?? :mrgreen: 💡 8) 😯

    #129996

    Vanhalla kärkisysteemillä pärjää epäilemättä ihan hyvin, kunhan muistaa huoltaa kärjet. On totta, että elektronisen systeemin hinnalla ostaa pussillisen kärkiä. Etenkin kesällä vanhalla kärkisysteemillä saa auton käymään, mutta entä kun tulee talvi, ja eikä ole mitään lämmitystä, tallia tms. joka auttaisi käynnistymisessä. Vanhalla kärkisysteemillä tahtoo tulla ongelmia siinä vaiheessa, etenkin kovalla pakkasella. Tiedän, että tässäkin asiassa on yksilöeroja.

    Pitäisi muistaa myös se, että kun kärkiä vaihtaa, niin siipipyörää irroittaessa kampilaakerikin kärsii, etenkin jos ko. pyörä on lujassa ja sitä joutuu hieman kolistelemaan. Kun kerran laittaa elekt.systeemin, niin pääseepä laakerikin vähemmällä.

    Toisaalta, en ihan kaikkia systeemejä suositella. En yhtään epäile, etteikö omatekoiset systeemit pelaisi, mutta vartavasten tehdyt elektroniikat ovat varman päälle pelaamista.

    #129997

    moi.
    On tullut ilmi, että tuo 123 on vielä hieman kehitysasteella oleva peli ja varsinkin 123 alipaineensäädöllä. Eli siinä sytynennakossa saattaa olla hieman säätövaraa, vaikka 123:n pitäisi olla ns.plug and play-laite.
    Kannattaa kokeilla säätää sitä, kuten kärkiä säädettäisiin, eli pieni kääntäminen suuntaan tai toiseen. (siis siitä ite laitteesta potkurin takaa..)
    Pelkästään tämä “pieni” homma voi auttaa käyntiin lähtöä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #129998

    Sorry!! En tullut ajatelleeksi ollenkaan talviajoa kun en ole vuosiin sitä harrastanut, siksi minun varmaan käynnistyykiin melkein itestään kun se seisoo koko talven yksikseen mitä kissat välillä käyvät moikkaamassa, tulee vain hiukka tuoksua, mutta pitää se kärsiä mitäs en käy kattomassa sitä. En rehellisesti ees tiedä mimmonen se laite on kun en ole sitä nähdyt, yhden version näin tai kuulin äskettäin mutta ei se minua vakuuttanut vaikka jälestä päin kuulin että siinä olikin bensapuolella se vika kun kävi kuin minun majori. Mitä semmonen aparaatti kustantaa? Toiseen asiaan haluan sanoa oman mielipiteeni, kun joku ehdotti tavallista jarrunestettä lhm tilalle niin täällä eräs teki sen niin takapään kumit sulivat niin että siitä hävis kaikki hillttimet ja meinas mennä risteyksen suoraksi, ei muuten mutta oli pari pientä mukulaa mukana, että älkää tommosta suositelko mistä voi olla vaaraa sätkäläisille että muille ihmisille!! MOI

    #129999

    Olikohan toisessa ryhmässä kun oli puhetta jarrunesteistä?!

    #130000

    Kyllä se aihe oli toisella nimellä mutta minusta siitä löytyy melkein kaikki samat nimet mitä tässäkin aiheessa, en tiedä onko sillä loppujen lopuksi kunhan tässä lörpötellään.Tere!

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.