- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kammessa välystä
Mikähän mahtaa olla siedettävä päittäisvälys kampiakselilla?
Nyt vauhtipyörä vaeltelee millin verran eessuntaas.
Äkkiä etsien, Haynesin kirja väittäs jotta 0,07-0,14mm olis sopiva määrä tuolle..?
Jotain tuommoista muistinkin väitti.
Vaan kuikas liika välys poistetaan?
Ei liiku eturatas käsityökaluin.
Haitanneeko tuo välys mitään? En ole kuullut että siitä olisi ollut mitään harmia käytössä.
Siis takas kone nippuun ja kohden uusia seikkailuja 😆
Hammaspyörän alla on välilevy, joka on tiukasti kammessa olevan olakkeen ja hammaspyörän välissä. Eli hammaspyörä ei voi mennä syvemmälle.
Oikeastaan ainoa tapa on irrottaa hammaspyörä ja sorvata välilevystä pois, että se menne syvemmälle ja välys pienenee.
Samalla voi vaikka uusia tuon hammaspyörän jos on kovin kulunut.
Tuli joskus tehtyä ulosvetäjäkin hammaspyörän irroitukseen. Jos tarvetta, niin voin sitä lainailla.
olen aloittanut purkaa vuosia sitten rättärin mukana tullutta kiinnileikannutta moottoria. kiertokangista työntäessä tai vetäessä ei tunnu yhtään klappia mutta kiertokankia liikkuvat himpun verran kun taittaa eteen tai taakse mutta ei siis ylös alas suunnassa. onks tämä “normaalia” ? mikko
Pieni välys kuuluu olla…. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
