Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #273730
    Jasu
    Osallistuja

    Alkaa olla liikaa kalustoa, yhden ylläpidettäväksi, eikä pihan tilakaan tästä ainakaan lisäänny. Raskain mielin, jostakin pitäisi päästää irti… Jokunen vaihtoehto luovuttavien suhteen sentään olisi..:

    1974 Dyane “LGA”
    -tällä hetkellä ilman leimaa, ja moottoria
    -AMI8 runko, sovellettuna pienet jousipöntöt paikallaan. Isojen asennusmahdollisuus säilytetty
    -pitkävälitteinen GS vaihteisto, Visan kytkinkopalla (startin paikkaa jyrsitty että hammaskehä osuu vauhtipyörän-startin kanssa kohdalleen), lattiavaihde GSA:n konsolilla
    -peppureppu
    -sävylasit
    -modatti mittaristo BX:stä, alennusvaihteella jotta näyttää suht oikein
    -tuplavalot
    -takavaloissa modaus, jarruvalossakin parkkivalo
    -keskuslukko, kaukosäätö lainattu toisaalle, helppo laittaa mikä tahansa ohjaamaan
    -kynnykset/lattiat tehty, nyt pientä lahoa takapenkin alla sekä muutaman oven alareunassa
    -25 litran peltitankki ruiskumodauksella, bensalinjat 8mm, alkuperäinen 6mm käytössä Eberille
    -BN-4 Eberi, en muista jäikö toimintahäiriö päälle vai ei kun viimeksi oli talvikäytössä. Saatan kyllä ottaa poiskin tämän, muutakin käyttöä ehkä olisi
    -sähköt, rankasti modattu. Sulakkeita parikymmentä alkuperäistä enemmän, releitä pitkä rivi, jotain jopa muistettu kuviksikin piirtää
    -moderni pyyhkijämoottori, modattu kaksinopeuksiseksi sekä tihkukytkimelle
    -sisusta “hieman” räjähtänyt, ei ole käyttöä sen parin vuosikymmenen aikana minua häirinnyt, eikä pariutumista
    -tupla-akkuvarustus erotusreleellä
    -paljon muutakin, kysymällä selviää
    -viidellä tonnilla saa mukaansa hakea

    1969 Dyane 4×4
    -katsastus voimassa vapun alle
    -ruiskukone, kunnostettu muutama tuhat kilometriä takaperin
    -mittaristo “vähän” sovellettu, H-D Sportster nopeus-kierros, Biltemasta bensa ja öljynlämpö
    -jarrut GSA-levyt edessä, 2CV6 levyt takana
    -voimansiirtoa hieman modattu, kytkettävä neliveto
    -keskuslukko tässäkin, kaukosäädöllä tottakai
    -valot releytetty, kuten muutakin, jenkkivilkut takana eli kokopunaiset takavalot
    -30 litrainen kisatankki kontissa
    -sammalta pinnassa, kovat pellit
    -kokeillaan löytyykö kiinnostusta 14 tonnista alkaen? Saa esittää oman mielipiteensäkin

    Citroen SM
    -1971
    -moottori tallissa osina, pakoventtiilinjousen katkettua. Uutta osaa on jo hankittu, vielä männät ja tiivistesarja tilaamatta
    -leimaa vielä puoltoista vuotta
    -ajomäärä alta 120 tonnia
    -ei poistu tallista alle 40 tonnin, ellei pysty hyvin ja vakuuttavasti perustelemaan

    Range Rover Classic
    -1976
    -tässäkin leimaa puolitoista vuotta
    -Discovery 1:n akselistot, käy siis tuoreemmat alumiinivanteetkin, milliset pyöränmutterit
    -kolmepuolikas bensakasi kaasareilla. Ruiskuosat löytyy halutessa mukaan
    -keskuslukko tähänkin tuli väsättyä, kaukosäätövermeet “LGA”:sta lainassa
    -monenlaista uutta laitettu, tankki, alustan puslat, iskarit, jarruosaa paljon jne
    -hilseilevä maalipinta
    -kattoteline
    -tupla-H4 valot releillä
    -viskoflekti korvattu CX:n sähköisillä tuplaflekteillä
    -renkaita-vanteita on mistä valita, hinnasta riippuen montako sarjaa lähtee mukaan
    -hinta jos asettuu vitosen-kahdeksan tonnin väliin, niin lopun ratkaisee mukaan lähtevät varaosat, renkaat, jne

    Citroen XM V6 break
    -1992
    -automaattivaihteet
    -leima kylmänä, tyvilahon takia jäi uusimatta
    -ajettu ihan runsaasti, mittarissa reilu neljä satkua, entisten omistajien tarinoista pääteltynä taitaa oikeasti alkaa kasilla
    -mustaan nahkaan verhottu, penkit sähköllä liikkuu
    -vetokoukku 1½ tonnin vetopainolla
    -vanteita on monta sarjaa alumiinisiä, useita alkuperäisiä sekä yhdet tarvikkeet
    -renkaita löytyy hyviä vain kolme talvea ajetut nastarenkaat
    -varaosia runsaasti
    -ajovaloumpioita kumpaakin mallia alkuperäisiä sekä H4 -modatut
    -tämän saisi tonnilla, sen alle jos menee niin ennemmin olkoot varastona kuten tälläkin hetkellä

