Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kampeaa oikealle
Nyt on tullut taas paljon sanallista selitystä, mutta kuvasta huomais heti. Hieman jäänyt siis epäselväksi tuo lankaviritelmä.
Manu varmaan tarkoittaa summa summaarum…
Vain köyhillä on kiire.
Jaa enhän minä huomannutkaan, että tuollahan oli jo putkivirityskin mainittu harituksen mittaamiseen. Tuossa vain pitäisi löytää sopivat putket jostain. Lankaa minulla on omastakin takaa. 🙂
Toinen niksi mikä on helpompi ymmärtää. Jos sinulla on pitkä suora lauta tai lattaa sen veraan kuin sätkä on pitkä , niin homma on helppo. Kaveri jos sulla on niin vielä helpompi. Otat vaikka laudan ja linttaat sen sätkän kupeeseen siten että vanteen keskellä oleva patti jää yläpuolelle, niin siten näät onko pyörät suorassa. Lauta pitäisi jos vanne on suhtkoht suora osua molenpiin vanteen ulkoreunaan, edessä että takana. Eessä näet heti onko haritus kohallaan, sillä siellä saattaa olla millin parin heitto. Nyt kerroin miten osasin, mutta naru pelaa samoin.
Sinä pystyt etupyöristä mittaamaan harituksen vaikka mittanauhalla, tai kepillä missä on naulat päissä. Ekaksi merkki etupyörän takapuolelle ja puolikas pyöräytys eteen niin merkkien väli pitäisi hivenen suurentua.
Tämä selevä. Eiköhön joillain noilla konsteilla se mittaus onnistu. Kiitoksia.
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