    Range Rover P38
    -1995
    -syksyllä katsastettu, jatkuvassa ajossa
    -kaikki muut varusteet paitsi penkkien sähkösäätö
    -ajomäärä 262 tonnia
    -lohkossa tyyppivika eli sylinteriputken kautta vuotaa palokaasuja kiehutusvesijärjestelmään. Modattu siten että ei haittaa normikäyttöä, enemmän kuormittaessa tuntuu lämpenevän ehjää herkemmin
    -hitokseen hyvä tienpäällä, huonostakaan tiestä ei moitteita
    -korkeussäädettävä ilmajousitus, toimii kuten pitää
    -paljon pientä kosmeettista, jotain koneen lisäksi rikki, mutta mukavuus paikkaa paljon
    -vetokoukku, vetopainoja vaatimaton 3500 kg
    -uutta jarruosat (levyt, palat, satulat) ja pakoputkisto pakosarjoista alkaen
    -bensa kelpaa, mutta haitanneeko vähillä ajoilla?
    -Eberi asennettuna, bensalinja kytkemättä, kiertovesipumpulle lisäohjaus jotta käynnistyy kun jännite nousee (kiinteä ylläpitolaturi lohkolämppärin kanssa) sekä vielä 15 minuuttia jännitteen laskun jälkeen, tasaa kivasti lämpöjä
    -jos olis ehjä, hintaa olisi 8-9 tonnia, nyt puoleen hintaan

    Land Rover Series 2a SWB
    -käyttöönotto 1963
    -kesällä leimattu, parin vuoden leiman sai kyselemättä
    -kaikki osat jarru- ja kytkinjärjestelmiin uutta
    -kaasari uusi
    -laturina 60A mitsubitshi 14 ampeerin dynamon tilalla, dynamokin löytyy releineen toimivana
    -paikkoja seitsemälle, ei yhtään turvavyötä
    -jännä historia, paloautovaiheesta lähtien
    -uudet Gripmax AT renkaat Defen vanteilla
    -näistä moni haaveilee, toteuttaa haaveen tämän kanssa voi puhumalla mukavia 12 tonnin ylittävillä jutuilla

    Alkaa olla vähän väsynyt olotila romujen rassaamisessa. Kaikkia en aio hävittää, mutta jotain järkevöitymistä voisi ainakin yrittää näiden määrässä. Ja haalia sitten lisää uusia haasteita jos/kun tilaa järjestyy…

    Kuvia löytyy Citroen-kerhon galleriasta käyttäjätunnukseni takaa…

    Yhteyttä saa, jasu.turpeinen (ät) luukku.com tahi puhe-elimellä o4o-5458855

    #275879
    Jasu
    Osallistuja

    Pitäisiköhän tätä ilmoitusta päivitellä..?

    -Sm:ään on nyt uudet männät, kiertokanki, venttiili yms osia hankittu. Koneistamokeikkaa ja kasaamista vaille valmis koneremppa. “Oikeanlaiset” vanteetkin on tiedossa, saapunee kotiin vielä tämän vuoden puolella. Tästä tekemistä talvi-iltoihin..? Konsultointiapuja kyllä saa mukaan, ja kasatessa saa kysellä kaikenlaista…

    -Series -Lantikalla on kovasti terveisiä ajeltu, puita metsästä, vettä Päijänteestä ja hiekkaa naapuritontilta. Kesä avona, pressua varten putkikehikko väsätty, nyt palautui katto paikalleen jossa lasit uusilla tiivisteillä. Syistä tähän isoimpana paikallaan olleet tuplalasit, tuplakiilauratiivisteillä, ja pari särkynyttä ruutua eikä yksittäiset lasit pysyneet tuplaurallisissa…

    -Ranget molemmat, ajossa pitkin vuotta, ei pahasti kilometrejä mutta fiilistä senkin edestä. Jompikumpi tai molemmat saa lähteä, ellei joku muu poistu ensin..?

    -Xm tuskin paranee tuolla pihalla ollessaan, harmittaa ohkasesti kun on kuitenkin yksi parhaita autoja millä on ikinä tullut ajettua. Olisi kyllä edelleen ajossa ellei jälkikasvulle tarvittaisi paikkaa-paria enemmän mitä sisältä löytyy…

    -Dyanet, LGA:lle ei ole mitään tapahtunut, 4×4:llä vahvistettu kylähulluutta mm. pyörimällä kaupan parkkipaikalla jäähileen lentäessä joka nurkalta. Aiempaan muutosta, nyt mahtuu ja pysyy paikallaan 60 Ah akkukin…

    Nyt äkkiä ostoksille, talveksi kivaa väkästeltävää, ja ennenkaikkea nautintoja ajeluun vielä kun korkeaoktaanista saa ostaa..!

Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.